Witam wszystkich.
Jako że zbliża się zima wpadłem na szalony pomysł, zaimplementowania supli do ogrzewania samochodu.
W swoim Vito mam dogrzewacz płynu (a-la Vebasto) jednak działa on tylko przy uruchomionym samochodzie.
Wiem jak to przerobić żeby działało na postoju. Można oczywiście dodać firmowy zegar i zaprogramować czasy grzania ale nie w tym rzecz.
Do pracy jeżdżę w różnych godzinach i różnymi samochodami.
W skrócie potrzebne jest wyjście na jeden przekaźnik i 3 czujniki temperatury (w samochodzie, na zewnątrz i płyn chłodzący).
Dodatkowo przydała by się możliwość zaprogramowania czasu działania przekaźnika do momentu aż temperatura wewnątrz samochodu osiągnie określoną w aplikacji wartość ale nie dłużej niż np 10-15min.
Jest tylko jeden kłopot a mianowicie właśnie Wifi.
W domu samochód stoi pod wiatą w pobliżu warsztatu gdzie stoi jeden z routerów więc z zasięgiem nie ma problemu.
W pracy parkuję pod oknem biura i tutaj pozostaje jedynie włączenie hotspotu w telefonie.
Czy istnieje możliwość takiej konfiguracji modułu żeby mógł się połączyć z 2 lub 3 punktami dostępowymi wg priorytetów?
Przykładowo najpierw szuka routera w warsztacie, później hotspotu w telefonie i ew. później 3 sieci?
Supla w samochodzie
Niestety żadne urządzenie supli nie ma możliwości ustawienia więcej niż jednej sieci WIFI, jedynym rozwiązaniem jest ustawienie pod wiatą i pod warsztatem tej samej nazwy wifi
W elektronice jak nie wiadomo o co chodzi to zwykle chodzi o zasilanie
Wezmę udział w Supla Offline Party 2024
Wezmę udział w Supla Offline Party 2024
-
- Posty: 57
- Rejestracja: wt lis 27, 2018 8:31 pm
To jest do obejścia.
Czy któryś z forumowiczów może mi pomóc z resztą programu?
W programowaniu jestem zielony i do tej pory korzystam z gotowych rozwiązań które ewentualnie modyfikuję.
Czy któryś z forumowiczów może mi pomóc z resztą programu?
W programowaniu jestem zielony i do tej pory korzystam z gotowych rozwiązań które ewentualnie modyfikuję.
Ja korzystam w samochodzie z Huawei E8372 (nawigacja+supla) i przez ponad 3 lata nie mam z nim żadnych problemów.
Co do softu to GUI Generic + Supla Scripts nie da rady ?
Co do softu to GUI Generic + Supla Scripts nie da rady ?
4xShelly 1, Shelly 1L, 2xShelly 2.5, Sonoff T3, 2xSonoff Basic R2, 4xNeo 16A
-
- Posty: 57
- Rejestracja: wt lis 27, 2018 8:31 pm
Teoretycznie tak ale na wypadek utraty sygnału wifi lub gdy zapomnę wyłączyć ogrzewania dobrze by było żeby moduł sam zareagował.
Ile takie urządzenie pobiera prądu? Nie rąbie ci akumulatora? Chyba że włącza się z momentem przekręcenia kluczyka.
Szczerze mówiąc to nie sprawdzałem. Wpiete mam na stałe aby uniknąć ciągłego włączania i wyłączania routera. Z poprzednim akumulatorem (+6 lat po przejściach) około 7 dni a teraz nie wiem. Auto użytkowane 5 dni w tygodniu i z odpalaniem problemów nie ma.
4xShelly 1, Shelly 1L, 2xShelly 2.5, Sonoff T3, 2xSonoff Basic R2, 4xNeo 16A
może osobne urządzenia do różnych fifirifi sterujące wspólnym elementem wykonawczym?
........._____.........______........______.........
supla: zamel x15, shelly x 16, wemos x4, sonoff
konkurencja: blebox, tuya, nuki
supla: zamel x15, shelly x 16, wemos x4, sonoff
konkurencja: blebox, tuya, nuki
Być może udało by się zestawić VPN o ile router domowy go obsługuje.
W samochodzie router WiFi z klientem VPN.
Np. przemysłowy TELTONIKA RUT240 Z LTE.
Router mógłby pracować w trybie bridge lub w przypadku LTE jako router. Na wszystkich urządzeniach ten sam SSID i password. Internet w samochodzie mógłby wówczas pochodzić z telefonu lub wbudowanego modemu lub routera domowego.
Do całości przydałby się statyczny publiczny adres IP w domu.
Powyższe to pomysły takie na szybko bez testów
W samochodzie router WiFi z klientem VPN.
Np. przemysłowy TELTONIKA RUT240 Z LTE.
Router mógłby pracować w trybie bridge lub w przypadku LTE jako router. Na wszystkich urządzeniach ten sam SSID i password. Internet w samochodzie mógłby wówczas pochodzić z telefonu lub wbudowanego modemu lub routera domowego.
Do całości przydałby się statyczny publiczny adres IP w domu.
Powyższe to pomysły takie na szybko bez testów