Dziwny problem z internetem.

krycha88
Posty: 2274
Rejestracja: pt lis 16, 2018 7:25 am

Nie śledzę tematy od początku, ale może nadaj w tym funboxie stały IP temu AP?
Wsparcie projektu GUI-Generic ;)
Awatar użytkownika
Duch__
Posty: 1022
Rejestracja: śr sie 24, 2016 7:26 pm
Lokalizacja: Opole

Porównaj MAC iPhona z MAC urządzenia co nie dostaje z DHCP.
1x Gosund SP111
1x mROW-02
1x MEW-01
1x SBW-02
9x SRW-01
2x ROW-02
2x Sonoff S20
1x SUPLA TOUCH DL
15x DS18b20
dar3cz3k_
Posty: 53
Rejestracja: śr mar 07, 2018 10:20 pm
Lokalizacja: Brudzowice

Próbowałeś usunać profil sieci z telefonu i dodać go ponownie?
Spróbuj dodać statyczny adres IP do telefonu.
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 12317
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Sprawdź Mac adres routera. Porównaj z adresem Mac iPhone.
Odepnij od niego wszystkie urządzenia (zmień tymczasowo nazwę sieci WIFi). Wtedy podłącz do niego tylko iPhone.
Awatar użytkownika
Duch__
Posty: 1022
Rejestracja: śr sie 24, 2016 7:26 pm
Lokalizacja: Opole

A nie klonujesz ty czasem adresu MAC jakiegoś urządzenia?
1x Gosund SP111
1x mROW-02
1x MEW-01
1x SBW-02
9x SRW-01
2x ROW-02
2x Sonoff S20
1x SUPLA TOUCH DL
15x DS18b20
Awatar użytkownika
PuteR
Posty: 1175
Rejestracja: śr gru 06, 2017 10:07 am

Duch__ pisze: czw sie 05, 2021 6:39 pm Porównaj MAC iPhona z MAC urządzenia co nie dostaje z DHCP.
Ten adres okazał się adresem MAC Repetera TP-Link. Jednak co dziwne nie dostaje on adresu IP, a poniżej ten sam repeter pojawia się z innym adresem MAC i nadanym IP. Nie znam się za bardzo na sieciach i nie łapię czemu tak się dziej.
dar3cz3k_ pisze: czw sie 05, 2021 9:22 pm Próbowałeś usunać profil sieci z telefonu i dodać go ponownie?
Spróbuj dodać statyczny adres IP do telefonu.
Usuwanie sieci i nadawanie statycznego adresu czy to po stronie iPhone czy też rutera nic nie daje.
Duch__ pisze: pt sie 06, 2021 4:16 am A nie klonujesz ty czasem adresu MAC jakiegoś urządzenia?
Klonowania żadnego nie ustawiałem, zresztą wątpię żeby funbox dawał taką możliwość.
pzygmunt pisze: czw sie 05, 2021 9:23 pm Sprawdź Mac adres routera. Porównaj z adresem Mac iPhone.
Odepnij od niego wszystkie urządzenia (zmień tymczasowo nazwę sieci WIFi). Wtedy podłącz do niego tylko iPhone.
MAC rutera i iphona są różne. Odłączyłem teraz wszystko od sieci i zostały tylko urządzenia po kablu i iphone po wifi (na razie od 15 min działa) potrzymam to tak trochę i zobaczę czy wywali neta.
Na iphone jest coś takiego jak adres prywatny (przy połączeniu z każdą inną siecią nadaje jak by inny adres mac) myślałem że może to jest winne, ale jak to wyłączyłem to też rozłączało.
Awatar użytkownika
Goral64
Posty: 1960
Rejestracja: pt gru 27, 2019 6:22 pm

PuteR pisze: pt sie 06, 2021 10:13 am Ten adres okazał się adresem MAC Repetera TP-Link. Jednak co dziwne nie dostaje on adresu IP, a poniżej ten sam repeter pojawia się z innym adresem MAC i nadanym IP. Nie znam się za bardzo na sieciach i nie łapię czemu tak się dziej.
Komunikacja w sieci może się odbywać bez użycia adresu IP :) Tak np. działa DHCP. Repeater używa samego MAC do adresowania komunikacji z AP. MAC z adresem IP służy do wystawienia interfejsu WWW do zarządzania repeaterem. Tak więc tu jest OK.
RPi4: Supla Cloud + Supla Scripts + Proxy + Let's Encrypt + MQTT
SUPLA: 1x MEW-01, 3x LIW-01, 3x SBW-02, 5x PNW-01, 3x ROW-01, 2x ROW-02, 2x ROW-04m, 2x ROW-07, 1x DIW-01, 1x mROW-02, 1x mSRW-01
2x Sonoff BRIDGE RF 433, 10x Gosund SP111
Awatar użytkownika
PuteR
Posty: 1175
Rejestracja: śr gru 06, 2017 10:07 am

Już miałem cichą nadzieję że odłączenie wszystkiego od sieci i zostawienie tylko iphona da jakiś trop. Niestety internet działał trochę ponad 3h. W między czasie podłączyłem jedynie macbooka (dalej działało jeszcze dobre 2h). Nie wiem czy tak być powinno ale jak wygaszam macbooka (nie wyłączam) to w AP dalej go widzę z siłą sygnały 60% (tyle ile ma iphone gdy znika internet) chociaż od AP dzieli go cienka ściana i może ze 4m. Oczywiście wyłączenie wifi w telefonie przywróciło internet natychmiastowo. Po włączeniu działał około 1min, ponowne wył/wł i działa aktualnie już około 15 min.

ehs czyżby naprawdę czekała mnie wymiana telefonu, najdziwniejsze jest to że mam go od około roku i takie cyrki zaczęły się z przerwami od około 2 miesięcy.
Awatar użytkownika
Goral64
Posty: 1960
Rejestracja: pt gru 27, 2019 6:22 pm

No ja kurde w gusła nie wierzę...
O ile iPhone może coś wpływać na WiFi i urządzenia bezprzewodowe mogą mieć problemy, ba, może też jakoś "psuć" AP, o tyle na funboksa i jego połączenie do internetu łączem Orange nie powinien mieć wpływu.
Możesz sam sprawdzić czy masz połączenie funboksa z internetem. Ale potrzebujesz do tego jakiegoś innego telefonu niż iPhone, który w danej chwili musi psuć internet.
W funboksie w zakładce zaawansowane -> zdalny dostęp ustaw sobie (na chwile0 zdalny dostęp do funboksa od strony internetu. Jak iPhone wywali internet, spróbuj połączyć się mobilnie do wystawionego przez funboksa adresu. Jeśli się połączysz, znaczy funboks ma połączenie z internetem a jego braku należy szukać od strony LAN.
RPi4: Supla Cloud + Supla Scripts + Proxy + Let's Encrypt + MQTT
SUPLA: 1x MEW-01, 3x LIW-01, 3x SBW-02, 5x PNW-01, 3x ROW-01, 2x ROW-02, 2x ROW-04m, 2x ROW-07, 1x DIW-01, 1x mROW-02, 1x mSRW-01
2x Sonoff BRIDGE RF 433, 10x Gosund SP111
Awatar użytkownika
PuteR
Posty: 1175
Rejestracja: śr gru 06, 2017 10:07 am

Hmm plan dobry tylko że jak dobrze myślę to ten drugi telefon musi mieć dostęp do internetu przez GSM. W miejscu w którym mieszkam takiego zasięgu kompletnie nie mam, ale spróbuję to jakoś sprawdzić.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna dyskusja”