problem z wejściem w tryb konfiguracji

Sterownik rolet
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18325
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Opisywanego problemu nie udało się dotychczas zreprodukować.
Awatar użytkownika
Mirosław F.
Posty: 1793
Rejestracja: wt sie 22, 2017 8:09 pm
Lokalizacja: Pszczyna - ZAMEL

Na co dzień podłączam urządzenia w naszej sieci, która jest zbudowana na cisco (mesh) i nie spotkałem się z takim problemem.
Oczywiście dołożymy wszelkich starań by takie zachowanie urządzenia wywołać i problem rozwiązać.
43-200 Pszczyna
ul. Zielona 27
Wsparcie techniczne: 32 211-35-55
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18325
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Spróbuj jeszcze z bezpiecznika na chwile wyłączyć zasilanie przy module. Daj znać czy to coś pomogło.
Remi
Posty: 129
Rejestracja: wt maja 22, 2018 4:03 pm

Opiszę mój przypadek jako że udało mi się właśnie wejść do drugiego modułu. Tak BTW jest nwszy FW jak 2.5.5?

Objawy:
Moduł po starcie ma wyłączoną diodę statusową, potem dioda potrafi szybko pulsować (jak do trybu konfiguracji) przez kilka sekund, po czym dioda się zapala ciągle albo gaśnie całkowicie - nie ma tutaj pełnej reguł i najlepiej by było to nagrać. Wygląda że moduł wpada w start loopa.
W tej sytuacji zaobserwowałem, że moduł rozgłasza sieć wifi (skanowane analizatorem wifi), jednak jak sieć jest wykryta przez system Windows bądź linux to nie ma opcji aby się podłączyć (Na Windowsie jest błąd: system windows nie był w stanie nawiązać połączenia z siecią). Błąd wyrzucało przy przypisywaniu adresu IP ale to nie serwer DHCP jest problemem jako że gdy ustawi się statyczną konfiguracje to ten sam błąd jest przez system zwracany. Telefon z androidem się podłącza ale tylko na chwile, potem sieć wifi przestaje być rozgłoszona.

Obejście, jakie udało mi się znaleźć i chyba działa (mam za mało nowych modułów aby to w pełni potwierdzić):
Podłączamy moduł do zasilania, skanujemy telefonem. W telefonie zapamiętujemy SSID rozgłaszanej sieci. Zapominamy naszą domowa sieć wifi dzięki czemu telefon będzie automatycznie dążył do połączenia z Zamelem gdy tylko będzie dostępny.
Gdy połączenie WiFi jest ustanowione, próbujemy wczytać stronę konfiguracyjną. Gdy strona się wczyta - ustawiamy wszystkie ustawienia. Zanim jednak klikniemy button "Save" - upewnijmy się, że jesteśmy ponownie połączeni z Zamelem. Zaobserwowałem, że wówczas Zamel jest w trybie konfiguracji już cały czas i jest możliwe podpięcie się komputerem. Po wejściu komputerem na stronę konfiguracyjną brakuje danych konfiguracji (puste pola). Należy wpisać jeszcze raz konfiguracje po czym kliknąć save.
Po udanej rejestracji w Cloud moduły już normalnie dają się wprowadzić w tryb konfiguracji.

Mam nadzieje że powyższe się komuś przyda. Jeżeli pomoże to firmie Zamel - mogę spróbować zebrać jakieś logi bądź inne informacje - proszę o kontakt w tej sprawie ze szczegółami jako że mam jeden moduł puki co na stole do Wtorku a więc łatwy dostęp.
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18325
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Bardzo nietypowy ten Twój przypadek. Może wymień moduł na nowy, a ten spróbujemy przetestować.
Awatar użytkownika
Mirosław F.
Posty: 1793
Rejestracja: wt sie 22, 2017 8:09 pm
Lokalizacja: Pszczyna - ZAMEL

Też tak uważam podaj namiary na PW w poniedziałek się z tobą skontaktuję .
43-200 Pszczyna
ul. Zielona 27
Wsparcie techniczne: 32 211-35-55
Remi
Posty: 129
Rejestracja: wt maja 22, 2018 4:03 pm

pzygmunt pisze: sob mar 21, 2020 2:15 pm Bardzo nietypowy ten Twój przypadek. Może wymień moduł na nowy, a ten spróbujemy przetestować.
Oba moduły świeżo rozpakowane (i kupione) i z takim samym objawem. Mam dziesiątki modułów w tym kilka Zamela i też pierwszy raz się z tym spotkałem stąd staram się opisać problem ze szczegółami ;)
gniedzwiedz
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 22, 2020 1:23 pm

Witam
Mam ten sam "nietypowy" przypadek na 4 modułach Zamel SRW-01. Telefon łączy się z siecią dosłownie na 30 sekund. Nie ma możliwości konfiguracji. Czy udało Wam się jakoś rozwiązać ten problem?
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18325
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Jaki telefon ?
Jaki OS ?
Jaki access point w pobliżu (forma/model/wersja oprogramowania) ?

Spróbuj wyłączyć inne sieci w pobliżu na czas konfiguracji. Może coś zakłóca/wpływa na działanie AP w esp.

Czy jeden moduł konfigurujesz w tym samym czasie czy inne moduły też są włączanie i są w trybie AP ? Jeśli są włączone w trybie AP to je wyłącz.

Nie potrafimy zreprodukować tego problemu u siebie aby coś więcej powiedzieć. Spróbuj innym telefonem się połączyć.
gniedzwiedz
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 22, 2020 1:23 pm

Mój Telefon IPhone XR - iOS 13.3.1
Próbowałem też telefonem córki z systemem Android.
Router: 2szt. Google, soft: 12371.52.22, pracują w trybie Mesh

Zawsze podłączałem moduły osobno.
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZAMEL SRW-01”