Aktualizacja firmware

Sterownik rolet
Post Reply
vajera
Posts: 169
Joined: Wed Oct 31, 2018 7:58 am

Tue Nov 06, 2018 3:06 pm

Witam,

aktualna wersja firmware moich SRW-01 to 2.7.2 - czy ten sterownik ma wbudowaną opcję autoaktualizacji firmware? A jeżeli nie to gdzie sprawdzić czy nie pojawiła się nowa wersja?

pozdrawiam
Łukasz
User avatar
pzygmunt
Posts: 5703
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków
Contact:

Tue Nov 06, 2018 4:40 pm

Celowo automatyczna aktualizacja nie jest możliwa ze względów bezpieczeństwa.
2.7.2 na dzień dzisiejszy jest aktualna. Jakbyś chciał w przyszłości uaktualnić to tu masz poradnik jak to zrobić
https://www.youtube.com/watch?v=al6R-Q65aP4
User avatar
Duch__
Posts: 502
Joined: Wed Aug 24, 2016 7:26 pm
Location: Opole

Thu Nov 15, 2018 9:38 pm

Po aktualizacji sterownik gubi łączność z serwerem co jakis czas - kilka dni, kilka godzin, naciśnięcie przycisku ściennego powoduje krótkie klepnięcie przekaźnika w górę. Trzykrotne naciśnięcie powoduje że moduł odzyskuje pełną sprawność aż znowu coś mu nie odbije. Wersja 2.7.2. Na pozostałych roletach z 2.5.3 wszystko działa stabilnie.
Aktualnie na budowie: 8x SRW-01, 1x ROW-02, SUPLA BUTTON V2.0, 16 x DS na ESP (GUI), Sonoff S20 jak kontroler CWU, Ping IP Socket.

Przydatne linki:
viewtopic.php?f=9&t=4160
search.php?keywords=
User avatar
pzygmunt
Posts: 5703
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków
Contact:

Fri Nov 16, 2018 8:22 am

Duch__ wrote:
Thu Nov 15, 2018 9:38 pm
Po aktualizacji sterownik gubi łączność z serwerem co jakis czas - kilka dni, kilka godzin, naciśnięcie przycisku ściennego powoduje krótkie klepnięcie przekaźnika w górę. Trzykrotne naciśnięcie powoduje że moduł odzyskuje pełną sprawność aż znowu coś mu nie odbije. Wersja 2.7.2. Na pozostałych roletach z 2.5.3 wszystko działa stabilnie.
Ta aktualizacja nie powinna mieć wpływu na tego typu zachowanie.
Wręcz przeciwnie. Poprawia stabilność połączenia w momencie gdy przekaźnik jest załączony.
Poproszę Zamel o przesłanie Ci nowego sterownika, a ten proszę prześlij do mnie abym mógł go przetestować. Oczywiście dopiero po otrzymaniu nowego.

[EDIT]
Jeszcze może być tak, że przed aktualizacją moduł od czasu do czasu restartował połączenie wifi. Teraz tego nie robi ponieważ utrzymuje je cały czas i może wtedy router sobie z tym nie radzi. Oczywiście to póki co tylko gdybanie. Rozumiem, że w aplikacji w opisanym przypadku pojawiają się czerwone kropki ?
User avatar
Duch__
Posts: 502
Joined: Wed Aug 24, 2016 7:26 pm
Location: Opole

Fri Nov 16, 2018 10:51 pm

Narazie się wstrzymajmy z zamelem, do czasu aż nie zmienie routera na docelowy i dokładniej nie obadam tematu. W tej chwili mam tp linka z dd-wrt. Docelowo mają być dwa Mikrotiki które podzielą moją sieć na parter i piętro. Mam podejrzenia czy w miejscu montażu jest odpowiedni zasieg wifi. Co do kropek, tak pojawiają się czerwone.
Aktualnie na budowie: 8x SRW-01, 1x ROW-02, SUPLA BUTTON V2.0, 16 x DS na ESP (GUI), Sonoff S20 jak kontroler CWU, Ping IP Socket.

Przydatne linki:
viewtopic.php?f=9&t=4160
search.php?keywords=
Bartasek
Posts: 3
Joined: Thu Nov 29, 2018 7:46 pm

Thu Nov 29, 2018 7:57 pm

Jestem nowy więc na wstępie witam.

Zamontowałem dzisiaj 5 modułów SRW-01 i mam podobny problem. Moduły od samego początku miały soft 2.7.2, ale jeden często mi się rozłącza. W aplikacji mam czerwona kropkę, a w chmurze status rozłączony. Zasięg WiFi raczej jest ok ponieważ w odległości około 4 metrów mam inny moduł, który działa bezproblemowo (nie ma ścian pomiędzy, to samo pomieszczenie).

Czy to może być objaw uszkodzonego sprzętu?

Przed chwilą ustawiłem jeszcze raz moduł i niestety zachowanie podobne. Co ciekawe dioda statusu świeci się ciągłym światłem a status rozłączony i dioda czerwona w apce.
User avatar
pzygmunt
Posts: 5703
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków
Contact:

Thu Nov 29, 2018 9:00 pm

Podłącz go na biurku i obserwuj jak się zachowuje
Bartasek
Posts: 3
Joined: Thu Nov 29, 2018 7:46 pm

Fri Nov 30, 2018 7:12 am

Zakupiłem 8 szt. więc postanowiłem go jeszcze wczoraj wymienić, nowy działa bez zarzutów, nic nie zrywa. Jedyna różnica to to, że włożyłem go odwrotnie w puszce, tzn złączem kablowym do dołu, a nie do góry. Ten wadliwie działający miał przyłącze od gory, akurat tak bardziej mi pasowało. (to raczej nie ma wpływu).

Jak wygląda procedura reklamacji jeśli sprzęt jest wadliwy zaraz po wyjęciu z opakowania?
User avatar
pzygmunt
Posts: 5703
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków
Contact:

Fri Nov 30, 2018 8:46 am

Bartasek wrote:
Fri Nov 30, 2018 7:12 am
Zakupiłem 8 szt. więc postanowiłem go jeszcze wczoraj wymienić, nowy działa bez zarzutów, nic nie zrywa. Jedyna różnica to to, że włożyłem go odwrotnie w puszce, tzn złączem kablowym do dołu, a nie do góry. Ten wadliwie działający miał przyłącze od gory, akurat tak bardziej mi pasowało. (to raczej nie ma wpływu).

Jak wygląda procedura reklamacji jeśli sprzęt jest wadliwy zaraz po wyjęciu z opakowania?
To pytanie musisz kierować do producenta. Na tym forum jego przedstawicielem jest @ernest
Bartasek
Posts: 3
Joined: Thu Nov 29, 2018 7:46 pm

Fri Nov 30, 2018 10:11 am

Przetestuję jeszcze sprzęt na biurku.
Post Reply