Utrata połączenia z modułem po aktualizacji kanału

maroko
Posty: 139
Rejestracja: ndz wrz 30, 2018 7:14 pm

Cześć,
Od pewnego czasu mam problemy z prawidłowym działaniem części modułów po aktualizacji jednego z kanałów (obojętnie którego).
Przykład:
Mam 9 lokalizacji - kilkanaście urządzeń. Gdy zmieniam w jednym z kanałów nazwę, pozostałe np. 30% urządzeń traci połączenie z Suplą. Kiedyś problem był, ale po kilku sekundach wszystko wracało do normy. Teraz nie jest już tak kolorowo. Część z urządzeń muszę restartować co też nie zawsze pomaga. Czasem moduł samoczynnie pojawi się jako połączony po kilku godzinach.
Największy problem z przywróceniem do życia sprawiają yunshany działające jako gate i sonoffy basic z dht22.

Rozumiem, że mogłoby to być po mojej stronie jeśli byłyby zaniki wifi czy też połączenia z internetem, ale niestety ewidentnie jest to po stronie Supli. Nie wiem też czy doszukiwać się problemów w firmware urządzeń, ponieważ są innych autorów i w różnych wersjach. Dodatkowo pinguję urządzenia i nie tracą one połączenia z siecią. Jeśli to pomocne to mam 45 kanałów (może ich liczba jest ograniczona?).

Czy ktoś jeszcze zauważył ten problem?
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18324
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Router ?
Awatar użytkownika
QLQ
Posty: 2278
Rejestracja: ndz wrz 03, 2017 9:13 am
Lokalizacja: Koszalin

maroko pisze: pn lip 29, 2019 8:39 pm Cześć,
Od pewnego czasu mam problemy z prawidłowym działaniem części modułów po aktualizacji jednego z kanałów (obojętnie którego).
Przykład:
Mam 9 lokalizacji - kilkanaście urządzeń. Gdy zmieniam w jednym z kanałów nazwę, pozostałe np. 30% urządzeń traci połączenie z Suplą. Kiedyś problem był, ale po kilku sekundach wszystko wracało do normy. Teraz nie jest już tak kolorowo. Część z urządzeń muszę restartować co też nie zawsze pomaga. Czasem moduł samoczynnie pojawi się jako połączony po kilku godzinach.
Największy problem z przywróceniem do życia sprawiają yunshany działające jako gate i sonoffy basic z dht22.

Rozumiem, że mogłoby to być po mojej stronie jeśli byłyby zaniki wifi czy też połączenia z internetem, ale niestety ewidentnie jest to po stronie Supli. Nie wiem też czy doszukiwać się problemów w firmware urządzeń, ponieważ są innych autorów i w różnych wersjach. Dodatkowo pinguję urządzenia i nie tracą one połączenia z siecią. Jeśli to pomocne to mam 45 kanałów (może ich liczba jest ograniczona?).

Czy ktoś jeszcze zauważył ten problem?
Tak. Ja mam podobnie ale moduły łączą się po chwili ponownie z Cloud bez problemu.
Szczególnie właśnie przy jakiejś zmianie nazwy lub usunięciu urządzenia.
jak coś nie działa to włącz zasilanie.....
Awatar użytkownika
milion81
Posty: 194
Rejestracja: pn maja 07, 2018 8:34 am

U mnie podobny problem występuje tylko w przypadku gdy odłączę własny serwer np robię kopię zapasową karty.
Po ponownym włączeniu serwera nie które moduły się nie podpinają i muszę im zrobić reset zasilania żeby się podpięły.
W moim przypadku to jest chyba kwestia softu bo zawsze te same się nie podpinają.
U ciebie raczej problem z siecią/routerem.
Jak nie czytałeś to sprawdź poniższy link, może coś ci podpowie w szukaniu przyczyny.
maroko
Posty: 139
Rejestracja: ndz wrz 30, 2018 7:14 pm

Całkowicie wykluczam router/sieć. Siedzę w IT od wielu lat, szczególnie w sieciach. Zasięg oraz jakość połączenia z internetem mam w każdym miejscu domu/podwórka. Wszystkie urządzenia sieciowe działają jako jedna całość, nie jako oddzielne sieci o tym samym SSID.

Wczoraj wieczorem zmieniłem widoczność kanału. Połowa urządzeń straciła połączenie z suplą. W nocy część po kolei wracała. Do tego momentu nie podłączył się jeden yunshan.

Tak jak wspominałem wcześniej, problem widziałem wcześniej, ale był on krótkotrwały (sekundy, minuty). W tym momencie czas ponownego podłączenia bez restartu liczę w godzinach. W tym miejscu nie mam własnego serwera. Korzystam z svr18.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
bukox
Posty: 107
Rejestracja: czw sty 03, 2019 10:58 am

U mnie jest podobnie. Cześć urządzeń (Zamel) sama wstaje ale reszta (Sonofy, Shelly itp.) często wymaga resetu zasilania. Dlatego w innym wątku pytałem o możliwość zdalnego resetu zasilania bo nie ma innej możliwości aby przywrócić je do działania.
Zamel SRW-01 (7x) + Zamel SBW-01 (2x) + Shelly1 (9x) + Sonoff Basic (7x) + Sonoff TH10 (2x) + Sonoff TH16 (1x) + Sonoff Mini (1x) + Sonoff SV (2x) + GoSund SP111 (8x)
Patryk
Posty: 2685
Rejestracja: pn sty 07, 2019 7:51 pm
Lokalizacja: Rybnik

Osobiście uważam, że to może być wina softów wgrywanych do modułów.
Zauważyłem, że programy pisane pod arduino  ( co prawda nie wszystkie ), gorzej sobie radzą w takich sytuacjach  ( zanik wifi, zmiany w CLOUD ), niż programy  napisane pod linuxem.
Dlatego choć bardziej rozumiem arduino, zainteresowałem się IOT SDK.
I tu pytanie do innych kolegów.
Sprawdźcie te moduły, które mają problemy, jaką mają wersję oprogramowania.
Czy 1.6.1 ( napisane w arduino ide), czy inna np: 2.5.3, 2.7.2, 2.7.9 i dajcie znać.
Awatar użytkownika
bukox
Posty: 107
Rejestracja: czw sty 03, 2019 10:58 am

U mnie 2.7.2 i 2.5.3.
Zamel SRW-01 (7x) + Zamel SBW-01 (2x) + Shelly1 (9x) + Sonoff Basic (7x) + Sonoff TH10 (2x) + Sonoff TH16 (1x) + Sonoff Mini (1x) + Sonoff SV (2x) + GoSund SP111 (8x)
Awatar użytkownika
QLQ
Posty: 2278
Rejestracja: ndz wrz 03, 2017 9:13 am
Lokalizacja: Koszalin

Ja oryginały mam tylko mew01 i pnw01. Reszta inCan v2, I moje graty. Większość na arduino ide.
Ale wszystkie bez problemu po paru sekundach wstają.
jak coś nie działa to włącz zasilanie.....
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc”