Od jakiegoś czasu mam taki problem, że podpięty do bramy moduł Younshan samoczynnie rozłącza się z serwerem. W aplikacji na telefonie widzę czerwona kropkę i tyle. Wystarczy wyłączyć mu zasilanie i włączyć ponownie. Niby proste, no ale nie na tym to chyba polega.
Router ma dobry zasięg, od modułu dzieliło go ok 10m, w tej chwili nawet z 6m - przeniosłem router jeszcze bliżej, myślałem, że w tym może być problem. Moduł jest na wprost routera, dzieli go tylko plastikowa obudowa, nic innego. Długo było wszystko ok, a teraz raz na dzień, dwa się rozłącza.
Gdzie szukać przyczyny?
Younshan rozłącza się.
Co masz w LAST STATE ?
logujesz się na clouda tam wybierasz urządzenie z którym masz problem i podajesz
Kod: Zaznacz cały
Zarejestrowany 20:34 15.10.2019
Ostatnie połączenie 20:54 15.10.2019
https://gui-generic-builder.supla.io/
Jak rozumiem, podaję nie to co trzeba, skoro nie ma odpowiedzi. Jeśli tak jest, proszę o nakierowanie mnie. Staram się nie być jełopem, jednak nikt nie rodzi się z wiedzą na każdy temat i wszystkiego się w którymś momencie uczy.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Jak zaobserwujesz problemy to zacznij od ping-a.
ping IP.modułu
będziesz widział czy w ogóle jest on w sieci.
Następnie przełącz moduł w tryb konfiguracji i na 192.168.4.1 odczytaj to co jest w LAST_STATE.
ping IP.modułu
będziesz widział czy w ogóle jest on w sieci.
Następnie przełącz moduł w tryb konfiguracji i na 192.168.4.1 odczytaj to co jest w LAST_STATE.
Testowałem kilka egzemplarzy i jest z nimi problem. Nowe łączą się z wi-fi bez problemu, nawet przy niskim sygnale. Po jakichś 2 dniach zaczynają się grzać i rozłączają się, gdy sygnał jest słaby. Niestety z każdym modułem jaki posiadam, dzieje się to samo. Jedyne rozwiązanie, to umieszczenie go w miejscu, gdzie jest wysoki sygnał wi-fi. Moduł dalej jest ciepły, ale pracuje stabilnie i nie gubi sieci.
Niestety, nawet jak ostygnie, to już nie łapie słabego sygnału, jak na początku - widać to wada tego modelu.
Niestety, nawet jak ostygnie, to już nie łapie słabego sygnału, jak na początku - widać to wada tego modelu.
6m od routera, to chyba nie jest daleko, prawda?
Ale udało się najprawdopodobniej rozwiązać problem. Najprawdopodobniej, bo niewiele czasu minęło, ok. 3 tyg, ale pod koniec problem występował już codziennie.
Sprawcą był router. Była w nim ustawiona zła data, godzina, a nawet strefa czasowa ustawiona na Kanadę. Gdy aktualizowałem mu oprogramowanie, nie zwróciłem uwagi na to. Sam sobie nie pobrał tych ustawień z sieci - nie pytajcie dlaczego. W każdym bądź razie póki co wszystko działa. Możliwe, że ze względu na złą datę i godzinę, po porozumieniu z serwerem Supli występował jakiś konflikt i wtedy go rozłączało.
Może komuś na przyszłość pomoże, gdyby miał podobny problem.
Ale udało się najprawdopodobniej rozwiązać problem. Najprawdopodobniej, bo niewiele czasu minęło, ok. 3 tyg, ale pod koniec problem występował już codziennie.
Sprawcą był router. Była w nim ustawiona zła data, godzina, a nawet strefa czasowa ustawiona na Kanadę. Gdy aktualizowałem mu oprogramowanie, nie zwróciłem uwagi na to. Sam sobie nie pobrał tych ustawień z sieci - nie pytajcie dlaczego. W każdym bądź razie póki co wszystko działa. Możliwe, że ze względu na złą datę i godzinę, po porozumieniu z serwerem Supli występował jakiś konflikt i wtedy go rozłączało.
Może komuś na przyszłość pomoże, gdyby miał podobny problem.