Dzień dobry,
Mam od miesiąca takie urządzenie jak w temacie.
Działało dobrze do wczoraj. Wczoraj musiałem przełożyć oświetlenie w garażu i musiałem odłączyć jeden z obwodów.
Nie miało to wpływu na MEW-01.
Po wykonanych pracach, wieczorem chciałem sprawdzić zużycie i okazało się, że MEW-01 jest rozłączony.
Schodzę i widzę, że nie świeci, ale mruga. Na routerze widać, że ten przydziela mu adres IP, ale z jakichś powodów on tego adresu nie przyjmuje (nie wysyła odpowiedzi ACK do serwera DHCP o przyjętym adresie IP).
Zatem wcisnąłem config, wszedłem na 192.168.4.1 i ponownie wprowadziłem ustawienia sieci (ssid oraz hasło).
pojawił się data saved.
wciskam krótko przycisk config, diody od faz na krótko gasną, dioda status gaśnie, zapala się i mruga. Nadal jednak nie łączy się do mojej sieci WiFi tylko wystawia swoją. Naciskałem dziesiątki razy przycisk config dłużej i krócej, dziesiątki razy wpisywałem na stronie 192.168.4.1 ssid, hasło, firmware upgrade YES, reset YES, zapisywałem, wciskałem krótko config, a on jakbym nie chce wyjść z tego trybu.
Nawet dzisiaj wyłączyłem całkowicie zasilanie w domu i nic to nie zmieniło.
Czy może zasilanie powinienem wyłączyć na dłużej niż kilka sekund, aby rozładować kondensatory?
Nie mam już pomysłu i proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Pozdrawiam
Grzegorz
MEW-01 nie chce "wyjść" z trybu config
Kiedyś wcisnąłem przycisk config tak, że się zablokował, podszedł pod obudowę i był cały czas wciśnięty. Na pierwszy rzut oka wyglądał normalnie.
Sprawdź poza tym co jest w Last State na stronie konfiguracyjnej.
Sprawdź poza tym co jest w Last State na stronie konfiguracyjnej.
Czekam na kolejne Supla Offline Party
Uzupełniłeś wszystkie dane ? Wpisz wszystkie jeszcze raz wraz z hasłem . Jaką wersję oprogramowania tam masz ?
Ehh, nie miałem świadomości, że TRZEBA wpisać wszystkie dane czyli serwer, email też
Teraz po uzupełnieniu oraz potwierdzeniu przyciskiem config jest w mojej sieci WiFi i ma IP adres.
Ustawiłem upgrade na YES i teraz mruga bardzo dynamicznie i przerwa, potem znowu dynamicznie i przerwa...
Dzięki za pomoc
Taki stan już miałem za pierwszym uruchomieniem i trwał ponad godzinę. Wtedy to przerwałem, ponieważ nie sądziłem, że upgrade może tyle czasu trwać.
aktualnie mam 2.7.12
Ile czasu może taka aktualizacja trwać?
Pozdrawiam
Grzegorz
Teraz po uzupełnieniu oraz potwierdzeniu przyciskiem config jest w mojej sieci WiFi i ma IP adres.
Ustawiłem upgrade na YES i teraz mruga bardzo dynamicznie i przerwa, potem znowu dynamicznie i przerwa...
Dzięki za pomoc
Taki stan już miałem za pierwszym uruchomieniem i trwał ponad godzinę. Wtedy to przerwałem, ponieważ nie sądziłem, że upgrade może tyle czasu trwać.
aktualnie mam 2.7.12
Ile czasu może taka aktualizacja trwać?
Pozdrawiam
Grzegorz
Upgrade trwa do 30sek. Jak nie przeszło spróbuj ponownie po 40 min. Jeśli nadal to nie pomoże to wyślij na priva email konta to sprawdzę logi.
Przypadkiem w polu Reset nie wpisałeś „RESET”? Jeśli nie do MEW miał jakiś problem z pamięcią co bym reklamował.
Oczywiście, że wpisałem RESET bo próbowałem wszystkiego, a tego jako ostateczność przy samodzielnym podejściu do rozwiązania problemu. Dziwne jest to, że RESET wpisałem, ale tylko wtedy, gdy nie uzupełniałem wszystkich danych i zatwierdzenie przyciskiem config nie powodowało, że podłączał się do mojej sieci WiFi. Widocznie uzupełnienie nie jest obligatoryjne, ale wymagane do połączenia z serwerem w chmurze.
RESET służy tylko do zresetowania stanu licznika. Wydaje mi się, że było tak:
1. Mew nie chciał się połączyć
2. Przełączyłeś w tryb config przytrzymując config 5sek.
3. Później jeszcze raz przytrzymałeś config przez 5sek usuwając tym samym ustawienia
4. Na koniec wpisałeś RESET żerując stan licznika
Teraz powinieneś usunąć historię albo poczekać na modyfikacje aplikacji tak aby była odporna na resety licznika czyli aby nie pokazywała szpilek.
Zrobię takie update na dniach.
1. Mew nie chciał się połączyć
2. Przełączyłeś w tryb config przytrzymując config 5sek.
3. Później jeszcze raz przytrzymałeś config przez 5sek usuwając tym samym ustawienia
4. Na koniec wpisałeś RESET żerując stan licznika
Teraz powinieneś usunąć historię albo poczekać na modyfikacje aplikacji tak aby była odporna na resety licznika czyli aby nie pokazywała szpilek.
Zrobię takie update na dniach.