problem z wejściem w tryb konfiguracji

Sterownik rolet
Awatar użytkownika
Mirosław F.
Posty: 1793
Rejestracja: wt sie 22, 2017 8:09 pm
Lokalizacja: Pszczyna - ZAMEL

Jesteś w stanie podłączyć jedną sztukę poza domem? Jak długo były nie skonfigurowane?
43-200 Pszczyna
ul. Zielona 27
Wsparcie techniczne: 32 211-35-55
Awatar użytkownika
Robert Błaszczak
Posty: 4006
Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Czy blisko swojego domu masz sąsiadów? Wygląda, jakby któryś z sąsiadów zamontował sobie Wi-Fi mesh na Tendzie.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak


Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Nieziem
Posty: 6
Rejestracja: śr wrz 30, 2020 9:27 pm

Mam nowych sąsiadów po drugiej stronie ulicy, ale jak wczoraj rozmawiałem to się zarzekali, że nic nie robili. :-)
Natomiast, jeżeli to sieje od sąsiadów to jestem na przegranej pozycji ... przecież nie każę im wyłączać sieci bo u mnie nie działają rolety.
Sterowniki nie były skonfigurowane kilka tygodni ... powiedzmy, że dwa miesiące ... budowa się kończyła, osprzęt zamontowany, ale jeszcze nikt tam nie mieszkał to nie było potrzeby/czasu.
Dzisiaj postaram się podłączyć jeden sterownik poza domem i sprawdzić ...

AKTUALIZACJA:
No to powiem tak ...
Jeden sterownik podłączyłem poza domem i wszystko poszło ok.
Wróciłem do domu, znowu podłączyłem do gniazdka i mam coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=7xVHUYnqKgk
W tym przypadku przynajmniej rolety z przycisku działają. :-)
Jeszcze w międzyczasie przypadkiem udało mi się złapać jeden z pozostałych sterowników ... ten teraz działa bez zarzutów.

Jakieś dalsze sugestie?
Nieziem
Posty: 6
Rejestracja: śr wrz 30, 2020 9:27 pm

Pomoc nie nadeszła, więc jakoś poradziłem sobie sam ...
Musiałem wykręcić wszystkie sterowniki i przenieść je w inne miejsce. Dopiero wtedy udawało się wejść w tryb konfiguracji.
Niestety po powrocie do domu znowu nie było możliwości konfiguracji w domowej sieci.
Musiałem cały proces powtórzyć tym razem montując domowy router w nowym miejscu i ustawiając sterowniki już pod docelową sieć.
Teraz wszystko śmiga ...
Ale powiem szczerze, że to była jednorazowa zabawa ... jeżeli sytuacja się powtórzy to drugi raz już mi się nie będzie chciało wszystkiego robić.
Nie wiem, co jest powodem takiej sytuacji ... chyba jakieś czary. :-)

Pytanie dodatkowe:
Czy jest jakaś możliwość zmiany ustawień Wi-Fi (nazwa i hasło) w sterowniku bez konfigurowania jej od początku?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18326
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Nie ma takiej możliwości. Sugeruję wydzielić osobną sieć Wifi dla urządzeń IoT lub przy zmianie routera ustawić nazwę i hasło takie jak były poprzednio. Coś jest w Twoim domu co nie przeszło badań CE lub w ogóle nie miało.
Awatar użytkownika
Mirosław F.
Posty: 1793
Rejestracja: wt sie 22, 2017 8:09 pm
Lokalizacja: Pszczyna - ZAMEL

Może posiadasz jakieś zasilacze do Ledów z aliexpress lub podobnych serwisów ?
43-200 Pszczyna
ul. Zielona 27
Wsparcie techniczne: 32 211-35-55
Nieziem
Posty: 6
Rejestracja: śr wrz 30, 2020 9:27 pm

Nie mam żadnych takich wynalazków ... albo przynajmniej o żadnych mi nie wiadomo.
Tym bardziej nic nowego się w domu nie pojawiło w momencie, w którym zaczął występować problem.
Zresztą to chyba też nie powinno tak być, że byle pojedynczy zasilacz będzie rozwalał całą automatykę w domu.
Przeciętny Kowalski w takiej sytuacji od razu będzie dzwonił do Instalatora, że mu jakieś rzeczy z odzysku zamontował.
W dzisiejszych czasach każdy ma w domu router, zasilacze do LEDów i sto innych rzeczy, które mogą powodować zakłócenia, ale takie sterowniki powinny być na to odporne ...

No nic, zobaczymy jak długo to teraz wytrzyma.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Mirosław F.
Posty: 1793
Rejestracja: wt sie 22, 2017 8:09 pm
Lokalizacja: Pszczyna - ZAMEL

Jeżeli mówimy o odporności na surge i burst to owszem nasze urządzenia spełniają te normy - jeżeli wszyscy trzymamy się normy CE - oczywiście nie mowa tu o China export. Nie mówię że Ty masz jakieś urządzenia nie spełniające norm lecz staramy się wszyscy ustalić co może być powodem takiego zachowania urządzeń u Ciebie. Dla nas klient jest najważniejszy.
43-200 Pszczyna
ul. Zielona 27
Wsparcie techniczne: 32 211-35-55
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18326
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Uaktualnileś fimware przy okazji konfiguracji ?
Nieziem
Posty: 6
Rejestracja: śr wrz 30, 2020 9:27 pm

Oczywiście, że nie zrobiłem aktualizacji. :-)
I teraz już nie mam zamiaru ryzykować ... chyba, że to będzie niezbędne (wersja oprogramowania 2.7.24).
Co do wsparci klienta końcowego nie mam żadnych zastrzeżeń!
Zarówno kontakt na forum, jak i przez maila jest o niebo lepszy niż w zdecydowanej większości polski firm.

Generalnie, jeżeli teraz wszystko będzie działać bez zastrzeżeń, to uznam, że dom stoi na jakimś starożytnym cmentarzu i raz na jakiś czas dzieją się w nim czary. :-)
Przy ewentualnej powtórce problemu, na pewno tu wrócę po pomoc!

Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZAMEL SRW-01”