Witajcie,
Jestem nowy forum i przepraszam jeśli ten temat był już poruszony. Problem który u mnie wystąpił dotyczy zdalnego sterowania roletami z aplikacji Nice Wi-Fi. Wszystko działało do momentu, kiedy odłączyłem koncentryk od routera. Po ponownym podłączeniu rolety zarówno w aplikacji jak i portalu cloud.supla.org mają status disconnected. Na sterowniku dioda miga na zielono, ale z mniejszą częstotliwością niż w przypadku kiedy urządzenie jest gotowe do sparowania. Zanim doszło do awarii router był wielokrotnie restartowany ze względu na brak zasilania i nigdy nie spowodowało to żadnych problemów. Jedyne co przychodzi mi do głowy to, że podczas ponownego podłączenia koncentryka zmienił się publiczny adres IP i to powoduje brak komunikacji rolet z serwerem. Zakładam, że jedną z opcji aby problem rozwiązać jest wprowadzenie urządzeń w stan parowania i dodać je na nowo a aplikacji. Pytanie czy ten "work around" to jedyne rozwiązanie czy jest lepsza opcja? Ponadto chciałby potwierdzić czy moje rozumowanie jest poprawne i czy oznacza to, że bez statycznego IPka od service providera sytuacja będzie się powtarzać?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
Maciej
Brak połączenia rolet z serwerem po chwilowym wypięciu koncentryka z routera
Jeśli zmieniła się nazwa Wifi i/lub hasło to niestety musisz prze konfigurować każdy moduł, lub przywrócić starą nazwę/hasło w routerze
W elektronice jak nie wiadomo o co chodzi to zwykle chodzi o zasilanie
Wezmę udział w Supla Offline Party 2024
Wezmę udział w Supla Offline Party 2024
- Robert Błaszczak
- Posty: 3970
- Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
A jeśli nie zmieniałeś nazwy sieci / hasła do wi-fi, to zrestartuj sterowniki np. wyłączając bezpiecznikiem na chwilę zasilanie rolet.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Może masz jakieś urządzenia ze statycznie przypisanym adresem i po restarcie DHC przydzieliło jakieś adresy będące w konflikcie z tymi statycznymi. Konfigurowanie na nowo nie ma sensu. Zacznij od restartu routera. Jeżeli nic to nie pomoże to przełącz jeden moduł w tryb konfiguracji. Następnie połącz się z jego siecią WiFI i sprawdź na 192.168.4.1 co jest w "LAST STATE"
Tak czy inaczej nie powinno się tak dziać jak opisałeś.
Prawdopodobnie problem się powtórzy. Bardzo często winowajcą jest router.
Prawdopodobnie problem się powtórzy. Bardzo często winowajcą jest router.
- Robert Błaszczak
- Posty: 3970
- Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Dokładnie jak napisał Przemek, problem zapewne wkrótce może się powtórzyć. Jeśli to jest modem UPC, to po odłączeniu kabla koncentrycznego i ponownym podłączeniu kabla należy zrobić restart routera. Zresztą koncentryk powinno się odłączać i podłączać przy wyłączonym routerze. Druga kwestia, to routery od UPC nie są delikatnie mówiąc dobre. Polecam rozwiązanie, które sam stosuję - router UPC ma wyłączone Wi-Fi i jest ustawiony w tryb Bridge (most), a ja mam swój router skonfigurowany tak jak ja chcę, a nie jak chce operator.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Skąd ja to znam Co prawda operator u mnie inny, a nawet dwóch, ale stosuje dokładnie takie samo podejście do tego tematu.Robert Błaszczak pisze: ↑pn maja 27, 2019 6:42 pm [...]
Polecam rozwiązanie, które sam stosuję - router UPC ma wyłączone Wi-Fi i jest ustawiony w tryb Bridge (most), a ja mam swój router skonfigurowany tak jak ja chcę, a nie jak chce operator.
Czekam na kolejne Supla Offline Party
Mam tak samo...lesny8 pisze: ↑pn maja 27, 2019 8:36 pmSkąd ja to znam Co prawda operator u mnie inny, a nawet dwóch, ale stosuje dokładnie takie samo podejście do tego tematu.Robert Błaszczak pisze: ↑pn maja 27, 2019 6:42 pm [...]
Polecam rozwiązanie, które sam stosuję - router UPC ma wyłączone Wi-Fi i jest ustawiony w tryb Bridge (most), a ja mam swój router skonfigurowany tak jak ja chcę, a nie jak chce operator.
TEORIA jest wtedy gdy wszystko wiemy i nic nie działa
PRAKTYKA jest wtedy gdy wszystko działa a my nie wiemy dlaczego
My łączymy teorię z praktyką czyli nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
PRAKTYKA jest wtedy gdy wszystko działa a my nie wiemy dlaczego
My łączymy teorię z praktyką czyli nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
- Robert Błaszczak
- Posty: 3970
- Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
I co najważniejsze - nie mamy żadnych problemów z SUPLĄ
A już bardziej serio, skoro jesteśmy przy temacie własnych routerów. Jak ktoś ma Internet od Netii dostarczany światłowodem, to może wymusić na Operatorze instalację terminala GPON ONT (Optical Network Terminal). Jest to taki konwerter światłowodowy na Ethernet 1Gbit/s w malutkiej obudowie 82x90x27 mm. Link do przykładowego ONT: https://www.cdr.pl/p5169,huawei-echolif ... -gpon.html. Za tym terminalem podłączamy po skrętce swój router, do którego Netia nic nie ma. Oczywiście jeśli ktoś ma również usługę TV od Netii, to na własnym routerze także dekoder TV działa.
A już bardziej serio, skoro jesteśmy przy temacie własnych routerów. Jak ktoś ma Internet od Netii dostarczany światłowodem, to może wymusić na Operatorze instalację terminala GPON ONT (Optical Network Terminal). Jest to taki konwerter światłowodowy na Ethernet 1Gbit/s w malutkiej obudowie 82x90x27 mm. Link do przykładowego ONT: https://www.cdr.pl/p5169,huawei-echolif ... -gpon.html. Za tym terminalem podłączamy po skrętce swój router, do którego Netia nic nie ma. Oczywiście jeśli ktoś ma również usługę TV od Netii, to na własnym routerze także dekoder TV działa.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl