Witam
Na telefonach iPhone I Huawei (android) mam zainstalowaną najnowszą wersję aplikacji SUPLA (2.2.4)
Jesli jestem w domu i telefony są przyłączone do mojej sieci wifi (do tej samej co wszystkie urządzenia SUPLA) to mam taki efekt , ze po wystartowaniu aplikacji pokazuje się ekran z komunikatem "...connecting.... " trwa to około 5-7 sekund, i po tym czasie aplikacja jest uruchomiona, widać listę urządzeń , wszytskie ze statusem "na zielono", i mogę sterować moimi urządzeniami bez żadnych problemów, sama aplikacja działa bardzo stabilnie i szybko. No i w zasadzie moża powiedzieć TAK MA PRZECIEŻ BYĆ: najpierw aplikacja musi się połaczyć , potem sprawdzić stan urządzeń a potem można działać. Ale jest jedno ALE : jesli jestem poza domem (poza moim wifi), czyli np korzystam z internetu LTE ktory mi daje operator sieci komórkowej, to uruchomienie tej aplikacji trwa błyskawicznie , nawet nie sekundę, wszystkie urządzenia mają status "zielony", czyli są gotowe do pracy.
Ale żeby jeszcze "dolać oliwy do ognia" : mam jeszcze tablet SAMSUNG-a, ktory pracuje tylko na moim wifi, i tam uruchomienie aplikacja trwa bardzo szybko , lista urządzeń pokazuje się od razu , ale wszystkie ze statusem "na czerwono", ale widać jak przez te 5 sekund, urządzenie po urządzeniu , zmienia sie stan z "czerwonego" na "zielony".
Czy ktoś u siebie zauważył podobne zachowanie aplikacji tak jak u mnie na moich telefonach ? tablecie ? sprawdźcie u Was jak to wygląda , pliz
Dodam jeszcze :Ten sam efekt miałem przy poprzednich wersjach aplikacji SUPLA . Internet mam LTE z RED BULL MOBILE, router huawei , działa bardzo stabilnie , transfer na poziomie 15-25 Mbit/s.
aplikacja SUPLA długo startuje
Problem z routerem albo z dostawcą internetu.
Może mają wolnego firewall-a i zestawianie połączenia długo trwa.
Supla wysyła małe paczki danych. Jak przeglądasz www, ściągasz coś z netu czy testujesz połączenie to możesz takich problemów nie zobaczyć. Wyłącz sobie LTW w smartfonie oraz WiFi i zobaczysz, że nadal aplikacja się szybko łączy.
Może mają wolnego firewall-a i zestawianie połączenia długo trwa.
Supla wysyła małe paczki danych. Jak przeglądasz www, ściągasz coś z netu czy testujesz połączenie to możesz takich problemów nie zobaczyć. Wyłącz sobie LTW w smartfonie oraz WiFi i zobaczysz, że nadal aplikacja się szybko łączy.
Stawiam na RED BULL MOBILE
Widze w wątku "Internet za free do obsługi IoT" że @Lector też ma REB BULL MOBILE.
@Lector ? sprawdzisz jak jest u Ciebie ?
a może inne osoby tez mają RED BULL MOBILE i sprawdzą czy mają taki sam efekt u siebie ?
dzięki
Widze w wątku "Internet za free do obsługi IoT" że @Lector też ma REB BULL MOBILE.
@Lector ? sprawdzisz jak jest u Ciebie ?
a może inne osoby tez mają RED BULL MOBILE i sprawdzą czy mają taki sam efekt u siebie ?
dzięki
Red Bull przestanie działać w październiku, ostatnia możliwość włączenia DIL.
Na co dzień korzystam z LTE Orange - dom i komórka. Red Bull w samochodzie.
Na co dzień korzystam z LTE Orange - dom i komórka. Red Bull w samochodzie.
Niespełniony automatyk.
https://3d-lamp.photos/
https://3d-lamp.photos/
no własnie tak też mam, tzn miałem (przy "ubiciu" tej aplikacji lub jak działała w tle przez jakiś czas i kiedy przełaczałem się na nią) bo znalazłem przyczyne : to nie był RED BULL MOBILE tylko na moim routerze miałem włączony MAC FILTERING na bazie BLACK LISTy , która to lista była …. pusta Wiec pewno za każdym razem router sprawdzał czy dany klient jest na tej liście ..... no i pewno mu to zabierało trochę czasu. Dla pewności wydłuzyłem też czas aktywności LEASE TIME z 8 godz do 24 . NO i teraz śmiga szybciutko
dobrze że napisałeś już szukam innego rozwiązania . DLa porównania , ja ma na tej karcie 360zł do wykorzystania. Wykupie za to pakiety za 20zł (6GB) i jakoś pociągne do konca roku
co do neta zobacz sobie ten temat:
viewtopic.php?f=6&t=3764
viewtopic.php?f=6&t=3764
taka ciekawostka : wymieniłem kartę w routerze z REDBULL MOBILE (co miesiąc pakiet 100GB za 40zł) na kartę LTE od PLUSa (100GB za 45 zł na miesiąc jako bundle do telefonów które juz mam w pakiecie DUET w PLUS-ie) . Pomijając fakt że prędkośc internetu mam teraz 4 razy większą (w REDBUL był średnio 8-10 Mbit/s , a teraz z PLUSa mam 30-40 Mbit/s , a w porywach nawet mam 50Mbit/s!!) to najważniejsze :
- teraz NIE rozłącza mi urządzeń supli (ostatnie połącznie jest niezmienne w cloud od ostatniego restartu routera)
- teraz aplikacja supli startuje mi dużo szybciej
- teraz NIE rozłącza mi urządzeń supli (ostatnie połącznie jest niezmienne w cloud od ostatniego restartu routera)
- teraz aplikacja supli startuje mi dużo szybciej
Ja stacjonarny mam plus lte na Huawei b593. Mobilny tmobile lte. Supla działa na obydwu bez problemu. Na 3 urządzeniach sams a5, s7, s5. Nie spotkałem się z takim problemem. Stawiałbym na router.
Testowałem też virgin mobile -atrakcyjne cenowo.
Testowałem też virgin mobile -atrakcyjne cenowo.
jak coś nie działa to włącz zasilanie.....
No to teraz mamy dokładnie ten sam zestaw , łącznie z routerem:)
zrezygnowałem z REDBUL MOBILE bo internet 3-4 razy na dzień dostawał "zadyszki" tzn przez 1-2 minuty go nie było , tym samym urządzenia supli robiły reconnect , ja się wkurzałem .... ale teraz widze że jest duża poprawa i mam nadzieję że już tak zostanie
ten REDBULL MOBILE to dziadostwo na maksa....