sonoff mini instalacja

Awatar użytkownika
Robert Błaszczak
Posty: 672
Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

śr paź 30, 2019 5:23 pm

To Ty powinieneś wiedzieć, jaką masz nazwę swojej sieci Wi-Fi. Chyba że jest na tym forum jakaś wróżka :lol: :lol: :lol:
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
https://www.blaszczak.pl
Patryk
Posty: 615
Rejestracja: pn sty 07, 2019 7:51 pm

śr paź 30, 2019 5:24 pm

Chodzi mi czy gdzieś na końcu nie masz spacji.
Zamiast np svr22.supla.org u Ciebie czasem nie ma svr22.supla.org(spacja) której nie widać.
leszcz70
Posty: 33
Rejestracja: pt maja 03, 2019 5:06 am

śr paź 30, 2019 5:34 pm

co do nazwy sieci nie potrzebuje mądrych wróżbitów kolego Robercie, napisałem na początku, że nie jestem z "branży" i nie mądrze się, zadaje pytania ogólne chcesz pomóc zapraszam nie to nie.
mam jeszcze raz zrobić reset urządzenia, "odpalić" przegladarkę i jeszcze raz wprowadzić wszystkie dane
na cloud.supla mam uruchomić "dodawanie nowego urządzenia"

następnie wyłaczyć sonoff i odświerzyć cloud.supla - i ...... zobaczęm sprawdze

czy tylko tutej moge popełnaić jakiś bład?
Patryk
Posty: 615
Rejestracja: pn sty 07, 2019 7:51 pm

śr paź 30, 2019 5:38 pm

Na zdjęciu, które wysłałeś wcześniej
W LAST STATE masz napisane: SSID not found.
Znaczy to, że masz ŹLE wpisaną nazwę Twojej sieci lub podałeś ZŁE hasło.
Patryk
Posty: 615
Rejestracja: pn sty 07, 2019 7:51 pm

śr paź 30, 2019 5:41 pm

Jak wprowadzasz wszystkie dane, naciśniesz "SAVE", wtedy musisz ZRESETOWAĆ sonoffa np odłączenie go na chwilę z prądu.
leszcz70
Posty: 33
Rejestracja: pt maja 03, 2019 5:06 am

śr paź 30, 2019 5:57 pm

BYŁA SPACJA NA KONCU NAZWY SIECI - "CZESKI FILM"JUZ JEST OK, WIELKIE DZIĘKI
PRZESYŁAM JESZCZE JEDNO ZDJĘCIE - TAK PRZY OKAZJI, CZASAMI KTÓRAŚ ROLETA (BYLE KTÓRA, NAWT DWIE) ROZŁĄCZA SIĘ, DOCZYTAŁEM SIĘ INFORMACJI ŻE MOŻE TO BYĆ PROBLEM USTAWIENIA DNS W RUTERZE
COŚ MOŻESZ MI DORADZIĆ.
Patryk
Posty: 615
Rejestracja: pn sty 07, 2019 7:51 pm

śr paź 30, 2019 6:03 pm

Cieszę się, że udało Ci się.
Ten błąd z spacją już kilka razy był opisywany tutaj na forum.
Odnośnie rolet - tu Ci nie pomogę- nie mam jeszcze rolet.
Spróbuj poszukać na forum.
Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi to załóż nowy temat - żeby nie robić bałaganu na forum.
Awatar użytkownika
Robert Błaszczak
Posty: 672
Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

śr paź 30, 2019 7:16 pm

leszcz70 pisze:
śr paź 30, 2019 5:57 pm
[…]TAK PRZY OKAZJI, CZASAMI KTÓRAŚ ROLETA (BYLE KTÓRA, NAWT DWIE) ROZŁĄCZA SIĘ, DOCZYTAŁEM SIĘ INFORMACJI ŻE MOŻE TO BYĆ PROBLEM USTAWIENIA DNS W RUTERZE
COŚ MOŻESZ MI DORADZIĆ.
A jaki masz router? Często były zgłaszane problemy z TP-LINKami. Czy na pewno masz dobry zasięg Wi-Fi przy SRW-01?
Jeśli chcesz wykluczyć potencjalne problemy z DNS, to musiałbyś ustawić zamiast nazwy serwera, jego adres IP (srv22.supla.org, bo według Twoich zrzutów ekranów jesteś na tym serwerze, ma adres 51.83.41.188).

