[Pomysł] Bezpieczne całonocne ładowanie telefonu bez piłowania baterii z pomocą ESP8266-odłączanie gniazdka z ładowarką.

Masz pomysł na funkcjonalność lub koncepcję na rozwój projektu. Opisz wszystko tutaj.
MrHurley
Posty: 2
Rejestracja: pn mar 06, 2017 3:22 pm

Witam, nazywam się Mateusz i jestem nowym użytkownikiem tego forum, zaś z projektem Supla jestem zapoznany od dłuższego czasu...

Pewnej nocy przyszła mi do głowy pewna koncepcja, kiedy to zauważyłem jak mój telefon w ciągu całego dnia załączył się 3 razy do ładowania w odstępach około trzy-godzinnych aby dobić z 99% do 100% baterii to coś mnie tknęło.
Postanowiłem napisać na tym forum z pomysłem, jako iż jestem kompletnie zielony w programowaniu dlatego postanowiłem opisać pomysł tu, może ktoś kiedyś się weźmie za niego.

Ja nie posiadam umiejętności programistycznych mnie lepiej idzie lutowanie :D

Zatem do rzeczy... Pomysł wygląda tak, aby napisać program do ESP8266, który by łączył się przez WIFI z programem w tle na systemie android monitorującym w czasie rzeczywistym aktualny procent baterii..
Teraz przejdźmy do sedna, kiedy załączylibyśmy ładowarkę i kiedy bateria zostałaby naładowana do 100%, wspomniany program wysyłałby informacje do modułu, który następnie by odłączył zasilanie w gniazdku do którego jest podpięta ładowarka.
Można by też rozważyć automatyczne złączanie gniazdka przy np. spadku do 95, 90% baterii co doprowadziłoby, iż nasz telefon nie będzie doładowywany kilka razy w ciągu nocy, co odbije się pozytywnie na cyklach baterii.

W skrócie, sterowanie gniazdkiem poziomem baterii w naszym smartphonie.


Troche to irytujące, że producenci nie pomyślą o przeprogramowaniu lub dodaniu czegoś, co powodowałoby załączanie ładowania dopiero kiedy poziom spadnie do jakiejś granicy, a nie o -1% = ładowanie.. i tak w kółko..
Jak się nie myle takie coś można nazwać histereza, a jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić :)