sonoff mini instalacja

leszcz70
Posts: 30
Joined: Fri May 03, 2019 5:06 am

Fri Nov 01, 2019 5:47 pm

mam pytanie o punkt nr. 2 - zmiana nazwy sieci - wiąże się to z "demontażem" gniazdek - gdzie montaż tych "urządzeń" było problemem.
co do rozłączania
dzisiaj rozłączyła się 1 roleta i 1 sonoff

typ rutera
ARCHER C6
User avatar
Robert Błaszczak
Posts: 571
Joined: Sat Dec 22, 2018 8:55 pm
Location: Zielona Góra
Contact:

Fri Nov 01, 2019 6:50 pm

Jeśli SRW-01 masz zamontowane frontem (dioda, przycisk CONFIG), to wystarczy odkręcić łącznik i odsunąć go na przewodach tak, aby śrubokrętem płaskim nacisnąć na 5 sekund CONFIG.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
https://www.blaszczak.pl
leszcz70
Posts: 30
Joined: Fri May 03, 2019 5:06 am

Fri Nov 01, 2019 7:39 pm

przy tej zmianie wszystkie dane w cloud.supla zostają bez zmian,
rozumie, że dodatkowo wykonać punkty 1 i 3
User avatar
Robert Błaszczak
Posts: 571
Joined: Sat Dec 22, 2018 8:55 pm
Location: Zielona Góra
Contact:

Fri Nov 01, 2019 8:22 pm

Zacznij od sprawdzenia wersji firmware routera. Aktualna, dostępna wersja to Archer C6(EU)_V2_190115. Jeśli masz starszą, to zaktualizuj router i sprawdź przez kilka dni, czy pomogło. Zaloguj się na swój router, wybierz zakładkę Advanced, następnie z lewego menu System Tools i Firmware Upgrade. Z tego poziomu możesz automatycznie zaktualizować firmware klikając na przycisk Check for upgrade.

Jeśli nadal będziesz miał problemy z rozłączaniem się urządzeń, to wtedy przystąp do zmiany nazwy Wi-Fi. Ale zacznij od punktu 1. Oczywiście jeśli masz aktualny firmware w swoim routerze, to realizuj zmianę SSID. Dane w Cloud pozostają bez zmian.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
https://www.blaszczak.pl
leszcz70
Posts: 30
Joined: Fri May 03, 2019 5:06 am

Sat Nov 02, 2019 4:07 pm

witam.

zaktualizowałem router - wyłączyłem go na chwilę (godzinę temu) i tak to wygląda

tz. że pozostaje od początku, resetuje wszystkie - ZAMEL - robię z poziomu smartfona - dodaje nowy sprzęt, sonoff - z poziomu przeglądarki dodaję nowy sprzęt.

w routerze zmieniam sieć na jakaś "normalną"
Attachments
po aktuallizacji.jpg
po aktuallizacji.jpg (203.66 KiB) Viewed 185 times
leszcz70
Posts: 30
Joined: Fri May 03, 2019 5:06 am

Sat Nov 02, 2019 4:30 pm

coś mi się wydaję, że po tej aktualizacji jest jeszcze gorzej
User avatar
Robert Błaszczak
Posts: 571
Joined: Sat Dec 22, 2018 8:55 pm
Location: Zielona Góra
Contact:

Sat Nov 02, 2019 5:20 pm

Czyli masz zaktualizowane firmware i zmieniłeś SSID (nazwę sieci) na taką bez spacji. Rozumiem, że sieci 2.4 GHz i 5 GHz mają inne nazwy?

Aby wykluczyć problemy z DNS wpisz testowo na trzech SRW-01 zamiast adresu serwera Supla Cloud, adres IP. Wejdź przyciskiem CONFIG w tryb konfiguracji, podłącz się smartfonem do rozgłaszanej przez sterownik sieci Wi-Fi a następnie w przeglądarce wpisz adres http://192.168.4.1. W polu Server zamiast srv22.supla.org wpisz 51.83.41.188 (zwracając uwagę na spacje). Kliknik zapisz i wciśnij krótko przycisk CONFIG. Po tej operacji SRW-01 będzie łączył się z Cloud'em z pominięciem zapytań DNS.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
https://www.blaszczak.pl
leszcz70
Posts: 30
Joined: Fri May 03, 2019 5:06 am

Sun Nov 03, 2019 6:40 am

nie zmieniałem sieci tylko zaktualizowałem ruter, ale jeszcze wczoraj wyłączyłem go na dłuższy czas - dziś jest ok, zaobserwuję co się będzie działo
leszcz70
Posts: 30
Joined: Fri May 03, 2019 5:06 am

Wed Nov 27, 2019 5:53 pm

W końcu znalazłem czas i zmieniłem sieć, jest lepiej - było przez kilka dni ok, ale znowu 1 roleta 2 wyłącznik,
Attachments
supla.jpg
supla.jpg (230.03 KiB) Viewed 76 times
leszcz70
Posts: 30
Joined: Fri May 03, 2019 5:06 am

Thu Nov 28, 2019 7:12 pm

co mam ewentualnie zrobić z tym problemem
nazwa sieci zmieniona, router zaktualizowany, w Zamelu otrzymałem informację, że problem z DNS co z tym zrobić .... i jak
Attachments
supla.jpg
supla.jpg (266.49 KiB) Viewed 48 times
Post Reply