Ps.
leszcz70 pisze:
śr paź 30, 2019 5:34 pm
co do nazwy sieci nie potrzebuje mądrych wróżbitów kolego Robercie, napisałem na początku, że nie jestem z "branży" i nie mądrze się, zadaje pytania ogólne chcesz pomóc zapraszam nie to nie. […]
Nie przyjmuj tego tak osobiście do siebie. Wcześniej zadałeś pytanie, czy masz usunąć spację w Twojej nazwie sieci. Skoro w nazwie (SSID) masz spację, to tak musisz wpisywać we wszystkich urządzeniach. Aczkolwiek spacja w nazwie sieci nie jest zalecana. Niektóre urządzenia mogą mieć problem z poprawnym łączeniem się do takiej sieci.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
https://www.blaszczak.pl
leszcz70
Posty: 33
Rejestracja: pt maja 03, 2019 5:06 am

pt lis 01, 2019 8:09 am

Wracając do tych DNS-ów, ruter mam tp linka, tylko gdzie zmienić te ustawienia, zasięg jest ok - mam pełną "skale" na tel. obok SRW
Awatar użytkownika
Robert Błaszczak
Posty: 672
Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

pt lis 01, 2019 2:30 pm

Ja zacząłbym od:

1. AKTUALIZACJA FIRMWARE ROUTERA
Nie wiem, jaką masz wiedzę w tym zakresie, ale nie jest to jakaś skomplikowana operacja. Należy dokładnie sprawdzić na tabliczce znamionowej routera jego oznaczenie oraz tzw. rewizję.
Na stronie https://www.tp-link.com/pl/support/download/ wybierasz posiadany model routera i pobierasz firmware. Następnie logujesz się na router i instalujesz nowy firmware. Na stronie TP-LINK dostępne są emulatory większości routerów tego producenta. Podaj swój model, to podpowiemy Ci szczegółowo, jak wykonać taki upgrade.

2. ZMIANA NAZWY (SSID) Wi-Fi NA NAZWĘ BEZ SPACJI
Jak już pisałem wcześniej, spacja w nazwie sieci Wi-Fi nie jest zalecana. O ile sama zmiana nazwy sieci to operacja bardzo prosta, lecz niestety będzie skutkować koniecznością ponownej konfiguracji wszystkich urządzeń korzystających z sieci Wi-Fi w domu (w tym także każdego sterownika SRW-01). Po zmianie nazwy sieci każdy sterownik SUPLA (SRW-01) należy wprowadzić w tryb konfiguracji przytrzymując przycisk CONFIG na ok. 5 sekund (aż dioda zacznie szybko migać). Następnie z poziomu aplikacji SUPLA na smartfonie (który jest już podłączony do sieci Wi-Fi z nową nazwą) przeprowadzić proces dodawania urządzenia.

3. ZMIANA ADRESU SERWERA SUPLA CLOUD NA ADRES IP
Zmiana nie koniecznie zalecana, ale może pomóc w rozwiązaniu problemów. Dlaczego nie zalecana? Bo może zdarzyć się, że z jakiś przyczyn (np. zmiana usługodawcy VPS) zmienią się adresy IP. Nazwa NS zawsze będzie wskazywała na właściwy serwer.
Aby skonfigurować sterowniki SUPLA należy wejść w tryb konfiguracji (przycisk CONFIN na 5 s.), zalogować się smartfonem do sieci emitowanej przez sterownik w trybie konfiguracji i z poziomu przeglądarki otworzyć adres http://192.168.4.1. W polu z nazwą Twojego serwera SUPLA zmienić nazwę na adres IP (adres podawałem we wcześniejszym poście).

Daj znać, czy czujesz się na siłach wykonać te operacje samodzielnie. Jeśli nie, to część z nich mogę Ci pomóc zdalne (TeamViewer, pomoc zdalna Windows 10).
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
https://www.blaszczak.pl
ODPOWIEDZ