Lew-02

woksio
Posts: 7
Joined: Thu Sep 21, 2023 6:38 am

Post

Mirosław F. wrote: Thu Sep 21, 2023 7:36 am Przewód powinien przechodzić centralnie przez sodek urządzenia. Przy takich poborach twoje zamocowanie nie będzie miało większego wpływu na pomiary. Podeślij zrzuty ekranu.
A więc przy pomocy odrobiny gąbki wycentrowałem przewód w przekładniku i odczyty chyba są bardziej stabline.
Natomiast nadal czasem pokazłuje wg mnie głupoty.
produkcja z PV 27W a on -37W
produkcja z PV 28W a on -43W

i nawet jeśli założymy że smatrplug przekłamuje 10W to nie ma takiej opcji żebym tyle oddawał - routery/urządzenia na standby itp biorą ok 20/30W.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
klew
Posts: 8663
Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
Location: Wrocław

Post

woksio wrote: Fri Sep 22, 2023 5:37 am A więc przy pomocy odrobiny gąbki wycentrowałem przewód w przekładniku i odczyty chyba są bardziej stabline.
Natomiast nadal czasem pokazłuje wg mnie głupoty.
produkcja z PV 27W a on -37W
produkcja z PV 28W a on -43W

i nawet jeśli założymy że smatrplug przekłamuje 10W to nie ma takiej opcji żebym tyle oddawał - routery/urządzenia na standby itp biorą ok 20/30W.
Czym sprawdzasz tą produkcję przez PV? Czy dobrze rozumiem, że tym smartplug? Spróbuj może odczytać aktualną produkcję bezpośrednio z falownika.

Do tego na screenach widać dużą moc bierną (w stosunku do mocy czynnej). To czasem daje mało intuicyjne wyniki pomiarów.

Jak wyglądają pomiary, gdy masz jakiś sensowny pobór lub produkcję? Np. 2 kW poboru, lub 2 kW produkcji?
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2 :!:
woksio
Posts: 7
Joined: Thu Sep 21, 2023 6:38 am

Post

klew wrote: Fri Sep 22, 2023 7:46 am Czym sprawdzasz tą produkcję przez PV? Czy dobrze rozumiem, że tym smartplug? Spróbuj może odczytać aktualną produkcję bezpośrednio z falownika.
falownik odświeża się co 15minut, natomiast między falownikiem a tym smartplugiem mam bardzo małe procentowe różnice w ciągu dnia - tym samym zakładam że smartplug mierzy poprawnie. Wczoraj falownik 5.7 a smartplug 5.8.

klew wrote: Fri Sep 22, 2023 7:46 am Jak wyglądają pomiary, gdy masz jakiś sensowny pobór lub produkcję? Np. 2 kW poboru, lub 2 kW produkcji?
też są skoki, np teraz mam produkcje 290W i dobieram drugie tyle - LEW pokazuje 150/200W poboru i nagle -50W/-85W. Taki odczyt jest raz na kilkanaście - zakładam że nie będzie to miało większego znaczenia, w jednej chwili -80W a w kolejnym odczycie +80W.

Jak produkowałem 1kW i dobierałem z sieci 3kW takich skoków w minus nie zauważyłem.
User avatar
klew
Posts: 8663
Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
Location: Wrocław

Post

woksio wrote: Fri Sep 22, 2023 11:29 am falownik odświeża się co 15minut, natomiast między falownikiem a tym smartplugiem mam bardzo małe procentowe różnice w ciągu dnia - tym samym zakładam że smartplug mierzy poprawnie. Wczoraj falownik 5.7 a smartplug 5.8.
Pomiar energii i mocy bywa różnie realizowany na układach pomiarowych. Może być tak, że energię widać poprawnie, a moc nie. Do tego takie 20-30 W raczej nie zrobi 5,7 kWh. Więc jeśli przy niskiej mocy są duże błędy, to tego w dobowej produkcji i tak się nie zobaczy, bo jak widać różnica 0,1 kWh jest traktowana jako dobre przybliżenie ;). A 0,1 kWh to jest "10 W przez 10 h".
Nie masz wyświetlacza na falowniku? U mnie tam są pokazane dane odświeżane co ~sekundę.
woksio wrote: Fri Sep 22, 2023 11:29 am też są skoki, np teraz mam produkcje 290W i dobieram drugie tyle - LEW pokazuje 150/200W poboru i nagle -50W/-85W. Taki odczyt jest raz na kilkanaście - zakładam że nie będzie to miało większego znaczenia, w jednej chwili -80W a w kolejnym odczycie +80W.

Jak produkowałem 1kW i dobierałem z sieci 3kW takich skoków w minus nie zauważyłem.
Fotowoltaika nie produkuje stabilnie - tam każda chmurka, itp ma wpływ i u mnie produkcja z reguły skacze. Sprawdzę u siebie na wyświetlaczu jakie to są różnice, ale nie spodziewałbym się stabilnych 290 W przez kilka sekund.
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2 :!:
woksio
Posts: 7
Joined: Thu Sep 21, 2023 6:38 am

Post

klew wrote: Fri Sep 22, 2023 1:33 pm Nie masz wyświetlacza na falowniku? U mnie tam są pokazane dane odświeżane co ~sekundę.
nope, mikroinwerter bez żadnego wyświetlacza. instalacja "balkonowa", odczyt tylko w apce co 15min.
Stąd smartplug który robi to co 5s :D
i LEW żeby zobaczyć autokonsumpcję ;)
User avatar
klew
Posts: 8663
Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
Location: Wrocław

Post

To przełóż tego lew testowo tam gdzie gniazdko, to wtedy będzie widać pomiar tej samej mocy. Możesz też na dobę zostawić i porównać produkcję z obu liczników
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2 :!:
woksio
Posts: 7
Joined: Thu Sep 21, 2023 6:38 am

Post

hej, obserwuję sobie pracę tego LEW'a zeby patrzeć na poziom autokonsumpcji.
Dziś 1 razy wyciągnąłem sobie xls'a z danymi, no i tak to wygląda:




--> dlaczego co jakiś czas pokazuje 0 ? (gubi dane?)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
klew
Posts: 8663
Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
Location: Wrocław

Post

woksio wrote: Sun Oct 08, 2023 5:41 pm hej, obserwuję sobie pracę tego LEW'a zeby patrzeć na poziom autokonsumpcji.
Dziś 1 razy wyciągnąłem sobie xls'a z danymi, no i tak to wygląda:




--> dlaczego co jakiś czas pokazuje 0 ? (gubi dane?)
Pewnie pobrałeś dane w wariancie przyrostowym ("tak jak na wykresie"). Wtedy 0 oznacza że w danej jednostce czasu, nie była pobrana energia.
Pobierając dane można wybrać wersję "tak jak na liczniku" -wtedy widać kolejne stany licznika, a nie przyrosty
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2 :!:
woksio
Posts: 7
Joined: Thu Sep 21, 2023 6:38 am

Post

masz rację, dzięki.

Return to “ZAMEL LEW-02”