Konfiguracja serwera mailowego - Docker

Moderator: fracz

_aro_
Posty: 51
Rejestracja: pn kwie 09, 2018 5:10 pm
Lokalizacja: Legnica

A mam pytanko odnośnie właściwych ustawień w tej części wygenerowanego pliku .env gdzie jest mowa o automatycznych powiadomieniach z własnego serwera o np. potwierdzeniu założeniu konta.

Kod: Zaznacz cały

# Mailer settings (SMTP)
MAILER_HOST=mail.mojadomena.pl
MAILER_PORT=465
MAILER_USER=supla@mojadomena.pl
MAILER_PASSWORD=hasło_do_serwera_pocztowego
MAILER_ENCRYPTION=ssl
MAILER_FROM=
Zainstalowałem sobie w Windowsie specjalnie Thunderbirda i testowałem poprawność tych wpisów próbując wysłać maila z tymi ustawieniami:
- port=465
- użytkownik=supla@mojadomena.pl
- Bezpieczeńśtwo połączenia=SSL/TLS
- hasło=hasło_do_serwera_pocztowego
Z Windy maile wychodzą poprzez wskazany serwer pocztowy bez problemu, z supli zaś ani jeden.

Info ogólne - instalacja w dockerze, ale w trybie standalone - bez proxy, host - Synology DS716+, IP supla-server 172.22.0.4, gateway 172.22.0.1.
Po zalogowaniu się do supla-server:

Kod: Zaznacz cały

root@DS716:/volume1/docker/supla# docker exec -it supla-server sh
# ping -c4 wp.pl
PING wp.pl (212.77.98.9) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.wp.pl (212.77.98.9): icmp_seq=1 ttl=57 time=11.9 ms
64 bytes from www.wp.pl (212.77.98.9): icmp_seq=2 ttl=57 time=12.0 ms
Więc wyjście na świat raczej jest ...

Jakieś podpowiedzi ?
Awatar użytkownika
fracz
Posty: 2256
Rejestracja: pt paź 28, 2016 10:56 pm
Lokalizacja: Kraków

Widzę, że korzsytasz z wp.pl - spróbuj bez szyfrowania (null) i na porcie 25. Powinno działać.

Generalnie skonfigurowałeś to dobrze, ale wp jest dziwne ;-)

Wysyłanie maili możesz testować z konsoli:

Kod: Zaznacz cały

docker exec -it -u www-data supla-cloud php bin/console swiftmailer:email:send
moondec
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 30, 2016 7:54 pm

Miałem z tym podobny problem na gmail, ale zmieniłem "MAILER_ENCRYPTION=ssl" na "MAILER_ENCRYPTION=tls", a "MAILER_PORT=465" na "MAILER_PORT=587" i poczta wysłana z terminala dochodzi:

Kod: Zaznacz cały

docker exec -it -u www-data supla-cloud php bin/console swiftmailer:email:send
ale w dalszym ciągu nie działa reset hasła. Wyświtla się:
Nie można zresetować hasła. Spróbuj ponownie za chwilę
Dockera mam na MacOS, wszystko w najnowszych dostępnych wersjach. Czy można zresetować hasło z poziomu terminala?
_aro_
Posty: 51
Rejestracja: pn kwie 09, 2018 5:10 pm
Lokalizacja: Legnica

Witam ponownie !

Dzięki za to że temat ruszył :)

A więc tak - może zły dałem przykład z tym wp.pl

Kod: Zaznacz cały

root@DS716:/volume1/docker/supla# docker exec -it supla-server sh
# ping -c4 wp.pl
PING wp.pl (212.77.98.9) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.wp.pl (212.77.98.9): icmp_seq=1 ttl=57 time=11.9 ms
64 bytes from www.wp.pl (212.77.98.9): icmp_seq=2 ttl=57 time=12.0 ms
w ten sposób chciałem tylko pokazać, że z dockera jest wyjście na świat bo pinguje pierwszą z brzegu domenę wp.pl ...
Nie korzystam z serwera wp.pl do powiadomień z supli ...
Tak naprawdę to korzystam z własnego serwera pocztowego - takie mam ustawienia w pliku .env

Kod: Zaznacz cały

# Mailer settings (SMTP)
MAILER_HOST=mail.mojadomena.pl
MAILER_PORT=465
MAILER_USER=supla@mojadomena.pl
MAILER_PASSWORD=hasło_do_serwera_pocztowego
MAILER_ENCRYPTION=ssl
MAILER_FROM=
Żeby było ciekawiej, to po uruchomieniu testowania maili z konsoli:

Kod: Zaznacz cały

root@DS716:~# docker exec -it -u www-data supla-cloud php bin/console swiftmailer:email:send

