sonoff/supla w aucie- jak z zakłóceniami i siecią wifi

0xFF
Posts: 308
Joined: Sat Feb 20, 2016 8:54 pm

Wed Jan 03, 2018 2:59 pm

Webasto nie rozładuje akumulatora, sterownik ma programowany limit napięcia poniżej którego wyłącza się.
tekbar
Posts: 15
Joined: Thu Jun 08, 2017 11:25 pm

Wed Jan 03, 2018 5:02 pm

dawidd wrote:
Wed Jan 03, 2018 9:28 am
Kolejny czujnik ds1820 do kabiny. Tym sposobem będę miał możliwość podglądu czy piec dopalił, czy chodzi i jaka jest temp w aucie. W zależności od ostawień timera piec będzie można wyłączyć lub wydłużyć jego grzanie
Z doświadczenia mogę powiedzieć że pomiar temperatury wewnątrz auta jest dość problematyczny z uwagi na duże różnice temperatur w zależności od umiejscowienia czujnika (im wyżej tym wyższą wskazuje temperaturę). I tak na wysokości nóg jest temp bliska zera, a pod dachem tropiki :-) Sytuacja lepiej wygląda gdy ogrzewanie jest włączone na zamkniętym obiegu powietrza bo jest cyrkulacja, ale wówczas parują się szyby.

Webasto wyłącza się gdy napięcie spadnie poniżej 10.5V a to zimą często oznacza niewystarczającą ilość energii do rozruchu silnika. Chociaż jak jest zagrzany to łatwiej odpalić z pychu :D

Generalnie rzecz biorąc pobór prądu nie jest duży. Webasto z pompką obiegową zużywa ok 40W do tego dochodzi dmuchawa która na drugim biegu pobiera ok 70-80W, zatem całość ok 120W co oznacza pobór prądu o natężeniu ok 10A. Przy pracy 15minut oznacza to wyładowanie 2.5Ah więc nie ma tragedii. Dmuchawa zwykle i tak włącza się gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie temperaturę np 50'C (tyle mam ustawione)
Post Reply