Supla Button 2.0 i kolejne wersje...

Awatar użytkownika
Duch__
Posty: 1779
Rejestracja: śr sie 24, 2016 7:26 pm
Lokalizacja: Opole

wojtas567 pisze: wt maja 22, 2018 6:42 pm Na pewno przyda się też wersja zasilana z zasilacza z której będzie można sterować większą ilością urządzeń, coś w stylu touch panelu z np 8 przełącznikami :D .
Jestem na etapie wykonstwa modułu na 8 scen i jeden przycisk, ale jest problem z zapisem w eeprom takiej ilości danych na raz - za mało pamięci ram. Bede musiał to podzielić na podstrony konfiguracyjne. Każdy adres składa się z 29 bajtów, do tego Token zajmuje 291 bajtów co daje 320 bajtów danych dla jednej sceny. Teraz pomnożmy to razy ilość scen. Przy 8 scenach wychodzi 2560 bajtów danych do chwilowego przechowania w pamięci RAM i zapisu w EEPROM :shock: FRACZ troszkę przedobrzył i utrudnił mi zadanie.

Przy okazji spytam. Jak najlepiej w ARDUINO IDE zresetować procesor. Pytam o komendę.
Obrazek
Awatar użytkownika
fracz
Posty: 2256
Rejestracja: pt paź 28, 2016 10:56 pm
Lokalizacja: Kraków

Ja obracam się w technologiach gdzie 2MB Ram to śmieszna wielkość a co dopiero 2kB ;)

Niemniej jednak id sceny to UUID I można go zapisać na 16B. Adres do skryptów można skonfigurować raz, wątpię by ktoś na jednym urządzeniu mieszał wykonania z różnych instancji skryptów.

Sam token mógłby być kompresowany, a nie jest. Natomiast niewiele pewnie by to dało. Fakt że długość tokeny jest problemem natomiast jest ważną informacją przy projektowaniu bezpośrednich odnośników w cloudzie, co dzieje się teraz. Już raczej zapadla decyzja o tym że w cloudzie będą tokeny opaque, czyli krótsze, stałej długości pewnie 40 znaków. W skryptach też pewnie trzeba będzie takie wprowadzić jeśli faktycznie to znacznie utrudnia ich integrację ze sprzętowymi rozwiązaniami.
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18284
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

fracz pisze: śr maja 23, 2018 6:17 am Ja obracam się w technologiach gdzie 2MB Ram to śmieszna wielkość a co dopiero 2kB ;)

Niemniej jednak id sceny to UUID I można go zapisać na 16B. Adres do skryptów można skonfigurować raz, wątpię by ktoś na jednym urządzeniu mieszał wykonania z różnych instancji skryptów.

Sam token mógłby być kompresowany, a nie jest. Natomiast niewiele pewnie by to dało. Fakt że długość tokeny jest problemem natomiast jest ważną informacją przy projektowaniu bezpośrednich odnośników w cloudzie, co dzieje się teraz. Już raczej zapadla decyzja o tym że w cloudzie będą tokeny opaque, czyli krótsze, stałej długości pewnie 40 znaków. W skryptach też pewnie trzeba będzie takie wprowadzić jeśli faktycznie to znacznie utrudnia ich integrację ze sprzętowymi rozwiązaniami.
Jak poleci to protokołem to nie będzie problemu ale musi poczekać na natywną obsługę przycisku.
Awatar użytkownika
fracz
Posty: 2256
Rejestracja: pt paź 28, 2016 10:56 pm
Lokalizacja: Kraków

Miałem raczej na myśli że to kolejny argument za tokenami opaque, tak jak do tej pory :-)
cdxa
Posty: 65
Rejestracja: pn maja 14, 2018 10:08 pm
Lokalizacja: Poznań