SwiftMailer's Interactive Email Sender
======================================
 From:
 > supla@mojadomena.pl
 To:
 > aro@mojadomena.pl
 Subject:
 > test supla
 Body:
 > testowanie powiadomień

 [OK] 1 emails were successfully sent.
rzeczywiście bez problemu mail do mnie trafił :o

W logach serwera pocztowego w ogóle nie widzę tego maila - wygląda na to że poszedł jakoś bokiem - nie przez wskazany serwer pocztowy - nie ma po nim tam śladu ...
Dochodzę do wniosku, że Supla sama w sobie ma wbudowany serwer pocztowy i sama wysyła maile bez wykorzystania zewnętrznych serwerów.
Czy nie za bardzo kombinuję ?
Awatar użytkownika
fracz
Posty: 2256
Rejestracja: pt paź 28, 2016 10:56 pm
Lokalizacja: Kraków

Z tego co widzę brakuje Wam wpisu w

Kod: Zaznacz cały

MAILER_FROM=
Wpiszcie tam to samo co wpisujecie w komendzie testującej. Po restarcie powinno działać.

Nie ma żadnego "wbudowanego" serwera.
_aro_
Posty: 51
Rejestracja: pn kwie 09, 2018 5:10 pm
Lokalizacja: Legnica

Powiadomienia teraz działają :lol: - wielkie dzięki fracz :D

pozdrówka
Awatar użytkownika
ZYSKA
Posty: 61
Rejestracja: wt paź 15, 2019 7:00 pm

Chciałem dzisiaj odzyskać hasło ze swojej Supli z kontenera na Qnapie i ...
SuplaQnapRESET.png
SuplaQnapRESET.png (76.45 KiB) Przejrzano 3573 razy
Rozumiem, że ta sytuacja jest związana, że nie mam prawdopodobnie zrobionych ustawień do wysyłania poczty elektronicznej.

ADMIN_EMAIL: moj adres email
CLOUD_DOMAIN: 192.168.x.xx:9999
DB_PASSWORD: password
FIRST_USER_EMAIL: moj adres email
FIRST_USER_PASSWORD: pass
MAILER_ENCRYPTION: ssl
MAILER_FROM: ''
MAILER_HOST: ''
MAILER_PASSWORD: ''
MAILER_PORT: 465
MAILER_USER: ''
RECAPTCHA_ENABLED: 'false'
RECAPTCHA_PRIVATE_KEY: ''
RECAPTCHA_PUBLIC_KEY: ''


[192.168.x.xx - przykładowy adres serwera]

Wpisałem dla testów w w Qnapie/Container/Terminal

php bin/console swiftmailer:email:send

i przeprowadziłem test, niestety bez otrzymania poczty
SuplaQnapEmail.png
SuplaQnapEmail.png (121.27 KiB) Przejrzano 3573 razy
Czy tylko zmiany w pliku konfiguracyjnym rozwiążą problem, ewentualnie inne propozycje jak zakończyć sukcesem.
Zainstalowane:
- Supla (iOS) 22.07.01
- Supla Cloud 2.3.27 (QNAP QTS 5.0.1; ContainerStation 2.6.1.544 [2.1.6/2.3.12])
- Zamel MEW-01 (2.8.1).
:mrgreen:
mateusznowakpl
Posty: 1
Rejestracja: śr mar 04, 2020 7:56 pm

Z tego co mi wiadoamo
zamien ssl na tls i port na 587... powinno dojść :)
Programuję i jestem właścicielem sklepu meblowego.
Potrzebna Ci ? Programuję takie super rozwiązanie za darmo.
bialy
Posty: 9
Rejestracja: pn wrz 17, 2018 10:45 am

Lata lecą, a problem nadal nie rozwiązany. Wróciłem po 2-3 latach do dockerowej supli i wciąż nie działa reset haseł, nie wysyłane są powiadomienia z linkami do resetu, pozostałe powiadomienia mailowe chodzą bez problemu.
Zmiana portów i protokołów szyfrowania w .env nie ma w tym przypadku nic do tematu, maile będą wysyłane lub nie, ale jeśli maile już wychodzą, to nadal nie działa reset haseł.
Instalacja na RPi 4B na własnej domenie w LAN za NATem i przekierowanymi portami ze stałym IP na ruterze, z ważnym certyfikatem ssl od Letsencrypt, reguły firewalla ustawione w sposób pozwalający na korzystanie bez problemu z nazwy domenowej w LAN/WAN. Generalnie wszystko śmiga jak należy, poza resetem hasła :-(
Czy ktoś rozkminił o co chodzi?

MAILER_HOST=ustawiony
MAILER_PORT=587
MAILER_USER=ustawiony
MAILER_PASSWORD=ustawiony
MAILER_ENCRYPTION=tls
MAILER_FROM=ustawiony
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18207
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Pewien jesteś, że maile nie wychodzą ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „supla-docker”