Problem z instalacją w docker na Synology NAS

Moderator: fracz

dgtal
Posts: 13
Joined: Wed Nov 22, 2017 9:12 am

Tue Jan 09, 2018 8:01 pm

Dzięki Panowie. Znowu mamy postęp i coś czuję, że już jest blisko, ale... :(

Zmieniłem w pliku .env porty na 2080 oraz 20443.
oto mój plik .env:

Code: Select all

# Where the SUPLA Cloud will be accessible? Put domain or IP address here with port.
CLOUD_DOMAIN=192.168.0.13

# Initial user account details; delete these settings after the first launch
FIRST_USER_EMAIL=test@supla.org
FIRST_USER_PASSWORD=

# Google ReCaptcha settings
RECAPTCHA_ENABLED=false
RECAPTCHA_PUBLIC_KEY=
RECAPTCHA_PRIVATE_KEY=

# Mailer settings (SMTP)
MAILER_HOST=10.0.75.1
MAILER_PORT=465
MAILER_USER=
MAILER_PASSWORD=
MAILER_ENCRYPTION=ssl
MAILER_FROM=

# If you want to be tnotified about some server errors
ADMIN_EMAIL=

# Where to store SUPLA Cloud's data
VOLUME_DATA=./var

# On which port the SUPLA Cloud should listen
PORT_HTTP=2080
PORT_HTTPS=20443

# These options protect your application
DB_PASSWORD=qi6xI1ukWzWaZNMsaRTPLeD5KDq5TwyC
SECRET=kKrKddEJUDDOcEyP6TSeHbyXSoqFz3dv

# Containers' name prefix
COMPOSE_PROJECT_NAME=supla
Wystartowałem kontenery za pomocą skryptu. Porty faktycznie zostały "zassane" z pliku .env i są widocznie w GUI DSM:
supla-kontener.PNG
supla-kontener.PNG (37.78 KiB) Viewed 2208 times
Niestety mam chyba ten sam problem co kolega Klon: gdy w przeglądarkę wpisuję http://192.168.0.13:2080 lub analogicznie https://192.168.0.13:20443 to zamaist strony supal cloud przeglądarka przekierowuje na port DSM (GUI) i pokazuje się strona logowania do NASa...

Czy ktoś ma pomysł jak to rozwiązać?

Dzięki raz jeszcze za wsparcie
User avatar
fracz
Posts: 1583
Joined: Fri Oct 28, 2016 10:56 pm
Location: Rybna

Wed Jan 10, 2018 8:24 am

Sprawdź logi.

Code: Select all

docker logs --tail=50 supla-cloud
docker logs --tail=50 supla-server
Widzę też że masz w configu wpisane tylko FIRST_USER_EMAIL bez hasła. Nie jestem pewny czy przygotowałem się na taką konfigurację :-D Usuń też adres mailowy z configu.
dgtal
Posts: 13
Joined: Wed Nov 22, 2017 9:12 am

Wed Jan 10, 2018 7:45 pm

OK jesteśmy prawie w domu! :)

Faktycznie był problem z userem. Brakowało hasła. Dodałem w pliku .env hasło i teraz już jest prawie dobrze :)

Jedyne co nie działa to aktywność portu http 2080. Niestety stamtąd nadal jestem przekierowywany do ekranu logowania. Czy on w ogóle jest wspierany? Na filmie w YouTube wpisujesz adres https by default. Czy http też ma działać?

Dzięki i pozdrawiam

Mam jeszcze pytanie: jak teraz "zmusić" aplikację do łączenia się z moim serwerem? Mam niestandardowe porty - czy to jest wspierane w aplikacji czy tylko na interfejsie webowym?
User avatar
fracz
Posts: 1583
Joined: Fri Oct 28, 2016 10:56 pm
Location: Rybna

Wed Jan 10, 2018 8:04 pm

Cloud działa tylko po HTTPS. Http jest używane tylko do tego by przekierować cię na HTTPS i robi to zawsze na port 443, dlatego przekierowuje Cię na panel. Gdy używasz niestandardowych portów, przekierowanie jest zbędne, od razu wbijaj na HTTPS z odpowiednim portem a tego do http w ogóle nie musisz używać.

Smartfon komunikuje się na portach 2015 i 2016. W konfiguracji smartfona wpisz tylko adres IP clouda bez portu.
dgtal
Posts: 13
Joined: Wed Nov 22, 2017 9:12 am

Thu Jan 11, 2018 9:29 am

OK, dzięki za wyjaśnienia co do portów. Udało się podłączyć aplikacją. Wcześniej używałem w niej danych logowania takich jak w webie czyli test@supla.org, ale dopiero po ponownym zalogowaniu się do weba zauważyłem, że dane do logowania w aplikacji musza być inne.

Jednakże mam problem z aplikacją: gdy wybiorę opcję 'Dodaj urządzenie' to mam komunikat "Kreator dodawania jest dostępny tylko gdy nawiązano połączenie z serwerem na podstawie wprowadzonego w ustawieniach adresu email."

