Losowe działanie SRW-01

Sterownik rolet
marcinb
Posty: 2
Rejestracja: pn maja 10, 2021 7:19 pm

Witam!

Jakiś czas temu zakupiłem 3szt. SRW-01 do sterowania roletami zewnętrznymi.

Sterowniki podłączyłem wg schematu, osadziłem w puszkach, zainstalowałem aplikację Supla na telefon (Android) i skonfigurowałem je z domową siecią wifi 2,4GHz. Na stronie zdefiniowałem czasy otwierania i zamykania rolet po czym przystąpiłem do kalibracji, poprzez przeciągnięcie rolety do dołu w aplikacji i / lub naciskanie przycisków otwierania i zamykania. I tutaj zaczęły się problemy. Mam wrażenie, że sterowniki raz działają, a raz nie. Wersja oprogramowania 2.7.24.

Przy próbie otwierania / zamykania z aplikacji na telefonie, rolety bardzo często się zacinają. Schemat jest zwykle następujący: w sterowniku i silniku rolet słychać "kliknięcie", aplikacja lekko wibruje po czym wraca do ekranu głównego. W między czasie na chwilę wyświetla się [Kalibracja] w prawym dolnym rogu aplikacji. Ponowna próba otwarcia / zamknięcia zwykle już działa, choć też nie zawsze. Zdarza się, że proces muszę powtórzyć kilkukrotnie.

Raczej nie jest to wina aplikacji, ponieważ taka sama sytuacja ma miejsce przy próbie sterowania przez stronę Supli. Rolety potrafią nie ruszyć także po naciśnięciu przycisków na ścianie.

Przeglądałem wątki na forum i wydaje mi się, że zweryfikowałem większość rzeczy:
  • Sterowniki wydaje mi się, że są podłączone ok. W razie czego mogę podesłać zdjęcia.
  • Nie sprawdzałem jak sterowniki zachowują się po wyjęciu z puszki, ale zakładam, że błąd montażu jak odłączony kabelek itp. nie wystąpiłby we wszystkich trzech przypadkach.
  • Sterownik jest osadzony w puszce przodem, z łatwym dostępem do przycisku `config` i diody. W zasadzie wszystkie kable idą stroną połączeniową. Kabel zasilający przycisk do rolet idzie po lewej stronie od sterownika.
  • Czasy otwierania i zamykania rolet są zdefiniowane na stronie.
  • To zapewne bez wpływu ale zmieniałem działanie przycisku ręcznego na "impulsowe" (bipolar?) logując się na 192.168.4.1
Czy ktoś miał podobny problem? W wątkach z przed 2-3 lat natrafiłem na informację, że na rynku dostępna była wadliwa seria urządzeń. Czy możliwe że tak jest w moim przypadku?

Dzięki i pozdrawiam
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18207
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Dzieje się tak w przypadku wszystkich 3-ch egzemplarzy ?
Przed zmianą pozycji rolety naciśnij ikonkę (i) i zapamiętaj czas połączenia.
Zmień pozycję rolety. Jeśli wystąpi opisywany przez Ciebie problem naciśnij (i)
i sprawdź czy zmienił się czas pracy/czas połączenia.

Upewnij się czy na L na 100% jest L.
Prześlij do @miroph numer partii z nalepki na module.
Sprawdzi czy to z partii, która miała problem z resetami.
marcinb
Posty: 2
Rejestracja: pn maja 10, 2021 7:19 pm

Dięki @pzygmunt za szybką odpowiedź.

To co udało mi się na szybko zweryfikować, to że czas pracy / czas połączenia zeruje się w przypadku wystąpienia problemu.
Wieczorem, jak dostanę się do puszki to sprawdzę numery seryjne i upewnie się jak idą kable zasilające.

UPDATE
Zasilanie we wszystkich przypadkach jest podłączone do L.
Wysłałem numery seryjne do @miroph

Czy zerowanie czasu pracy sterownika może sugerować gdzie leży przyczyna problemu?
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZAMEL SRW-01”