Witam
Posiadam dosyć nietypowe autko (Reva GWiz) i jeszcze w zimę wpadłem na pomysł,skoro autko się ładuje to dlaczego by nie móc uruchomić ogrzewania na 20 minut przed wyjściem z domu i wsiąść do nagrzanego auta bez potrzeby późniejszego zużywania energii z akumulatora ?
Potem doszedł pomysł ze światłami aby móc sobie doświetlić drogę do/z domu w nocy oraz odczyt danych z głównego sterownika.
Projekt bazuje na płytce WeMos D1 mini,dwóch przekaźnikach,scalaku MAX3232 do odczytu danych z fabrycznego portu RS232 oraz przetwornicy step-down.
Kod napisałem w ArduinoIDE z użyciem biblioteki : https://github.com/klew/arduino
Dane z głównego sterownika tj.napięcia akumulatorów,prąd ładowania,pobrana energia itp. wysyłane są co sekundę przez port232 i oddzielone są znakiem ":",potem wemos je odczytuje i zapisuje do zmiennych.
Do wyświetlania parametrów ładowania i pobranej energii użyłem kanału miernika energii,z tym że parametry typowe dla prądu zmiennego ustawiłem na 0,bo dane są mierzone na wyjściu ładowarki.
Jako poziom naładowania baterii używam kanału dla czujnika wilgotności.
Światła i dmuchawa jako automat schodowy.
Dodałem także opcję automatycznego wyłączania wszystkich przekaźników po przekręceniu kluczyka.
Jako że danych z samochodu jest jeszcze więcej planuję dodać zewnętrzną aplikację jako coś w rodzaju deski z zegarami,ale najpierw lepiej żebym uporządkował sobie obecny kod bo trochę namieszałem w tej bibliotece
Elementy umocowałem klejem na gorąco,co nie wygląda zbyt ładnie ale przecież to ma być praktyczne .
Filmik z działania:
https://youtu.be/utFp8FOPqXk
Sterowanie i podgląd danych w samochodzie elektrycznym
- Robert Błaszczak
- Posty: 4008
- Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
No proszę, samochód sterowany Suplą . Tego jeszcze nie było
Gratulacje
Gratulacje
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Super
Możesz zamieścić więcej szczegółów technicznych ?... instrukcję "zrób to sam" ?
Możesz zamieścić więcej szczegółów technicznych ?... instrukcję "zrób to sam" ?
Oto właśnie popełniłem taki "schemat"
Oprócz tego jest wyprowadzony kabel micro usb do debugowania i programowania z którego uciąłem żyłę zasilania,gdyby napięcia z laptopa a przetwornicy się nieco różniły(chociaż nie wiem czy to konieczne)
W załączniku dodałem kod wraz z przerobioną przeze mnie biblioteką(opisy w pliku .txt) oraz zdjęcia ze schematami instalacji samochodu.
Jeśli ktoś ogarnia temat programowania lepiej ode mnie,chętnie poznam sugestie co można zmienić,poprawić w kodzie.
Oprócz tego jest wyprowadzony kabel micro usb do debugowania i programowania z którego uciąłem żyłę zasilania,gdyby napięcia z laptopa a przetwornicy się nieco różniły(chociaż nie wiem czy to konieczne)
W załączniku dodałem kod wraz z przerobioną przeze mnie biblioteką(opisy w pliku .txt) oraz zdjęcia ze schematami instalacji samochodu.
Jeśli ktoś ogarnia temat programowania lepiej ode mnie,chętnie poznam sugestie co można zmienić,poprawić w kodzie.
- Załączniki
-
- supla_reva.zip
- (2.86 MiB) Pobrany 91 razy
-
- schemat.png (1.82 MiB) Przejrzano 2043 razy