Często wyskakuje mi cyferka 3 co to może oznaczać tak po chłopsku?klew pisze: ↑pt lip 24, 2020 1:38 pm Nadal używam tej samej listy.
Aktualne znaczenie jest takie:
0 - stan nieznany - tego nigdy na oczy nie zobaczysz
1 - activity timeout - występuje, gdy urządzenie jest poprawnie zarejestrowane, ale przestaje dostawać odpowiedzi od serwera Supli (brak opdowiedzi na Suplowy ping)
2 - WiFi connection lost - jak nazwa wskazuje . Poza tym chciałem tego użyć w przypadku odłączenia kabla dla Arduino Mega na Ethernecie. Niestety Ethernet Shield z W5100 nie raportuje odłączenia kabla, więc może się pojawić tylko na nowszych Ethernet Shieldach (5200 i 5500 - o ile dobrze pamiętam)
3 - Server connection lost - pojawia się gdy zostanie zerwane połączenie na warstwie TCP/IP. Czyli serwer żyje, jest dostępny, ale socket został zamknięty. W praktyce pojawia się przy każdej zmianie konfiguracji na serwerze - wtedy resetowane są wszystkie połączenia przez serwer
Lista ta będzie trochę zmieniona i docelowo aplikacja ma pokazywać jakieś krótkie nazwy zamiast cyferek.
CHANNELSTATE w bibliotece Arduino
-
- Posty: 256
- Rejestracja: ndz lis 08, 2020 3:41 pm
Często wyskakuje mi cyferka 3 co to może oznaczać tak po chłopsku?Juszczaczek1 pisze: ↑ndz lut 14, 2021 6:28 pm
3 - Server connection lost - pojawia się gdy zostanie zerwane połączenie na warstwie TCP/IP. Czyli serwer żyje, jest dostępny, ale socket został zamknięty. W praktyce pojawia się przy każdej zmianie konfiguracji na serwerze - wtedy resetowane są wszystkie połączenia przez serwer
[/quote]
Dokładnie to co w opisie powyżej. 3 oznacza zamknięcie połączenia. Serwer zamyka wszystkie połączenia, gdy zrobisz jakąkolwiek zmianę ustawień w cloud
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2
-
- Posty: 256
- Rejestracja: ndz lis 08, 2020 3:41 pm
Ale ja nic nie robiłem w cloud
@klew, mam dokładnie tak samo jak przedmówca.
Na sofcie Multisonoff od @lukfud zarówno na sonoff mini jak i na loratap dokładnie co 60 sekund następuje zerwanie połączenia w aplikacji, kod 3 w ikonce (i). Na 1 sekundę kanał zmienia się na czerwono, zaraz znów zielony i tak przez 59 sekund.
Na fabrycznym sofcie srw-01 tego nie ma, na sonoff Basic z softem 2.7.2 nie modyfikowanym też nic takiego się nie dzieje.
Utworzyłem hotspot z telefonu, nie zrywa.
Adres serwera Supli - wpisalem z palca IP w konfigu - też nie pomogło.
Routery - 2x TP-Link Deco M4. Specjalnie dla tych urządzeń z softem Multisonoff wyłączyłem mesh.
Co może być powodem?
Edit:
Wyłączyłem opcje SIP ALG (to coś od rozmów VoIP) wyłączyłem Beamforming (kierowanie wiązki wifi do urządzenia celem poprawienia stabilności połączenia - mhm, już to widzę ) na routerze. Nie wiem które pomogło
Na sofcie Multisonoff od @lukfud zarówno na sonoff mini jak i na loratap dokładnie co 60 sekund następuje zerwanie połączenia w aplikacji, kod 3 w ikonce (i). Na 1 sekundę kanał zmienia się na czerwono, zaraz znów zielony i tak przez 59 sekund.
Na fabrycznym sofcie srw-01 tego nie ma, na sonoff Basic z softem 2.7.2 nie modyfikowanym też nic takiego się nie dzieje.
Utworzyłem hotspot z telefonu, nie zrywa.
Adres serwera Supli - wpisalem z palca IP w konfigu - też nie pomogło.
Routery - 2x TP-Link Deco M4. Specjalnie dla tych urządzeń z softem Multisonoff wyłączyłem mesh.
Co może być powodem?
Edit:
Wyłączyłem opcje SIP ALG (to coś od rozmów VoIP) wyłączyłem Beamforming (kierowanie wiązki wifi do urządzenia celem poprawienia stabilności połączenia - mhm, już to widzę ) na routerze. Nie wiem które pomogło
Nie wiem jak tam u Ciebie z czasem, ale może kiedyś w wolnym czasie:klew pisze: ↑pt lip 24, 2020 1:38 pm Nadal używam tej samej listy.
Aktualne znaczenie jest takie:
0 - stan nieznany - tego nigdy na oczy nie zobaczysz
1 - activity timeout - występuje, gdy urządzenie jest poprawnie zarejestrowane, ale przestaje dostawać odpowiedzi od serwera Supli (brak opdowiedzi na Suplowy ping)
2 - WiFi connection lost - jak nazwa wskazuje . Poza tym chciałem tego użyć w przypadku odłączenia kabla dla Arduino Mega na Ethernecie. Niestety Ethernet Shield z W5100 nie raportuje odłączenia kabla, więc może się pojawić tylko na nowszych Ethernet Shieldach (5200 i 5500 - o ile dobrze pamiętam)
3 - Server connection lost - pojawia się gdy zostanie zerwane połączenie na warstwie TCP/IP. Czyli serwer żyje, jest dostępny, ale socket został zamknięty. W praktyce pojawia się przy każdej zmianie konfiguracji na serwerze - wtedy resetowane są wszystkie połączenia przez serwer
Lista ta będzie trochę zmieniona i docelowo aplikacja ma pokazywać jakieś krótkie nazwy zamiast cyferek.
" ... i docelowo aplikacja ma pokazywać jakieś krótkie nazwy zamiast cyferek. "
Ps.
Dziś miałem powód restartu: 1, i co ja się naszukałem tego posta.
Osobiście apek na telefony nie dotykam ale przekazałem temat dalej.
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2
Czyżby to to:
https://github.com/SUPLA/supla-android/pull/252
https://github.com/SUPLA/supla-android/pull/252