W jednej z kolejnych wersji chcielibyśmy radykalnie zmienić sposób w jaki dodawane są urządzenia wykonawcze oraz klienty (smartfony/tablety).
Chodzi o wyeliminowanie podawania id lokalizacji/hasła oraz id dostępu/hasła.
Zmiany w Cloudzie.
1. Zmiana nomenklatury. "Identyfikatorów dostępu" na "Grupy dostępu"
2. Ukrycie id dostępu i hasła dostępu (możliwość odczytania po kliknięciu w szczegóły dla zachowania kompatybilności ze starszymi aplikacjami klienckimi)
3. Ukrycie id lokalizacji i hasła lokalizacji (możliwość odczytania po kliknięciu w szczegóły dla zachowania kompatybilności ze starszymi urządzeniami)
4. Utworzenie nowej sekcji "Bezpieczeństwo" zawierającej opcje
- Dodawanie nowych urządzeń [Włączone/Wyłączone]
- Dodawanie smartfonów (urządzeń klienckich) [Włączone/Wyłączone]
5. Utworzenie nowej sekcji "Klienty" (https://sjp.pl/Klienty) zawierająca listę smartfonów/tabletów itp.
- Tutaj będzie można zmienić grupę dostępu lub wyłączyć/usunąć smartfon.
Zmiany w urządzeniach wykonawczych
1. W ustawieniach zamiast podawać dane dostępowe do wifi, adres serwera, id lokalizacji oraz hasło, będzie trzeba podać tylko dane do wifi, adres serwera oraz email.
2. Urządzenie zarejestruje się pod warunkiem, że dodawanie nowych urządzeń jest włączone, a następnie zostanie przypisane do pierwszej z brzegu lokalizacji. W cloudzie będzie można zmienić lokalizację w obrębie całego urządzenia lub poszczególnych kanałów.
Zmiany w urządzeniach klienckich
1. W ustawieniach zamiast podawać dane dostępowe do wifi, adres serwera, id dostępu oraz hasło, będzie trzeba podać tylko dane do wifi, adres serwera oraz email.
2. Smartfon zarejestruje się pod warunkiem, że dodawanie smartfonów będzie włączone. Jeżeli jest włączone i to jest pierwszy podłączany smartfon to zostanie przypisany do pierwszej z brzegu grupy dostępowej. Jeżeli kolejny to trzeba przypisać mu grupę z poziomu cloud-a. Do tego czasu dostęp będzie nieaktywny.
3. Wprowadzenie narzędzia szybkiego dodawania urządzeń tj. zamiast łączyć się z 192.168.4.1 smartfon znajdzie urządzenie i sam je doda do cloud-a.
Co sądzicie ?
Jest to dość radykalna zmiana i jeżeli mielibyśmy ją wprowadzać to lepiej jak najszybciej ale przesunie to w czasie inne funkcjonalności jak sceny/zdarzenia itd.
Propozycja zmiany sposobu dodawania urządzeń oraz podłączania smartfonów
-
- Posts: 37
- Joined: Wed Dec 14, 2016 4:45 pm
Czy w związku z tym zajdzie konieczność wgrania nowego softu do urządzeń wykonawczych? Czy zachowamy kompatybilność wsteczną?
-
- Posts: 18356
- Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
- Location: Paczków
Zachowamy kompatybilność wsteczną.
Zostanie też id grupy i hasło grupy (wcześniej id dostępu) tak jakbyśmy chcieli pominąć konieczność zaakceptowania smartfona w cloudzie poprzez przypisanie do grupy. Sytuacja np chcemy wysłać komuś dane dostępowe, a sami nie mamy dostępu do clouda.
Opcje w uprawnieniach powinny brzmieć precyzyjniej.
Dodawanie urządzeń wykonawczych na podstawie adresu e-mail [Włączone/Wyłączone]
Dodawanie klientów (smartfon/tablet etc) na podstawie adresu e-mail [włączone/wyłączone]
W smartfonie w ustawieniach check uwierzytelnianie na podstawie grupy. Po zaznaczeni znika e-mail i pojawia sie miejsce na wpisanie id grupy i hasła grupy.
Zostanie też id grupy i hasło grupy (wcześniej id dostępu) tak jakbyśmy chcieli pominąć konieczność zaakceptowania smartfona w cloudzie poprzez przypisanie do grupy. Sytuacja np chcemy wysłać komuś dane dostępowe, a sami nie mamy dostępu do clouda.
Opcje w uprawnieniach powinny brzmieć precyzyjniej.
Dodawanie urządzeń wykonawczych na podstawie adresu e-mail [Włączone/Wyłączone]
Dodawanie klientów (smartfon/tablet etc) na podstawie adresu e-mail [włączone/wyłączone]
W smartfonie w ustawieniach check uwierzytelnianie na podstawie grupy. Po zaznaczeni znika e-mail i pojawia sie miejsce na wpisanie id grupy i hasła grupy.
-
- Posts: 99
- Joined: Sun Mar 27, 2016 12:30 am
Pomysł ciekawy, lecz potrzeba czasu.
