ZAMEL MEW-01

bdkacz
Posty: 24
Rejestracja: sob gru 21, 2019 7:41 am

ndz maja 03, 2020 10:44 pm

bodek256 pisze:
ndz maja 03, 2020 9:14 pm
Jest dokładnie tak jak pisze bdkacz.
Różnica między wskazaniami licznika ZE a MEW od 14 lutego - pobór mew zawyża o 73 Kwh a oddana zawyża o 67 Kwh
Jest na 100 % prawidłowo podłączony.
Możesz wrzucic screena z wykresu "Zużycie wg faz" ? Porównamy z moim :)
Awatar użytkownika
miroph
Posty: 278
Rejestracja: wt sie 22, 2017 8:09 pm
Lokalizacja: Pszczyna - ZAMEL

pn maja 04, 2020 4:02 am

bdkacz pisze:
ndz maja 03, 2020 10:42 pm
pzygmunt pisze:
ndz maja 03, 2020 8:53 pm
Mi to cały czas wyglada na błędne podłączenie. Za duże różnice. Przygotuje eksperymentalną wersje firmware-u dla MEW-a z dodatkowym licznikiem bilansu międzyfazowego i zobaczymy jakie będą wyniki.
Podłączone jet OK na 100 %. Tak duza roznica wynika zapewne z tego,ze 3/4 obciazenia mam na jednej fazie
Nie jestem w stanie stwierdzić, czy masz dobrze podłączone. Proszę jedynie o dokładne sprawdzenie, czy faza zasilająca pokrywa się z obwodem na, którym jest dokonywany pomiar. Przy takich różnicach jak piszesz mamy dwa wyjścia. Albo uszkodzony monitor albo błędne podłączenie.
Każde urządzenie trzyma się lepiej, gdy użyjesz taśmy dwustronnej. ;)
bdkacz
Posty: 24
Rejestracja: sob gru 21, 2019 7:41 am

pn maja 04, 2020 5:33 am

miroph pisze:
pn maja 04, 2020 4:02 am
bdkacz pisze:
ndz maja 03, 2020 10:42 pm
pzygmunt pisze:
ndz maja 03, 2020 8:53 pm
Mi to cały czas wyglada na błędne podłączenie. Za duże różnice. Przygotuje eksperymentalną wersje firmware-u dla MEW-a z dodatkowym licznikiem bilansu międzyfazowego i zobaczymy jakie będą wyniki.
Podłączone jet OK na 100 %. Tak duza roznica wynika zapewne z tego,ze 3/4 obciazenia mam na jednej fazie
Nie jestem w stanie stwierdzić, czy masz dobrze podłączone. Proszę jedynie o dokładne sprawdzenie, czy faza zasilająca pokrywa się z obwodem na, którym jest dokonywany pomiar. Przy takich różnicach jak piszesz mamy dwa wyjścia. Albo uszkodzony monitor albo błędne podłączenie.
3x było sprawdzane to raz,dwa kolega wyżej ma to samo, więc wychodzi,że te liczniki to masowy szajs (skoro i on ma wadliwy i ja). Poczekamy na ten testowy soft :) Poza tym gdyby to byla roznica rzedu 2% to ludzie by o to nie bili piany i nie domagali sie wpisania sposobu wektorowego w ustawę :) Będzie soft zobaczymy kto ma rację :)

Ja uważam,że są możliwe różnice nawet większe niż 18% przy dobrym podlaczeniu - patrz zalaczony screen
Załączniki
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg (42.09 KiB) Przejrzano 193 razy
Awatar użytkownika
klew
Posty: 815
Rejestracja: czw cze 27, 2019 12:16 pm

pn maja 04, 2020 6:18 am

bdkacz pisze:
pn maja 04, 2020 5:33 am
W Excelu można sobie wydumać sytuację z 90% różnicą...

Nie można wymagać od MEW, który aktualnie liczy arytmetycznie, aby wyniki były zgodne z licznikiem liczącym wektorowo. To jest po prostu nie logiczne.

Natomiast różnica w produkcji i różnica w oddaniu do sieci powinna być taka sama i ich bilans jest tym co możemy zaoszczędzić na bilansowaniu wektorowym.

