Wydruki 3D

Awatar użytkownika
Lector
Posty: 496
Rejestracja: pt lis 17, 2017 2:26 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

pt mar 06, 2020 10:07 pm

Eee, korzystałem z 3 firm PLA, dwie firmy PET-G i dla tych filamentów mam takie same parametry drugu jeżeli chodzi o parametry i szybkość druku, tyko temperatury dla PLA mam 205/60 z nadmuchem stopniowym a dla PET-G 240/90 bez nadmuchu. Korzystam Cury, i troszkę mniej z ideaMaker.
Drukowałem również gumy, no i tu już zdecydowanie wolnej trzeba drukować.
Załączniki
IMG_20191231_201303.jpg
IMG_20191231_201303.jpg (5.43 MiB) Przejrzano 371 razy
IMG_20200306_144821.jpg
IMG_20200306_144821.jpg (5.53 MiB) Przejrzano 374 razy
dobo
Posty: 237
Rejestracja: ndz kwie 07, 2019 8:14 pm

pt mar 06, 2020 11:09 pm

Zakupiłem do testów po 200 gram ABS-X oraz PET-G firmy F3D Filament
Dzisiaj dotarły dwa opakowania po 2 kg filamentu Endera tylko drukarka nie doszła :evil:
Z jednym opakowaniem Filamentu się walnęli więc mam 2 kg gratis to chyba za to, że drukarka nie dotarła.

A drukowałeś coś w ABS?
Ostatnio zmieniony sob mar 07, 2020 2:52 pm przez dobo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Lector
Posty: 496
Rejestracja: pt lis 17, 2017 2:26 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

sob mar 07, 2020 2:33 pm

Mam ABS, ale bez komory zapomnij.
Nawet jak dałem w pomieszczeniu ogrzewanie na MAX to nie wychodził wydruk.
dobo
Posty: 237
Rejestracja: ndz kwie 07, 2019 8:14 pm

sob mar 07, 2020 3:03 pm

Komora zbudowana ze styropianu XPS z okienkiem rewizyjnym powinna wystarczyć?
Awatar użytkownika
Lector
Posty: 496
Rejestracja: pt lis 17, 2017 2:26 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

ndz mar 08, 2020 4:02 pm

Taki mi się jakoś trafiło - obudowy do wydruku, licznik wody, licznik prądu.
https://www.thingiverse.com/thing:3860911
https://www.thingiverse.com/thing:2899801
dobo
Posty: 237
Rejestracja: ndz kwie 07, 2019 8:14 pm

sob mar 14, 2020 10:31 pm

Moje pierwsze wydruki po wstępnej kalibracji stołu i na standardowych ustawieniach. Temperatura statku i kostki 200/60, sowa 210/60.

Zauważyłem, ze grzanie stołu jest tylko przy drukowaniu podstawy i paru warstw głównych potem się wyłącza.
Nie wiem czy to była wina, że sowa wydrukowała się tylko 4 mm i się odkleiła.
Drugie drukowanie się już udało po tym jak stół znów się wyłączył ręcznie wprowadziłem nastawę i grzało do końca wydruku.
Ponoć można ustawiać na której warstwie ma się wyłączyć stół ale tego nie znalazłem w Creality Slicer.
Test 3D Ender 5 Plus.jpg
Test 3D Ender 5 Plus.jpg (168.19 KiB) Przejrzano 215 razy
Awatar użytkownika
Lector
Posty: 496
Rejestracja: pt lis 17, 2017 2:26 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

ndz mar 15, 2020 11:46 am

U mnie stół jest grzany przez cały okres wydruku.
Jak wystygnie to wydruk sam się odkleja :)

Spróbuj mojego profilu do Cury. W material mam ustawione Flow na 95%, pewnie będziesz musiał ustawić na 100%.
Niestety nie mam Creality Slicer, pobrałem ale mój numer seryjny nie działał.
Załączniki
PLA 0.2 #2 20%.zip
(566 Bajtów) Pobrany 5 razy
dobo
Posty: 237
Rejestracja: ndz kwie 07, 2019 8:14 pm

pn mar 16, 2020 8:59 am

pierwsze własne projekty i ich wydruk
.
IMG_20200316_093536.jpg
IMG_20200316_093536.jpg (63.84 KiB) Przejrzano 125 razy
Awatar użytkownika
Goral64
Posty: 177
Rejestracja: pt gru 27, 2019 6:22 pm

pn mar 16, 2020 9:33 am

Lector pisze:
ndz mar 15, 2020 11:46 am
Spróbuj mojego profilu do Cury. W material mam ustawione Flow na 95%, pewnie będziesz musiał ustawić na 100%.
Trzeba sprawdzić i ewentualnie skorygować kalibracje kilku elementów drukarki.
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... mmS4sc45JD
1x MEW-01, 1x PNW-01, 1x ROW-02, 1x Sonoff BRIDGE RF 433 (FW by Duch__)
This is only the beggining...
dobo
Posty: 237
Rejestracja: ndz kwie 07, 2019 8:14 pm

pn mar 16, 2020 10:29 am

Godzinę temu na podstawie filmiku autora @Artur Petrzak dokonałem swoich wstępnych ustawień na podstawie tego filmiku https://www.youtube.com/watch?v=L87CJyjntno
Powoli w miarę zagłębiania się w temat będę ustawiał resztę. Czyli retrakcję, ustawienia ekstrudera, i flowrate. (Może to co podał w pierwszym filmiku do wstępnych ustawień nie będzie takie złe)
W mojej drukarce mam auto poziomowanie i tak jak na filmiku pierwszą warstwę zrobi ładnie natomiast w pozostałych warstwach powstają minimalne odległości między liniami próbowałem w trakcie druku zmienić parametr stołu z Z -2,39 mm na Z -2,30 mm ale nie zauważyłem by te przestrzenie między liniami się ze sobą połączyły gdy to samo zrobię przed pierwszą warstwą to za bardzo ja rozmazuje jest taka postrzępiona.
Tu na forum gdzieś mi się przewinęła fotka z podobnie wyglądającym obiektem podstawa płaska powierzchnia wyglądała jak sitko.
ODPOWIEDZ