Problem z ponownym podłączeniem modułów.

Bulion76
Posty: 109
Rejestracja: sob lut 15, 2020 6:04 pm
Lokalizacja: Ziemia Święta (Toruń)

Zachęcony brakiem odpowiedzi na mój poprzedni problem, tym razem krócej opiszę kolejny.
Mam problem z ponownym podłączeniem modułów po zmianie lokalizacji.
tzn.
Mam podłączonych ponad 70 modułów (tu się nie chwalę, a zwracam jedynie uwagę na ich ilość).
Zmieniam na stronie lokalizację jednego z modułów, klikam zapisz.
Tu chyba następuje jakieś przeładowanie i ponowne podłączenie modułów do mojej sieci wifi. Gdy miałem ich mniej wszystko działo.
Teraz praktycznie za każdym razem moduły nie chcą się ponownie podłączyć. Pomaga ich wyłączenie jedynie z zasilania.
Generalnie po naciśnięciu przycisku zapisz tracę komunikację z wszystkimi modułami.

Ł.S
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
64 Urządzenia SUPLA , a w planach kolejne.
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18207
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Zmiana routera rozwiąże Twój problem.
Awatar użytkownika
lesny8
Posty: 2802
Rejestracja: pn gru 11, 2017 9:43 pm

Jakie masz moduły?
Jaki mają firmware?

Podczas zapisu czegokolwiek w Cloud następuje zerwanie połączenia i każdy moduł zestawia połączenie na nowo.

Czy wszystkie posiadane przez Ciebie moduły się nie łączą, czy tylko część?
Czy jest wśród nich DIY?
Czy wszystkie są podłączone po wi-fi do jednego punktu dostępowego/routera, czy kilu?
Czekam na kolejne Supla Offline Party 👍
Bulion76
Posty: 109
Rejestracja: sob lut 15, 2020 6:04 pm
Lokalizacja: Ziemia Święta (Toruń)

pzygmunt pisze: wt mar 17, 2020 10:47 am Zmiana routera rozwiąże Twój problem.
Biorę to pod uwagę. Jednak ciekawi mnie sam problem ponieważ mam też inne urządzenia korzystające z tego rutera (drukarki, sterowniki, komputery) które działają stabilnie.
Co ciekawe last state connecting...Moje pytanie było bardziej sondażowe czy ktoś posiadający dużą ilość moduł ma podobny problem. Doskonale zdaję sobie sprawę, że muszę chwilę poświęcić czasu nad diagnostyką sieci.

ŁS
Ostatnio zmieniony śr mar 18, 2020 7:09 am przez Bulion76, łącznie zmieniany 1 raz.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
64 Urządzenia SUPLA , a w planach kolejne.
Bulion76
Posty: 109
Rejestracja: sob lut 15, 2020 6:04 pm
Lokalizacja: Ziemia Święta (Toruń)

lesny8 pisze: wt mar 17, 2020 10:48 am Jakie masz moduły?
Jaki mają firmware?

Podczas zapisu czegokolwiek w Cloud następuje zerwanie połączenia i każdy moduł zestawia połączenie na nowo.

Czy wszystkie posiadane przez Ciebie moduły się nie łączą, czy tylko część?
Czy jest wśród nich DIY?
Czy wszystkie są podłączone po wi-fi do jednego punktu dostępowego/routera, czy kilu?
Nie łączną się wszystkie moduły. Moduły są różne - cały przekrój modułów ZAMEL. Oprogramowanie w różnej wersji, ponieważ nie wszystkie miałem czas uaktualnić. Ruter jest jeden z dwoma punktami dostępu. Generalnie przestają mi działać tylko moduły SUPLI. Reszta urządzeń działa. Last state connecting... W wolnej chwili poświęcę więcej czasu na diagnostykę problemu.

ŁS
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
64 Urządzenia SUPLA , a w planach kolejne.
Awatar użytkownika
lesny8
Posty: 2802
Rejestracja: pn gru 11, 2017 9:43 pm

Jak masz taką możliwość to podmień router na inny, dla przetestowania sprawy, jeśli nie to podłącz sobie kilka modułów pod np. hotspota w telefonie, lub jakiś router mobilny, jakikolwiek inny punkt dostępowy nie powiązany z obecnym routerem na którym jest NATowanie.
Zmień wtedy coś w Cloud i zobacz jak się wszystko zachowa.
Kojarzę, że było kilka podobnych przypadków i zazwyczaj kończyło się to tym, co @pzygmunt zalecił wyżej.
Czekam na kolejne Supla Offline Party 👍
Kaowiec
Posty: 78
Rejestracja: śr lip 26, 2017 8:15 am
Lokalizacja: Czernichów

Ja też mam dużo modułów ESP i sporo innych urządzeń do obsłużenia po WiFi.
Miałem podobnie - zrywało, nie łączyło, rozłączało...
Zmiana AP wystarczyła. Zamiast kilku AP mam teraz trzy w roamingu/meshu i problemy się zupełnie nie pojawiają.
Ja akurat nie ruszałem routera bo jest mocny ale Ty sprawdź w specyfikacji ile Twój może "uciągnąć"
Bulion76
Posty: 109
Rejestracja: sob lut 15, 2020 6:04 pm
Lokalizacja: Ziemia Święta (Toruń)

Kaowiec pisze: śr mar 18, 2020 7:01 pm Ja też mam dużo modułów ESP i sporo innych urządzeń do obsłużenia po WiFi.
Miałem podobnie - zrywało, nie łączyło, rozłączało...
Zmiana AP wystarczyła. Zamiast kilku AP mam teraz trzy w roamingu/meshu i problemy się zupełnie nie pojawiają.
Ja akurat nie ruszałem routera bo jest mocny ale Ty sprawdź w specyfikacji ile Twój może "uciągnąć"
Witam
Postąpiłem zgodnie z sugestiami. Wysłużonego TP-Linka DWR-921 wymieniłem na TP-Linka Archer MR600 i jest ok.
W wolej chwili doinstaluję kilka AP w Mesh aby zwiększyć zasięg i stabilność połączeń.
Informacyjnie producent gwarantuje stabilność połączeń bezprzewodowych dla tego modelu do 64 sztuk.

Dziękuję Wszystkim za pomoc
Ł.S
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
64 Urządzenia SUPLA , a w planach kolejne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc”