Błędne zapisy w historii supli

tom42
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 30, 2019 9:02 am

wt lis 12, 2019 8:41 am

Zauważyłem, że po ściągnięciu danych historycznych z licznika MEW-01 w supli wyniki różnią się od tych, które odnotowałem w tych samych godzinach podczas pomiaru rzeczywistego. Co może być tego przyczyną i czy jest to normalne
tgaweda
Posty: 42
Rejestracja: pn lis 13, 2017 9:21 pm

wt lis 12, 2019 9:57 am

Przesunięcie czasowe?
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 7434
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontaktowanie:

wt lis 12, 2019 10:14 am

Na czym dokładnie polega różnica ?
tom42
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 30, 2019 9:02 am

wt lis 12, 2019 6:32 pm

Różnice występowały w dniach od 31-10 do i 5-11-2019, (w tych dniach prowadziłem dokładne zapisy notowań w tych samych godzinach). Dane z historii ściągniętej z supli zawyżone były nawet do 4,76 kWh w stosunku do rzeczywistych notowań odpisywanych z aplikacji mobilnej na iOS. Przesunięcie czasowe nie przekroczyło 5min (na plus z historii). Firmware na 2.7.12 zmienione było 3-11-2019
Historia Supli.pdf
(124.77 KiB) Pobrany 17 razy
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 7434
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontaktowanie:

wt lis 12, 2019 8:09 pm

Niemożliwe. Coś źle liczysz.
Serwer zapisuje dokładnie te same wartości co są przesyłane do aplikacji klienckiej w Smartfonie.
tom42
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 30, 2019 9:02 am

wt lis 12, 2019 10:20 pm

Jeszcze raz odnotuję pomiary w miarę w tych samych godzinach, oby były takie same
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 7434
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontaktowanie:

wt lis 12, 2019 10:55 pm

Serwer zapisuje „stan licznika” co 10 min. Zwróć uwagę o której robione są zapisy w pliku CSV i mniej więcej w tym samym czasie notuj stan. Musi się zgadzać. Jak nie będzie to musimy wspólnie ustalić dlaczego.
tom42
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 30, 2019 9:02 am

śr lis 13, 2019 11:06 am

Być może problem się wyjaśnił. Odpisałem wczoraj wieczorem i dziś do 11:44 dokładne wskazania (w sumie 11 pomiarów) i pobrałem historię z supli. Różnica wynosi poza 2 wskazaniami tysięczne części, więc jest to dokładne. Tylko co zauważyłem zapis sopli (ten wyświetlany) jest o godzinę wcześniejszy niż faktyczny czas i mój pomiar i to było przyczyną moich błędnych interpretacji. Sprawdziłem w ustawieniach supli mam ustawioną strefę czasową Warszawa. To jest ciekawe, w takim razie musiał bym chyba zmienić strefę czasową z godzinnym przesunięciem?
Awatar użytkownika
Robert Błaszczak
Posty: 679
Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

śr lis 13, 2019 11:14 am

W logu pobranym z CLOUD masz czas UTC. W lecie będzie to różnica 2 godzin, teraz jest to 1 h.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
https://www.blaszczak.pl
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 7434
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontaktowanie:

śr lis 13, 2019 11:32 am

W CSV nie konwertuję się poprawnie data do posiadanej strefy czasowej. Poprawimy.
ODPOWIEDZ