ESP 8266 mod 07

besix
Posty: 263
Rejestracja: ndz mar 20, 2016 9:51 pm

Witam Wszystkich . Na portalu "Majsterkowo" znalazłem projekt gniazdka wifi i tak trafiłem tu. Bardzo mnie cieszy, że projekt SUPLA jest po polsku, że jest otwarty i rozwojowy. Możliwość stworzenia taniej automatyki ułatwiającej życie i to jeszcze na własnym serwerze to się CHWALI.
Jestem początkujący jeśli chodzi o programowanie arduino dlatego chcę zapytać, czy moduł (jak w tytule) powinien działać tak samo jak wersja 12?
Mam dwa takie ESP wer. 07 pracowały z DHT22 , z układami RC i jako zdalne (wifi, internet) włączniki i przyciski dzwonkowe ( sterowanie ryglem, oświetleniem i bramami. Oprogramowanie, serwer do obsługi i apka na smarfona niestety w wersji ang. Chcę się przesiąść na suplę ale jak to początkujący nie wiem jak to ogarnąć. Połączyłem układ według schematu z serwera supli , pobrałem najnowsze firmware , wgrałem ale za chiny nie mogę wprowadzić modułu w tryb acces pointa, próbowałem wersji z zamienionymi GPIO 4,5 ale też lipa.
Może ktoś podpowie czy te 07 ruszą na firmware od 12 ?
Raz jeszcze SZACUN za pomysł.
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18284
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Musisz podłączyć przycisk tak jak np. na tym schemacie
viewtopic.php?f=6&t=9&hilit=przycisk%2A&start=10#p38

Rezystorem do 3.3V i przyciskiem do GND.
besix
Posty: 263
Rejestracja: ndz mar 20, 2016 9:51 pm

Witam podłączyłem esp 01 i bez problemu przeszedł w tryb AP i widzę sieć SUPLA ESP8266 pomęczę jeszcze ten moduł 07 ale na razie bez sukcesu podpinałem GPIO5 przez rezystor do+3,3V i kondensator 100n do masy plus zwora do masy, potem bez kondensatora i też nie wchodzi w tryb AP.
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18284
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Niektóre ESP mają zamieniony port 5-ty z 4-tym. Spróbuj z GPIO4
besix
Posty: 263
Rejestracja: ndz mar 20, 2016 9:51 pm