Generowanie miesięcznych raportów zużycia energii

okrej
Posts: 4
Joined: Mon Nov 06, 2023 2:06 pm

Post

Cześć,

mam skonfigurowane 3 liczniki mediów w jednym wemosie d1. Działa to wszystko całkiem sprawnie. Licznik ma służyć do rozliczania się osoby mieszkającej w osobnym budynku, którego to media są pobierane z budynku głównego.

Możecie mnie nakierować jak mogę uzyskać automatyczne generowanie raportów o kosztach mediów w tym osobnym budynku, powiedzmy, ostatniego dnia każdego miesiąca? Ta informacja mogłaby być wysyłana np. mailem.
User avatar
YoMan
Posts: 2283
Joined: Thu Apr 30, 2020 5:18 pm
Location: Częstochowa

Post

okrej wrote: Sun Nov 26, 2023 1:02 pm Cześć,

mam skonfigurowane 3 liczniki mediów w jednym wemosie d1. Działa to wszystko całkiem sprawnie. Licznik ma służyć do rozliczania się osoby mieszkającej w osobnym budynku, którego to media są pobierane z budynku głównego.

Możecie mnie nakierować jak mogę uzyskać automatyczne generowanie raportów o kosztach mediów w tym osobnym budynku, powiedzmy, ostatniego dnia każdego miesiąca? Ta informacja mogłaby być wysyłana np. mailem.
SUPLA Cloud nie ma takiej opcji. Możesz te dane pobrać przez internet do Excela i tam wygenerować już cokolwiek chcesz. Tutorial: https://wilde.pl/2021/02/mew-01-pobiera ... xcel-cz-2/
YoMan
________________________________________
Wziąłem udział w Supla Offline Party 2023 ;)
okrej
Posts: 4
Joined: Mon Nov 06, 2023 2:06 pm

Post

Dzięki za nakierowanie.

Połączyłem tak jak w Twoim poradniku, ale arkusze google z AppsScript. Skrypt wyciąga z API odczyty liczników, wyznacza zużycie za miesiąc, na podstawie wpisanych w arkuszu stawek przelicza na koszta. Wrzucane to jest w zakładki podzielone na lata i wysyłane mailem zainteresowanym. Harmonogram jest ustawiony na północ pierwszego dnia każdego miesiąca.

Jedynie na generowaniu wykresów i formatowaniu w htmlu maila się wyłożyłem ;p
User avatar
YoMan
Posts: 2283
Joined: Thu Apr 30, 2020 5:18 pm
Location: Częstochowa

Post

okrej wrote: Sun Nov 26, 2023 9:28 pm Dzięki za nakierowanie.

Połączyłem tak jak w Twoim poradniku, ale arkusze google z AppsScript. Skrypt wyciąga z API odczyty liczników, wyznacza zużycie za miesiąc, na podstawie wpisanych w arkuszu stawek przelicza na koszta. Wrzucane to jest w zakładki podzielone na lata i wysyłane mailem zainteresowanym. Harmonogram jest ustawiony na północ pierwszego dnia każdego miesiąca.

Jedynie na generowaniu wykresów i formatowaniu w htmlu maila się wyłożyłem ;p
Sprostowanie: to nie jest mój poradnik.
YoMan
________________________________________
Wziąłem udział w Supla Offline Party 2023 ;)

Return to “FAQ / Jak to zrobić”