Dziwny problem z internetem.
Nie śledzę tematy od początku, ale może nadaj w tym funboxie stały IP temu AP?
https://gui-generic-builder.supla.io/
Sprawdź Mac adres routera. Porównaj z adresem Mac iPhone.
Odepnij od niego wszystkie urządzenia (zmień tymczasowo nazwę sieci WIFi). Wtedy podłącz do niego tylko iPhone.
Odepnij od niego wszystkie urządzenia (zmień tymczasowo nazwę sieci WIFi). Wtedy podłącz do niego tylko iPhone.
Ten adres okazał się adresem MAC Repetera TP-Link. Jednak co dziwne nie dostaje on adresu IP, a poniżej ten sam repeter pojawia się z innym adresem MAC i nadanym IP. Nie znam się za bardzo na sieciach i nie łapię czemu tak się dziej.
Usuwanie sieci i nadawanie statycznego adresu czy to po stronie iPhone czy też rutera nic nie daje.
Klonowania żadnego nie ustawiałem, zresztą wątpię żeby funbox dawał taką możliwość.
MAC rutera i iphona są różne. Odłączyłem teraz wszystko od sieci i zostały tylko urządzenia po kablu i iphone po wifi (na razie od 15 min działa) potrzymam to tak trochę i zobaczę czy wywali neta.
Na iphone jest coś takiego jak adres prywatny (przy połączeniu z każdą inną siecią nadaje jak by inny adres mac) myślałem że może to jest winne, ale jak to wyłączyłem to też rozłączało.
Komunikacja w sieci może się odbywać bez użycia adresu IP Tak np. działa DHCP. Repeater używa samego MAC do adresowania komunikacji z AP. MAC z adresem IP służy do wystawienia interfejsu WWW do zarządzania repeaterem. Tak więc tu jest OK.
Widzimy się na Supla Offline Party Season 2
Już miałem cichą nadzieję że odłączenie wszystkiego od sieci i zostawienie tylko iphona da jakiś trop. Niestety internet działał trochę ponad 3h. W między czasie podłączyłem jedynie macbooka (dalej działało jeszcze dobre 2h). Nie wiem czy tak być powinno ale jak wygaszam macbooka (nie wyłączam) to w AP dalej go widzę z siłą sygnały 60% (tyle ile ma iphone gdy znika internet) chociaż od AP dzieli go cienka ściana i może ze 4m. Oczywiście wyłączenie wifi w telefonie przywróciło internet natychmiastowo. Po włączeniu działał około 1min, ponowne wył/wł i działa aktualnie już około 15 min.
ehs czyżby naprawdę czekała mnie wymiana telefonu, najdziwniejsze jest to że mam go od około roku i takie cyrki zaczęły się z przerwami od około 2 miesięcy.
ehs czyżby naprawdę czekała mnie wymiana telefonu, najdziwniejsze jest to że mam go od około roku i takie cyrki zaczęły się z przerwami od około 2 miesięcy.
No ja kurde w gusła nie wierzę...
O ile iPhone może coś wpływać na WiFi i urządzenia bezprzewodowe mogą mieć problemy, ba, może też jakoś "psuć" AP, o tyle na funboksa i jego połączenie do internetu łączem Orange nie powinien mieć wpływu.
Możesz sam sprawdzić czy masz połączenie funboksa z internetem. Ale potrzebujesz do tego jakiegoś innego telefonu niż iPhone, który w danej chwili musi psuć internet.
W funboksie w zakładce zaawansowane -> zdalny dostęp ustaw sobie (na chwile0 zdalny dostęp do funboksa od strony internetu. Jak iPhone wywali internet, spróbuj połączyć się mobilnie do wystawionego przez funboksa adresu. Jeśli się połączysz, znaczy funboks ma połączenie z internetem a jego braku należy szukać od strony LAN.
O ile iPhone może coś wpływać na WiFi i urządzenia bezprzewodowe mogą mieć problemy, ba, może też jakoś "psuć" AP, o tyle na funboksa i jego połączenie do internetu łączem Orange nie powinien mieć wpływu.
Możesz sam sprawdzić czy masz połączenie funboksa z internetem. Ale potrzebujesz do tego jakiegoś innego telefonu niż iPhone, który w danej chwili musi psuć internet.
W funboksie w zakładce zaawansowane -> zdalny dostęp ustaw sobie (na chwile0 zdalny dostęp do funboksa od strony internetu. Jak iPhone wywali internet, spróbuj połączyć się mobilnie do wystawionego przez funboksa adresu. Jeśli się połączysz, znaczy funboks ma połączenie z internetem a jego braku należy szukać od strony LAN.
Widzimy się na Supla Offline Party Season 2