CLOUD v2.2 BETA

Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18284
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Sibikk pisze: wt maja 15, 2018 2:37 pm Cześć
@pzygmunt czy jest szansa na systemowe odwrócenie logiki sygnału zwrotnego (gpio2) dla kanałów typu bistable na rpi?
"systemowe odwrócenie logiki sygnału zwrotnego" ;) możesz doprecyzować bo brzmi jak element promu kosmicznego ;) ?
Sibikk
Posty: 366
Rejestracja: pn lis 07, 2016 12:42 pm
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

pzygmunt pisze: wt maja 15, 2018 2:40 pm
Sibikk pisze: wt maja 15, 2018 2:37 pm Cześć
@pzygmunt czy jest szansa na systemowe odwrócenie logiki sygnału zwrotnego (gpio2) dla kanałów typu bistable na rpi?
"systemowe odwrócenie logiki sygnału zwrotnego" ;) możesz doprecyzować bo brzmi jak element promu kosmicznego ;) ?
Heh rzeczywiści skompilowanie to ująłem :-D
W tech chwili konfiguracja dla kanału bistable wygląda tak:
pzygmunt pisze: wt sie 02, 2016 11:37 am Na githabie jest już dostępna wersja obsługująca przekaźniki bistabilne.
Przykładowa konfiguracja
[CHANNEL_0]
type=RELAYG5LA1A
gpio1=27
gpio2=22
bistable=1

gpio1 odpowiada za przełączanie przekaźnika
na gpio2 odczytywany jest jego stan.
A ja bym potrzebował odwrócić logikę gpio2 tak jak to jest możliwe przy kanałach typu sensor.
Obrazek
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18284
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Z poziomu clouda nie jest to do zrobienia. Jedyna możliwość to jakiś dodatkowy parametr konfiguracyjny w /etc/supla-dev/supla.cfg
Sibikk
Posty: 366
Rejestracja: pn lis 07, 2016 12:42 pm
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Dziś będę testował rozwiązanie hardwarowe na tranzystorach pnp ale fajnie było by załatwić to softem :-)
Obrazek
grzegorzmcewp
Posty: 120
Rejestracja: czw gru 29, 2016 4:47 pm

nie wiem czy to tylko moja przypadłość ale po korekcie temperatury w cloud sonoff basic przestaje komunikować się z serwerem natomiast z routerem jest połączone. Pomogło dopiero wyłączenie routera i załączenie go po pół minucie. Może to tylko wina mojego sonoff dlatego pytam czy ktoś zauważył coś takiego.
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18284
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

grzegorzmcewp pisze: wt maja 15, 2018 8:04 pm nie wiem czy to tylko moja przypadłość ale po korekcie temperatury w cloud sonoff basic przestaje komunikować się z serwerem natomiast z routerem jest połączone. Pomogło dopiero wyłączenie routera i załączenie go po pół minucie. Może to tylko wina mojego sonoff dlatego pytam czy ktoś zauważył coś takiego.
Technicznie rzecz biorąc korekta nie ma wpływu na komunikację. Po prostu zapisanie ustawień spowodowało restart połączenia i router tego dalej nie puścił.
grzegorzmcewp
Posty: 120
Rejestracja: czw gru 29, 2016 4:47 pm

No rozumie z tym że jak wyłącze go z prądu i podłącze na nowo to działa a jak zmienie temperature to już nie chce się łączyć. W sumie najważniejsze że działa:)
cdxa
Posty: 65
Rejestracja: pn maja 14, 2018 10:08 pm
Lokalizacja: Poznań

Trzy pytania:
1. W przypadku harmonogramu wyznaczanego wschodem i zachodem śłońca, jakiej to dotyczy szerokości geograficznej, albo gdzie można ustawić własną szerokość?
2. Po dodaniu harmonogramu opartego o wschód/zachód, system pokazuje kilka nastepnych uruchomień, w kolejnych dniach, ale godzina jest ta sama jak w momencie ustawienia, w tej chwili dzień wydłuża się o minutę dwie dziennie, czy te wartości sa przeliczane na bierząco w kolejnych dniach po wyzwoleniu harmonogramu?
3. czy harmonogramem mozna wyzwalać grupę kanałów? mam w grupie co prawda jedno urządzenie, i może tu jest problem że nie widzę grupy w momencie konfiguracji harmonogramu
Awatar użytkownika
Duch__
Posty: 1779
Rejestracja: śr sie 24, 2016 7:26 pm
Lokalizacja: Opole

cdxa pisze: czw maja 17, 2018 8:59 pm Trzy pytania:
1. W przypadku harmonogramu wyznaczanego wschodem i zachodem śłońca, jakiej to dotyczy szerokości geograficznej, albo gdzie można ustawić własną szerokość?
2. Po dodaniu harmonogramu opartego o wschód/zachód, system pokazuje kilka nastepnych uruchomień, w kolejnych dniach, ale godzina jest ta sama jak w momencie ustawienia, w tej chwili dzień wydłuża się o minutę dwie dziennie, czy te wartości sa przeliczane na bierząco w kolejnych dniach po wyzwoleniu harmonogramu?
3. czy harmonogramem mozna wyzwalać grupę kanałów? mam w grupie co prawda jedno urządzenie, i może tu jest problem że nie widzę grupy w momencie konfiguracji harmonogramu
AD 1: Zażartuje i powiem dla Paczkowa bo stamtąd pochodzi @pzygmunt :lol:
AD 2: Wschód i zachód na serwerze zaokrąglane są do bodajże 5 minut z tego co zauważyłem. Weź poprawkę na to że zbliżamy się do najdłuższego dnia w roku i te zmiany na serwerze będą coraz powolniejsze.
AD 3: Harmonogram służy do sterowania jednym urządzeniem. Musisz dla każdego urządzenia ustawić harmonogram osobno. Grupami możesz sterować tylko z aplikacji na telefonie.
Obrazek
Awatar użytkownika
fracz
Posty: 2256
Rejestracja: pt paź 28, 2016 10:56 pm
Lokalizacja: Kraków

1. Współrzędne dla zachodu brane są z Twojej strefy czasowej ustawianej w koncie użytkownika. Domyślam się że jest to Warszawa. Jeśli mieszkasz daleko od stolicy, musisz wziąć na to poprawkę przy ustawianiu harmonogramu. Zastanawialiśmy się nad pytaniem użytkowników o współrzędne ale jakoś niekomfortowo byłoby takie dane przechowywać. Jeśli zdarzyłaby się jakaś poważna luka w zabezpieczeniach to włamujący się nie tylko miałby waszą bramę ale też jej współrzędne. Nie ułatwiajmy ;)
2. Dokładnie tak jak @Duch__ napisał.
3. Aktualnie nie może, nie wyrobiliśmy się. Nie ma natomiast technicznych przeszkód by to zrobić i jest to w najbliższych planach: https://github.com/SUPLA/supla-cloud/issues/195
ODPOWIEDZ

Wróć do „CLOUD”