Duch__ pisze: wt maja 22, 2018 7:47 pm Jestem na etapie wykonstwa modułu na 8 scen i jeden przycisk, ale jest problem z zapisem w eeprom takiej ilości danych na raz - za mało pamięci ram. Bede musiał to podzielić na podstrony konfiguracyjne. Każdy adres składa się z 29 bajtów, do tego Token zajmuje 291 bajtów co daje 320 bajtów danych dla jednej sceny. Teraz pomnożmy to razy ilość scen. Przy 8 scenach wychodzi 2560 bajtów danych do chwilowego przechowania w pamięci RAM i zapisu w EEPROM :shock: FRACZ troszkę przedobrzył i utrudnił mi zadanie.

Przy okazji spytam. Jak najlepiej w ARDUINO IDE zresetować procesor. Pytam o komendę.

Zastanawiam się tylko czy chodzi tobie o ESP, bo on ma nominalnie dużo więcej niż 2kb pamięci. Pytanie jaki procesor chcesz resetować? bo kazdy ma inne polecenia np. dla ESP jest gotowa funkcja ESP.reset()
Awatar użytkownika
Duch__
Posty: 1779
Rejestracja: śr sie 24, 2016 7:26 pm
Lokalizacja: Opole

Tak. Jest gotowa funkca ESP.reset i restart, ale procesor z niewiadomych mi powodów zatrzymuje się na boot.mode i pomaga wtedy tylko reset z przycisku
Obrazek
cdxa
Posty: 65
Rejestracja: pn maja 14, 2018 10:08 pm
Lokalizacja: Poznań

Duch__ pisze: śr maja 23, 2018 10:41 am Tak. Jest gotowa funkca ESP.reset i restart, ale procesor z niewiadomych mi powodów zatrzymuje się na boot.mode i pomaga wtedy tylko reset z przycisku
Faktycznie mi też tak się dzieje, ale tylko po zaprogramowaniu. Po wykonaniu hardwarowego resetu działa już ok, używam wemosa D1, na nim jest wlutowany moduł ESP8266MOD
Obrazek
cdxa
Posty: 65
Rejestracja: pn maja 14, 2018 10:08 pm
Lokalizacja: Poznań

Zobacz co pokazuje boolotader po takim nie udanym resecie:
U mnie np tak:
rst cause:4, boot mode:(1,6)

A jak jest wszystko ok to:
rst cause:2, boot mode:(3,6)
Awatar użytkownika
Duch__
Posty: 1779
Rejestracja: śr sie 24, 2016 7:26 pm
Lokalizacja: Opole

No i stało się:

Wkracza SUPLA BUTTON 2.1.
SUPLA BUTTON v2.1.png
SUPLA BUTTON v2.1.png (34.68 KiB) Przejrzano 4338 razy
  • Obsługa przy pomocy jednego przycisku podłączonego pod gpio 0
  • Konfiguracja 8 scen
  • Adres konfiguracyjny to 192.168.4.1
Obsługa:
Jedno naciśnięcie przycisku gpio 0= uruchomienie sceny nr 1
Osiem naciśnięć przycisku = uruchomienie sceny nr 8
Dziesięć naciśnięć = tryb konfiguracyjny dostępny pod adresem 192.168.4.1
Dziesięć naciśnięć + 2 sekundy przerwy + Pięć naciśnięć = Kasowanie pamięci EEPROM (Zalecane przy pierwszym uruchomieniu).
Wyjście z trybu konfiguracji poprzez naciśnięcie raz przycisku lub poprzez interfejs http.

Zachęcam do testowania.
Pozdrawiam, Duch__


SUPLA_V2_1.zip
(5.12 KiB) Pobrany 350 razy
Ostatnio zmieniony śr maja 23, 2018 8:18 pm przez Duch__, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
cdxa
Posty: 65
Rejestracja: pn maja 14, 2018 10:08 pm
Lokalizacja: Poznań

No teraz to „pozamiatałes”! Wyglada super! :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Projekty użytkowników”