problem z wejściem w tryb konfiguracji
- Robert Błaszczak
- Posty: 4008
- Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Jakiś trop już jest: Wi-Fi mesh firmy Tenda.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
O ile nie znamy typu zakłóceń to może być to trudne. Postaram się z mojej strony dostarczyć jeszcze jakieś rzeczowe dane.
Na podstawie powyższego był bym powściągliwy w pisaniu że to na pewno mesh.julekjulek pisze: ↑pt kwie 17, 2020 7:10 pm
Nie wiem w jaki sposób, ale na pewno mesh (być może nie wszystkie modele) powoduje problem, trudność z wejściem do konfiguracji modułów.
Potrzebowałem zmienić ustawienia w module i żeby skutecznie to zrobić musiałem wyłączyć domowe wifi (konkretnie Tenda Nowa MW3).
Po konfiguracji i włączeniu wifi domowego moduły pracują bez żadnego problemu.
- julekjulek
- Posty: 36
- Rejestracja: śr kwie 12, 2017 9:26 am
Podałem fakty, zdarzenia jakie wystąpiły u mnie i jakie postępowanie rozwiązało problem z wejściem do konfiguracji.
Co do "na pewno mesh' - nie będę się upierał.
Pozdrawiam,
julek
Co do "na pewno mesh' - nie będę się upierał.
Pozdrawiam,
julek
Wszystko jest możliwe, ale na wszystko jest potrzebny czas
- Robert Błaszczak
- Posty: 4008
- Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
To raczej nie jest problem mesh jako typu sieci Wi-Fi. To bardziej problem konkretnych urządzeń sieciowych mesh. Na mesh Ubiquiti działa wszystko bezproblemowo, na mesh Asusa również.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Dzisiaj wróciła do mnie czwarta sztuka (dzięki miroph za szybką akcję!) i postanowiłem, że w celach naukowych wyłączę wszystkie urządzenia Tenda i spróbuję dodać sterownik. W sieci został router LTE Huawei i access point TP-Link EAP110. Sterownik zachowywał się tak, jak powinien i bez problemów dodałem go do konta.
- Mirosław F.
- Posty: 1796
- Rejestracja: wt sie 22, 2017 8:09 pm
- Lokalizacja: Pszczyna - ZAMEL
Cieszę się że udało się rozwiązać problem.
43-200 Pszczyna
ul. Zielona 27
Wsparcie techniczne: 32 211-35-55
ul. Zielona 27
Wsparcie techniczne: 32 211-35-55
Witam wszystkich użytkowników, jest to mój pierwszy post na forum choć użytkownikiem modułów Supla jestem już od dawna. Posiadam 10 modułów SRW-01 (sterownik rolet) i również miałem podobny problem z ich konfiguracją. Mój problem jest identyczny z opisanym przez użytkownika Remi (swoją drogą mam na imię Remigiusz ). Konfiguracja każdego z modułów zajęła mi około 30 minut na moduł, ponieważ musiałem się niejako wstrzelić w odpowiednio migającą diodę. Moduły zachowywały się jakby wpadły w boot loop'a tzn. dioda migała szybko przez kilka sekund następnie gasła, zapalała się na stałe na kilka sekund zupełnie bez jakiegokolwiek schematu dlatego tak długo zajęło skonfigurowanie każdego modułu. Aktualnie po dodaniu ich do sieci moduły działają bez najmniejszego problemu. Po odłączeniu i ponownym podłączeniu zasilania poprawnie łączą się z siecią i wszystko jest ok. Jednak próba wprowadzenia ich w stan konfiguracji (poprzez naciśnięcie 10x przycisk otwierania czy zamykania jak i przycisk config na module) kończy się niepowodzeniem tzn. dioda zaczyna migać na 2/3 sekundy i moduł jakby uruchamiał się ponownie i łączy się z siecią wifi nie dając się wprowadzić w tryb konfiguracji. Kolejna kwestia to 2 z 10 modułów byłem zmuszony wymienić na inne gdyż nie było z nimi żadnej komunikacji. Na koniec dodam, że również posiadam sieć mesh Tenda mw6 działająca na 2,4GHz oraz 5GHz. Podczas parowania przełączam na 2,4GHz gdyż inaczej parowanie jest nie możliwe.
U mnie też Tenda MW6 (3 kostki) i za nic nie szło wejść w konfiguracje modułów. U mnie MW6 działają w trybie "bridge", nie widzę opcji wyłączenia 5GHz. Pozostało wyłączyć kostki - zamelki wskakiwały w konfigurację bez problemu. Problemem nie jest z raczej mocny sygnał sieci, bo kiedy zostawiałem nawet najdalszy router to kłopot występował. Próbowałem wyłączać/załączać roaming i tryb pojemności, ale wiele to nie dało.
- Robert Błaszczak
- Posty: 4008
- Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Nie widzę na stronach producenta jakiegokolwiek firmware do pobrania, ale może z poziomu aplikacji zarządzającej można wymusić aktualizację oprogramowania. Może pomóc.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl