Dzień dobry,
Proszę o pomoc w poniższej sprawie.
Od niedawna jestem posiadaczem ZAMEL MEW-01, urządzenie działa poprawnie, odczyty wszystkich mierzonych wartości są w porządku, w szczególności odczyty energii czynnej pobranej pokrywają się z odczytami z licznika Tauron (różnice są na poziomie max. +/- 0,5 kWh). Do porównań pobieram dane w csv zarówno ze strony Tauron e-licznik, jak również ze strony cloud.supla.org ze swojego konta, za wybrany okres (zazwyczaj dobowy 24h).
Problem jaki chcę zgłosić polega na tym, że na wykresach w telefonie w aplikacji supla pojawiają się nieprawidłowe wartości.
Pierwszy problem
---------------------------
Powyższy zrzut pokazuje podsumowanie dzienne zużycia w kWh, zaznaczony został poprzedni dzień (15.03), wg. wykresu zużycie za cały 15.03 było 7,80 kWh, jednak jest to nieprawidłowa wartość, zużycie na podstawie danych pobranych ze strony supla wynosiło za ten dzień 8,5 kWh, pokrywa się to z licznikiem Tauron gdzie było niecałe 8,6 kWh , natomiast z pewnością nie powinno być na wykresie wartości 7,8 kWh.
Zauważyłem taki objaw już kilkakrotnie w przypadku wybranych dni.
Drugi problem
------------------
Na wykresie dziennego zużycia "ostatnie 7 dni", w wybranym dniu (09.03) jest różna wartość zużycia niż w tym samym dniu na wykresie "ostatnie 30 dni".
Podobne "kwiatki" pojawiają się na wykresach "Bilans arytmetyczny" oraz "Bilans wektorowy". Przy okazji proszę o info czym różnią się te wykresy, ponieważ pokazują dokładnie takie same wartości (może u mnie jest źle)?
Wyczyściłem wszystkie dane aplikacji na telefonie, jak również usunąłem i zainstalowałem aplikację ponownie, ale to nie pomogło.
Wersja aplikacji supla na telefonie 2.3.67
wersja androida 7.1
Proszę o pomoc i wskazówki co można z tym zrobić.
Pozdrawiam,
Grzegorz
nieprawidłowe wartości na wykresach w aplikacji supla na telefonie
-
- Posty: 2
- Rejestracja: pn mar 15, 2021 11:37 am
Kolejne dziwne rzeczy które zobaczyłem na wykresie dobowym ""ostatnie 7 dni":
Wygląda jakby wraz z upływem czasu zużycie w dniu 09.03 zmniejszało się???? A było przecież 9,97 kWh w tym dniu....
Czy też tak macie bo już nie wiem czy czasem z moim tel. coś nie tak?
i po 20 minutach:Wygląda jakby wraz z upływem czasu zużycie w dniu 09.03 zmniejszało się???? A było przecież 9,97 kWh w tym dniu....
Czy też tak macie bo już nie wiem czy czasem z moim tel. coś nie tak?
Pierwszy widoczny słupek na wykresach "tak ma". Wynika to z tego, że widok tygodniowy to 7x24 h wstecz, a nie 7 pełnych dni.
Gdzieś to kiedyś zgłaszałem i pewnie leży na jakiejś liście zadań
Gdzieś to kiedyś zgłaszałem i pewnie leży na jakiejś liście zadań
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2
W ramach testu zainstaluj również sobie:
viewtopic.php?p=86824#p86824
Porównałem u siebie v2.3.66 z v2.3.67 i rzeczywiście są rozbieżności w wykresach.
viewtopic.php?p=86824#p86824
Porównałem u siebie v2.3.66 z v2.3.67 i rzeczywiście są rozbieżności w wykresach.
Witajcie moj pierwszy post .
Mam dokladnie ten sam problem . Wartości w Supli na telefonie nie pokrywaja sie z danymi z serwera . Wartości rozjeżdzaja sie w ciagu jednego dnia a bywa , ze znika caly dzień . Jedyna rada aby uzyskac poprawne dane to deinstalacja i instalacja oprogramowania na tel . Wtedy wszystkie dane niejako " wyrównuja" sie z serwerem .
Pozdrawiam
Mam dokladnie ten sam problem . Wartości w Supli na telefonie nie pokrywaja sie z danymi z serwera . Wartości rozjeżdzaja sie w ciagu jednego dnia a bywa , ze znika caly dzień . Jedyna rada aby uzyskac poprawne dane to deinstalacja i instalacja oprogramowania na tel . Wtedy wszystkie dane niejako " wyrównuja" sie z serwerem .
Pozdrawiam
Z tego co analizowałem ten problem, to on polega na tym, że znika jeden słupek danych z momentu, kiedy pobierane są dane do wykresów. Jak wchodzisz tam często (co jest zrozumiałe w przypadku nowozainstalowanego licznika ), to tych słupków będzie sporo brakować.Andrzej K pisze: ↑pn mar 22, 2021 9:27 am Witajcie moj pierwszy post .
Mam dokladnie ten sam problem . Wartości w Supli na telefonie nie pokrywaja sie z danymi z serwera . Wartości rozjeżdzaja sie w ciagu jednego dnia a bywa , ze znika caly dzień . Jedyna rada aby uzyskac poprawne dane to deinstalacja i instalacja oprogramowania na tel . Wtedy wszystkie dane niejako " wyrównuja" sie z serwerem .
Pozdrawiam
Ale nie widizałem jeszcze aby cały dzień zniknął.
Zamiast odinstalowywać aplikację, można też wyczyścić jej pamięć - efekt taki sam.
Poprawka na ten błąd powinna się niedługo ukazać.
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2
Dostępna jest aktualizacja rozwiązująca ten problem.