Witam wszystkich
Zakupiłem kilka dni temu 2 urządzenia do sterowania roletami: SRW-01
Pierwsze urządzenie podłączyłem zgodnie z schematem, a następnie zainstalowałem aplikację na telefon.
Urządzenie było w trybie konfiguracji, rozpocząłem konfigurację na telefonie, wybrałem sieć (moją domowa), wpisałem hasło. Dostałem komunikat (załącznik 1). Dałem ok i pojawił mi się biały ekran w aplikacji, a samo urządzenie zaczęło mrugać diodą naprzemiennie ale powoli (dużo wolniej niż w trybie konfiguracji). Na ruterze, w aplikacji oraz na supla.org nie było widać urządzenia. Poczekałem chwilę i przeszedłem znowu na urządzeniu w tryb konfiguracji (przytrzymałem 5 sekund przycisk) , niestety tym razem w aplikacji się już nie chciało skonfigurować, był tylko komunikat brak odnalezionych urządzeń.
Odłączyłem to urządzenie i podłączyłem drugie. Tu konfiguracja przeszła bez problemu i urządzenie działa dobrze.
Podłączyłem to pierwsze urządzenie w inne miejsce i od nowa chciałem wykonać koniurację. Znowu aplikacja nie wykrywała urządzenia mimo szybko mrugającej diody, poszukałem w Internecie i znalazłem że można się połączyć przez stronę www, jak urządzenie jest w trybie config. Niestety nie było odpowiedniej sieci. Zostawiłem SRW-01 na jakiś czas (około godzinę) i sprawdziłem, dziwna sytuacja urządzenie zaczęło rozgłaszać sieć. Znowu skonfigurowałem przez aplikację i to samo co na początku, czyli dostałem komunikat że ok, ale urządzenie nie pojawia się w aplikacji ani w supla.org i dioda mruga powoli.
W celach testowych rozkonfigurowałem to urządzenie które działa poprawnie i skonfigurowałem od nowa (sieć była rozgłaszana zaraz po rozkonfigurowaniu, nie tak jak w tym pierwszym urządzeniu po około godzinie). Ponowna konfiguracja znowu przebiegła pomyśle i urządzenie działa ok.
Proszę o pomoc co mogę zrobić aby podłączyć to urządzenie do mojego konta supla.
Dzięki za pomoc
Supla SRW-01
-
- Posty: 5
- Rejestracja: pt cze 14, 2019 6:08 pm
- Załączniki
-
- 62443224_460574214505358_4743643403923750912_n.png (73.16 KiB) Przejrzano 3780 razy
- Robert Błaszczak
- Posty: 3970
- Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Włącz na SRW-01 tryb konfiguracji trzymając wciśnięty przycisk CONFIG aż dioda zacznie szybko migać. Na smartfonie wyszukaj sieć Wi-Fi o nazwie (SSID) zaczynającej się od słowa SUPLA-xxxxxxx i połącz się z tą siecią (możesz mieć na smartfonie pytanie o połączenie z siecią i brakiem Internetu - zaakceptuj takie połączenie). Uruchom przeglądarkę i wyczyść wszystkie pola formularza i kliknij SAVE. Teraz naciśnij krótko CONFIG. Zielona LED powinna szybko migać.
Na smartfonie połącz się do swojej sieci Wi-Fi, uruchom aplikację SUPLA i ponownie spróbuj dodać urządzenie. Sprawdź też na swoim koncie https://cloud.supla.org, czy włączona jest rejestracja urządzeń i czy przypadkiem ten moduł nie jest już zarejestrowany (ze statusem niepołączony). Jeśli jest, to usuń go.
Na smartfonie połącz się do swojej sieci Wi-Fi, uruchom aplikację SUPLA i ponownie spróbuj dodać urządzenie. Sprawdź też na swoim koncie https://cloud.supla.org, czy włączona jest rejestracja urządzeń i czy przypadkiem ten moduł nie jest już zarejestrowany (ze statusem niepołączony). Jeśli jest, to usuń go.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
-
- Posty: 5
- Rejestracja: pt cze 14, 2019 6:08 pm
No tryb konfiguracji jest włączony (dioda mruga szybko), ale nie rozgłasza sieci (obecnie), jakiś pomysł dlaczego w trybie konfiguracji sieć się nie rozgłasza?
Jak tylko sieć się rozgłosi to połączę się, wejdę na stronę i wszystko usunę (już raz mi się udało połączyć i wszystko usunąłem, ale nic nie dało).
Jak tylko sieć się rozgłosi to połączę się, wejdę na stronę i wszystko usunę (już raz mi się udało połączyć i wszystko usunąłem, ale nic nie dało).
- Robert Błaszczak
- Posty: 3970
- Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Odłącz moduł na chwilę od zasilania i podłącz ponownie.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
-
- Posty: 5
- Rejestracja: pt cze 14, 2019 6:08 pm
Moduł odłączyłem i po podłączeniu połączyłem do rozgłaszanej sieci wifi i zastałem ekran - załącznik 1
Nastepnie połączyłem telefon z siecią wifi domową, przeprawadziłem konfigurację i dostałem komunikat - załącznik 2
Niestety w aplikacji dalej nie widać urządzenia, na stronie supla.org także w żadnej zakładce nie ma urządzenia. Jakiś pomysł?Wejdź jeszcze raz w tryb konfiguracji, połącz się z modułem i odczytaj co masz w LAST STATE
TEORIA jest wtedy gdy wszystko wiemy i nic nie działa
PRAKTYKA jest wtedy gdy wszystko działa a my nie wiemy dlaczego
My łączymy teorię z praktyką czyli nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
PRAKTYKA jest wtedy gdy wszystko działa a my nie wiemy dlaczego
My łączymy teorię z praktyką czyli nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
Wpisz w takim razie ręcznie adres serwera i email.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: pt cze 14, 2019 6:08 pm
- Robert Błaszczak
- Posty: 3970
- Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Właśnie wpisujesz tam dane swojej sieci Wi-Fi do której SRW-01 ma się podłączyć.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Po zapisaniu konfiguracji klikasz przyciskiem lub robisz restart zasilaniakrzysiuy1996 pisze: ↑pt cze 14, 2019 9:40 pm No dobra załóżmy że wpisze adres serwera, mail nazwę sieci i hasło, to jak potem spowodować że się połączy do tej mojej sieci wifi? Już to robiłem tak, robiłem zapisz ale nie łączyło z siecią.
TEORIA jest wtedy gdy wszystko wiemy i nic nie działa
PRAKTYKA jest wtedy gdy wszystko działa a my nie wiemy dlaczego
My łączymy teorię z praktyką czyli nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
PRAKTYKA jest wtedy gdy wszystko działa a my nie wiemy dlaczego
My łączymy teorię z praktyką czyli nic nie działa i nikt nie wie dlaczego