Zabezpieczenie przed przypadkowym otwarciem garażu.

tom5151
Posty: 4
Rejestracja: ndz kwie 18, 2021 8:43 pm

Cześć ;)
Jestem nowicjuszem w kwestiach poruszanych na tym forum, a jedyne co zrobiłem w swoim rodzinnym domu to połączyłem do bramy wjazdowej na posesję i garażowej Sonoffa + Supla żeby otwierać i zamykać z telefonu.
Dla mnie super, problem zaczął się gdy rodzice czasami nie ogarniają i martwią się, że mogą przez przypadek otworzyć garaż np. z innego województwa :lol:

Czy macie jakieś pomysły jakby się przed tym zabezpieczyć? Moje wstępne przemyślenia to:
1. Jakiś dodatkowy komunikat podczas otwierania wymagający potwierdzenia "Czy na pewno chcesz wykonać tą operację?"
2. Ograniczenie odległości od garażu z jakiej można otworzyć garaż np. 500m
3. Powiadomienia na telefon - "Garaż jest otwarty dłużej niż 5 minut, zamknąć?"

Wiem że tego typu rzeczy da się robić posiadając tą słynną Malinkę. Ja wolałbym nie inwestować grubszych pieniędzy w ten dom. Może kiedyś u siebie, to jak najbardziej. Jedyne co zostało mi jeszcze ze studenckiego życia to jakieś Arduino, nada się?

Każdy pomysł mile widziany. Wybaczcie jeśli moje pytanie jest trywialne :|
Awatar użytkownika
Goral64
Posty: 3129
Rejestracja: pt gru 27, 2019 6:22 pm
Lokalizacja: Żerniki Wrocławskie
Kontakt:

A ikonka otwarte/zamknięte nie działa? Zawsze przed wyjściem z aplikacji Supla można sprawdzić w jakim stanie są bramy.
Widzimy się na Supla Offline Party Season 2 :D

Obrazek
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18207
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Dodamy do cloud-a funkcje „Zamknij jeśli otwarte dłużej niż ... w godzinach od ... do ...”.

Będą też powiadomienia.
tom5151
Posty: 4
Rejestracja: ndz kwie 18, 2021 8:43 pm

Goral64 pisze: ndz kwie 18, 2021 9:11 pm A ikonka otwarte/zamknięte nie działa? Zawsze przed wyjściem z aplikacji Supla można sprawdzić w jakim stanie są bramy.