Myślę, że większym priorytetem będą sceny/zdarzenia, przecież to w końcu automatyka domowa, a wydaje mi się, że w każdym takim systemie to podstawa
Myślałem o jakiś mniejszych usprawnieniach na początek np. wyszukiwanie sieci Wi-Fi dla ESP. Wtedy na pewno nie byłoby pomyłek przy wpisywaniu nazwy sieci i lepiej by się to prezentowało.
Myślę, że większym priorytetem będą sceny/zdarzenia, przecież to w końcu automatyka domowa, a wydaje mi się, że w każdym takim systemie to podstawa
Myślałem o jakiś mniejszych usprawnieniach na początek np. wyszukiwanie sieci Wi-Fi dla ESP. Wtedy na pewno nie byłoby pomyłek przy wpisywaniu nazwy sieci i lepiej by się to prezentowało.
-
- Posts: 18356
- Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
- Location: Paczków
Zgadza się ale nim dłużej będziemy z tym zwlekać tym trudniej będzie to wprowadzić.
Moze bynajmniej cześć serwerową i protokół wprowadzimy w miedzy czasie w "tle". Bez GUI.
Moze bynajmniej cześć serwerową i protokół wprowadzimy w miedzy czasie w "tle". Bez GUI.
-
- Posts: 2256
- Joined: Fri Oct 28, 2016 10:56 pm
- Location: Kraków
Może "aplikacje klienckie", bo "klienty" mimo linku do SJP brzmią dramatycznie
-
- Posts: 18356
- Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
- Location: Paczków
Wiem. Traktuję te określenia póki co tymczasowo. Chodzi o koncept.
-
- Posts: 214
- Joined: Tue Oct 04, 2016 6:37 am
Z punktu widzenia odbiorców końcowych fajnie by było uprościć cały proces. Sporo produktów z wi-fi działa już w następujący sposób - i może taka droga jest najprostsza:
Procedura dodania nowego urządzenia dla nowego użytkownika:
1. Instalacja aplikacji Supla na urządzeniu mobilnym
2. Pierwsze uruchomienie to założenie konta: email + hasło - potwierdzenie do aktywacji
3. Uruchamia się aplikacja, która ma domyślnie ustawiony serwer - określany przez Supla (możliwość zmiany)
4. Pomyślne zalogowanie i aktywacja konta pozwala dodawać nowe urządzenia
5. Podłączamy się do sieci wi-fi w którym będą dodawane urządzenia
6. W aplikacji mamy przycisk - wyszukaj nowe produkty (detekcja wystawionych produktów)
7. Pojawia się nam lista produktów/sieci wi-fi wystawianych przez nowe produkty
8. Wybieramy produkt, który chcemy dodać - aplikacja przełącza się automatycznie do AP urządzenia - przekazuje wszystkie dane konfiguracyjne: automatycznie "wypełnia" pola formularza. Wi-Fi pobierany z wcześniejszego połączenia - wpisujemy ręcznie hasło.
9. Po poprawnym podaniu danych aplikacja rozłącza się z wifi urządzenia wraca do sieci domyślnej i czeka na pojawienie się urządzenia.
TYLE - mam świadomość, że model nie jest w 100% poprawny ale przerabiałem kilka urządzeń i chyba prościej się już nieda.
Czekam na wasze opinie
Procedura dodania nowego urządzenia dla nowego użytkownika:
1. Instalacja aplikacji Supla na urządzeniu mobilnym
2. Pierwsze uruchomienie to założenie konta: email + hasło - potwierdzenie do aktywacji
3. Uruchamia się aplikacja, która ma domyślnie ustawiony serwer - określany przez Supla (możliwość zmiany)
4. Pomyślne zalogowanie i aktywacja konta pozwala dodawać nowe urządzenia
5. Podłączamy się do sieci wi-fi w którym będą dodawane urządzenia
6. W aplikacji mamy przycisk - wyszukaj nowe produkty (detekcja wystawionych produktów)
7. Pojawia się nam lista produktów/sieci wi-fi wystawianych przez nowe produkty
8. Wybieramy produkt, który chcemy dodać - aplikacja przełącza się automatycznie do AP urządzenia - przekazuje wszystkie dane konfiguracyjne: automatycznie "wypełnia" pola formularza. Wi-Fi pobierany z wcześniejszego połączenia - wpisujemy ręcznie hasło.
9. Po poprawnym podaniu danych aplikacja rozłącza się z wifi urządzenia wraca do sieci domyślnej i czeka na pojawienie się urządzenia.
TYLE - mam świadomość, że model nie jest w 100% poprawny ale przerabiałem kilka urządzeń i chyba prościej się już nieda.
Czekam na wasze opinie
-
- Posts: 18356
- Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
- Location: Paczków
Opisana przeze mnie propozycja bardziej dotyczy warstwy protokołu/cloud-a i manualnej konfiguracji.
To co opisałeś jest trochę od tego niezależne i przewiduję to w kolejnych wersjach aplikacji klienckich.
Chodzi o interfejs automatycznego wykrywania i konfiguracji urządzeń wykonawczych.
Będzie się to sprowadzało mniej więcej to procedury jaką opisałeś.
To co opisałeś jest trochę od tego niezależne i przewiduję to w kolejnych wersjach aplikacji klienckich.
Chodzi o interfejs automatycznego wykrywania i konfiguracji urządzeń wykonawczych.
Będzie się to sprowadzało mniej więcej to procedury jaką opisałeś.