Gdy zmieniam adres email w aplikacji na test@supla.org (user z logowania do mojej supla.cloud) to mam błąd, że "adres serwera nie został znaleziony". Gdy zmienię np na gmaila dostaję inny błąd "Rejestracja jest obecnie wyłączona. Aby ją włączyć przejdź do zakłądki "Smartfony" na stronie cloud.supla.org"

Gdy po podaniu adresu email kliknę na 'Utwórz konto" w aplikacji to otwiera się przeglądarka z adresem serwera supla srv10.

Jak to ugryźć?
User avatar
pzygmunt
Posts: 6857
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków
Contact:

Thu Jan 11, 2018 10:38 am

dgtal wrote:
Thu Jan 11, 2018 9:29 am
OK, dzięki za wyjaśnienia co do portów. Udało się podłączyć aplikacją. Wcześniej używałem w niej danych logowania takich jak w webie czyli test@supla.org, ale dopiero po ponownym zalogowaniu się do weba zauważyłem, że dane do logowania w aplikacji musza być inne.

Jednakże mam problem z aplikacją: gdy wybiorę opcję 'Dodaj urządzenie' to mam komunikat "Kreator dodawania jest dostępny tylko gdy nawiązano połączenie z serwerem na podstawie wprowadzonego w ustawieniach adresu email."

Gdy zmieniam adres email w aplikacji na test@supla.org (user z logowania do mojej supla.cloud) to mam błąd, że "adres serwera nie został znaleziony". Gdy zmienię np na gmaila dostaję inny błąd "Rejestracja jest obecnie wyłączona. Aby ją włączyć przejdź do zakłądki "Smartfony" na stronie cloud.supla.org"

Gdy po podaniu adresu email kliknę na 'Utwórz konto" w aplikacji to otwiera się przeglądarka z adresem serwera supla srv10.

Jak to ugryźć?
1. Wpisz adres.
2. Przejdź do zaawansowanych
3. Wprowdz IP serwera
4. Wyłącz zaawansowane

W nowszych wersjach ustawienia będą trochę inaczej zorganizowane. To jest układ przejściowy.
dgtal
Posts: 13
Joined: Wed Nov 22, 2017 9:12 am

Fri Jan 12, 2018 9:31 am

Pełny sukces! Dzięki wielkie za pomoc. Trochę to nieintuicyjne, więc dobrze się składa, że planujecie zmiany.
User avatar
pzygmunt
Posts: 6857
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków
Contact:

Fri Jan 12, 2018 9:49 am

dgtal wrote:
Fri Jan 12, 2018 9:31 am
Pełny sukces! Dzięki wielkie za pomoc. Trochę to nieintuicyjne, więc dobrze się składa, że planujecie zmiany.
Tak wiem. To taki "ukryty ficzer" aby na czas migracji pomiędzy obecnym configiem, a docelowym.
Jest to efekt wprowadzenia autoryzacji po adresie email.
mareks6
Posts: 106
Joined: Sat Jan 13, 2018 4:39 pm
Location: Opole

Sat Aug 18, 2018 9:53 pm

dołączę się do tematu by nie zaśmiecać forum.

Napisze mi ktoś jak zacząć? Pobrałem repo z gitgub i po rozpakowaniu zipa znalazłem w nim README a w nim jak zainstalować clouda poprzez docker.

Próbowałem na 2 sposoby:

1. Jak w pliku README (a przy najmniej tak mi się wydaje), tzn zalogowałem się poprzez putty na synology (DS916+ jeśli miałoby to mieć znaczenie) jako admin. Wydając komendy:

docker -v otrzymuję odpowiedź:
Docker version 17.05.0-ce, build 9f07f0e-synology

docker-compose -v:
docker-compose version 1.14.0, build c7bdf9e

ale już przy komendzie "git clone https://github.com/SUPLA/supla-docker.git" (lub też bez końcówki .git) otrzymuję odpowiedź:

-sh: git: command not found


2. Sposób drugi, to wkleiłem rozpakowany plik ZIP do folderu docker na dysku synology i poprzez GUI próbowałem dodać kontener do dockera, ale tam trzeba najpierw wskazać obraz w postaci linku (i np link do pliku ZIP nie działa) lub wskazać plik na dysku synology. Tą metodą też nie udało mi się uruchomić serwera.

Jak to więc ugdyźć? Widzę, że mam docker i docker-compose starsze niż te które widziałem gdzieś w instrukcjach od kolegi fracz - czy to może być winą nie rozpoznania komendy? Jak zaktualizować te pliki? Dodam że instalowałem je z centrum pakietów w GUI dysku synology
User avatar
lesny8
Posts: 776
Joined: Mon Dec 11, 2017 9:43 pm

Sun Aug 19, 2018 8:32 am

mareks6 wrote:
Sat Aug 18, 2018 9:53 pm
-sh: git: command not found
Brakuje git-a, doinstaluj pakiet i wykonaj komendę ponownie.
Post Reply