Aktualizacja modułów ZAMEL

rav.b
Posty: 204
Rejestracja: pn lis 26, 2018 9:09 am
Lokalizacja: Niepołomice/Lipnica Mała
Kontaktowanie:

czw wrz 03, 2020 10:00 am

Zrobiłem:
1. Ponowne uruchomienie komórki - Nie pomogło.
2. Wyłączyłem urządzenie a następnie włączenie w CLOUD -ie (odczekałem też 30min) - Nie pomogło.
https://www.youtube.com/watch?v=z999fIP ... e=youtu.be
4x SRW-01, 3x ROW-02, 2x LIW-01, 1x ROW-02m, 1x ROW-01/16A, 1x ROW-01, 1x SLW-01, 1x SLW-02, 1x MEW-01, 1x PNW-01, 1x Heatpol Home+, 1x Sonoff mini
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 9609
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontaktowanie:

czw wrz 03, 2020 11:02 am

Wyślij na priv-a Twój email. Sprawdzę czy się flagi poustawiały.
Awatar użytkownika
elhenio
Posty: 105
Rejestracja: wt sty 02, 2018 1:30 pm

czw wrz 03, 2020 11:21 am

U mnie te co uaktualniłem działają.
Fajnie to wygląda.

Mam pytanie.
Czas pracy i czas połączenia oznacza od ostatniego zdarzenie? Jak pojawia się mi codziennie jak by od nowa to oznacza, że moduł mi się rozłącza?
Pozdrawiam
elhenio
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nie wystarczy zdobywać mądrości, trzeba jeszcze z niej korzystać.
rav.b
Posty: 204
Rejestracja: pn lis 26, 2018 9:09 am
Lokalizacja: Niepołomice/Lipnica Mała
Kontaktowanie:

czw wrz 03, 2020 11:55 am

Teraz jest OK (pojawiło się nawet na SRW)
https://www.youtube.com/watch?v=z999fIP ... e=youtu.be
4x SRW-01, 3x ROW-02, 2x LIW-01, 1x ROW-02m, 1x ROW-01/16A, 1x ROW-01, 1x SLW-01, 1x SLW-02, 1x MEW-01, 1x PNW-01, 1x Heatpol Home+, 1x Sonoff mini
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 9609
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontaktowanie:

czw wrz 03, 2020 12:10 pm

elhenio pisze:
czw wrz 03, 2020 11:21 am
U mnie te co uaktualniłem działają.
Fajnie to wygląda.

Mam pytanie.
Czas pracy i czas połączenia oznacza od ostatniego zdarzenie? Jak pojawia się mi codziennie jak by od nowa to oznacza, że moduł mi się rozłącza?
Czas pracy to jest uptime czyli czas od bootowania.
Czas połączenia to czas od momentu nawiązania połączenia z serwerem.
Restart połączenia mogą być powodowany chociażby tym, że coś po drodze został zrestartowany np. jakiś router, serwer, switch, itp itd.. Jest to normalne i nie ma co się tym przejmować jeśli połączenie utrzymuje się na tyle długo, że dotychczas nie zauważałeś, że się restartuje.

Restart urządzenia może być celowo wymuszany i trwa milisekundy. Np. przy dłuższym braku wifi może tak się dziać lub przy braku sieci dłużej niż zadany czas (zwykle 60 sek.). Może być też spowodowany jakimś craschem lub chwilowym zanikiem zasilania. Tak jak wyżej..... Jeśli wcześniej tego nie zauważałeś to jest OK. Dopiero jak pojawiają się problemy z modułem to należy traktować te dane jak diagnostyczne (np. regularny restart co kilka minut). W diagnostyce może też się przydać adres IP oraz siła sygnału.
Awatar użytkownika
Lucas
Posty: 641
Rejestracja: pn lip 31, 2017 7:11 am
Lokalizacja: Chrzanów

czw wrz 03, 2020 12:52 pm

pzygmunt pisze:
czw wrz 03, 2020 8:23 am
klew pisze:
czw wrz 03, 2020 8:10 am
Patryk pisze:
czw wrz 03, 2020 8:07 am


Ciekawe.
Zaktualizowałem ROW-1 i ROW-2 do 2.7.24, ale u mnie NIE pojawiły się informacje o jakości wifi, czasie pracy itd ...
Serwer svr20.
Trzeba usunąć urządzenie z clouda i zarejetrować jeszcze raz.
W przypadku Zamel-a nie trzeba usuwać urządzeń i ich ponownie dodawać. Do 30 min po aktualizacji ikonka (i) sama powinna się pojawić.
Dobrze, że nie trzeba usuwać urządzeń z clouda, bo potem rozjeżdżają się rutyny np. w Alexie i trzeba ustawiać wszystko na nowo...
8x Sonoff Basic, 1x Sonoff Touch, 2x ROW-02, 1x SRW-03, 1x SLW-01, 1x LIW-01, 1x Shelly 1v3, 2x Yunshan, 1x MoesHouse, 1x BW-SHP6, 2x Smart DGM, kilka modułów na D1 mini, LSC Smart, GH + Trådfri + RM mini 3 i notoryczny brak czasu na więcej...
Awatar użytkownika
elhenio
Posty: 105
Rejestracja: wt sty 02, 2018 1:30 pm

czw wrz 03, 2020 1:57 pm

@pzygmunt

Dzięki za info.
Wszytko działa w jak najlepszym porządku.
Jak dala mnie siła sygnału i IP/mac jest super.
Działa poprawnie, więc te czasy mogą się restartować. W normalnym użytkowaniu nic mi nie wnoszą.... choć lukam co jakiś czas, co się dziej :)
Pozdrawiam
elhenio
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nie wystarczy zdobywać mądrości, trzeba jeszcze z niej korzystać.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gotowy sprzęt”