Także u bodek256 niepokojące są tylko te 6 kWh. Reszta wynika wprost z innego sposobu liczenia i traktowanie to jako błędu jest sporym nadużyciem
Awatar użytkownika
miroph
Posty: 278
Rejestracja: wt sie 22, 2017 8:09 pm
Lokalizacja: Pszczyna - ZAMEL

pn maja 04, 2020 7:22 am

bdkacz pisze:
pn maja 04, 2020 5:33 am
miroph pisze:
pn maja 04, 2020 4:02 am
bdkacz pisze:
ndz maja 03, 2020 10:42 pm


Podłączone jet OK na 100 %. Tak duza roznica wynika zapewne z tego,ze 3/4 obciazenia mam na jednej fazie
Nie jestem w stanie stwierdzić, czy masz dobrze podłączone. Proszę jedynie o dokładne sprawdzenie, czy faza zasilająca pokrywa się z obwodem na, którym jest dokonywany pomiar. Przy takich różnicach jak piszesz mamy dwa wyjścia. Albo uszkodzony monitor albo błędne podłączenie.
3x było sprawdzane to raz,dwa kolega wyżej ma to samo, więc wychodzi,że te liczniki to masowy szajs (skoro i on ma wadliwy i ja). Poczekamy na ten testowy soft :) Poza tym gdyby to byla roznica rzedu 2% to ludzie by o to nie bili piany i nie domagali sie wpisania sposobu wektorowego w ustawę :) Będzie soft zobaczymy kto ma rację :)

Ja uważam,że są możliwe różnice nawet większe niż 18% przy dobrym podlaczeniu - patrz zalaczony screen
Muszę Ci wierzyć na słowo, że podłączenie wykonywała i sprawdzała osoba z wiedzą elektryczną oraz uprawnieniami "SEP". Poczekajmy więc na firmware, który był obiecany. Ja ze swojej strony dołożę wszelkich starań, abyś był zadowolony jak reszta klientów. A rzucając w stronę urządzenia wypowiedzi typu "te liczniki to masowy szajs" nie mając 100% pewności - "poczekamy na ten testowy soft :)" jest nie na miejscu.
Każde urządzenie trzyma się lepiej, gdy użyjesz taśmy dwustronnej. ;)
bodek256
Posty: 30
Rejestracja: śr wrz 19, 2018 1:23 am

pn maja 04, 2020 8:00 am

Może nie szajs, ale urządzenie, które nie mając bilansowania wektorowego jest urządzeniem zbędnym chcąc wiedzieć jak będzie wyglądać rozliczenie z ZE.
Czekamy na soft.
bdkacz
Posty: 24
Rejestracja: sob gru 21, 2019 7:41 am

pn maja 04, 2020 8:12 am

miroph pisze:
pn maja 04, 2020 7:22 am


Muszę Ci wierzyć na słowo, że podłączenie wykonywała i sprawdzała osoba z wiedzą elektryczną oraz uprawnieniami "SEP". Poczekajmy więc na firmware, który był obiecany. Ja ze swojej strony dołożę wszelkich starań, abyś był zadowolony jak reszta klientów. A rzucając w stronę urządzenia wypowiedzi typu "te liczniki to masowy szajs" nie mając 100% pewności - "poczekamy na ten testowy soft :)" jest nie na miejscu.
No sorry bardzo,ale jeżeli i ja i kolega mamy dobrze połączone,a jedyną alternatywą dla złego połączenia wg Ciebie jest usterka no to wychodzi,że trochę dużo tych wadliwych sztuk jest ;)

Ps. u mnie podłączała osoba,która na codzień pracuje w ZE,więc aktualne uprawnienia musi mieć :)
bodek256
Posty: 30
Rejestracja: śr wrz 19, 2018 1:23 am

pn maja 04, 2020 9:00 am

U mnie też nie ma mowy o błędnym podłączeniu.
bdkacz
Posty: 24
Rejestracja: sob gru 21, 2019 7:41 am

pn maja 04, 2020 10:02 am

klew pisze:
pn maja 04, 2020 6:18 am
Natomiast różnica w produkcji i różnica w oddaniu do sieci powinna być taka sama i ich bilans jest tym co możemy zaoszczędzić na bilansowaniu wektorowym.
To u mnie jest prawie identycznie w skali miesiaca pobranie roznica 44,43 kWh, oddanie roznica 43,74 kWh, ale 1,55% to mozna zwalic na dokladnosc urzadzenia
Ostatnio zmieniony pn maja 04, 2020 11:56 am przez bdkacz, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 8376
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontaktowanie:

pn maja 04, 2020 10:10 am

Ile to jest procentowo ?
ODPOWIEDZ