Warunki w SUPLA Scripts - pomysły

Awatar użytkownika
Arghatell
Posty: 121
Rejestracja: czw cze 11, 2020 10:39 pm

kurus pisze: ndz lis 06, 2022 8:14 pm
Wszystko działa teraz elegancko, ślicznie dziękuje :)
Jeszcze takie pytanie jeśli to światło wcześniej zaświecę bo coś będę sobie robił i ktoś przyjedzie i otworzy bramę to scena się nie wykona?
Chodzi o to ze jak cos będę robił o włączonym świetle to jak ktoś podjedzie i otworzy bramę to aby mi światło po tych 2min mi nie zgasło.
W scenie "Start'
W rubryce: "Warunek wykonania sceny"
dodaj warunek stanu światła, obok warunku kontaktronu, który już masz, przykład:
{{state(12345).hi}} and {{ state(54321).hi}}

Czyli scena się nie wykona, jeśli światło będzie włączone :)
kurus pisze: ndz lis 06, 2022 8:14 pm Mam jeszcze takie dwie sceny, jedna ma za zadanie włączyć wentylator jak zaświecę światło w łazience, a druga ma wyłączyć wentylator jak je zgaszę z opóźnieniem 60s, i czasami zdarzy się tak że, po wyłączeniu światła wrócę do łazienki gdzie nie upłynie to 60s, a ja zaświecę światło to wentylator i tak się wyłączy po tych 60s od pierwszego zaświecenia światła, ale ja w międzyczasie je włączyłem znów i zostaje wtedy bez wentylatora i czy można to jakoś usprawnić że jak ponownie włączę światło to aby wentylator się nie wyłączał te 60s od pierwszego włączenia światła, a wyłączył się wtedy te 60s po zgaszeniu światła za drugim razem, nie wiem czy jasno to opisałem..
Tak wyglądają te sceny:
Hmm, wyżej dostałeś "wędkę" i opis jak złowić tą rybkę. W ten sam sposób, zmodyfikuj swoje sceny z wentylatorem, żeby w rubryce "Warunek wykonania sceny" umieścić stan, który Ciebie interesuje, znaczy, możesz tam umieścić więcej niż jeden stan :)

Nawiążę tylko do mojej wcześniejszej wypowiedzi, że warto robić więcej scen niż wszystko w jednej, bo później mamy więcej możliwości przy modyfikacji, jeśli coś "nie bangla" lub nawet możliwość wpisania konkretnych/przeciwnych warunków, których nie można zrobić w jednej scenie :)
kurus
Posty: 1036
Rejestracja: śr sty 15, 2020 8:17 pm

Arghatell pisze: ndz lis 06, 2022 8:34 pm
kurus pisze: ndz lis 06, 2022 8:14 pm
Wszystko działa teraz elegancko, ślicznie dziękuje :)
Jeszcze takie pytanie jeśli to światło wcześniej zaświecę bo coś będę sobie robił i ktoś przyjedzie i otworzy bramę to scena się nie wykona?
Chodzi o to ze jak cos będę robił o włączonym świetle to jak ktoś podjedzie i otworzy bramę to aby mi światło po tych 2min mi nie zgasło.
W scenie "Start'
W rubryce: "Warunek wykonania sceny"
dodaj warunek stanu światła, obok warunku kontaktronu, który już masz, przykład:
{{state(12345).hi}} and {{ state(54321).hi}}

Czyli scena się nie wykona, jeśli światło będzie włączone :)
kurus pisze: ndz lis 06, 2022 8:14 pm Mam jeszcze takie dwie sceny, jedna ma za zadanie włączyć wentylator jak zaświecę światło w łazience, a druga ma wyłączyć wentylator jak je zgaszę z opóźnieniem 60s, i czasami zdarzy się tak że, po wyłączeniu światła wrócę do łazienki gdzie nie upłynie to 60s, a ja zaświecę światło to wentylator i tak się wyłączy po tych 60s od pierwszego zaświecenia światła, ale ja w międzyczasie je włączyłem znów i zostaje wtedy bez wentylatora i czy można to jakoś usprawnić że jak ponownie włączę światło to aby wentylator się nie wyłączał te 60s od pierwszego włączenia światła, a wyłączył się wtedy te 60s po zgaszeniu światła za drugim razem, nie wiem czy jasno to opisałem..
Tak wyglądają te sceny:
Hmm, wyżej dostałeś "wędkę" i opis jak złowić tą rybkę. W ten sam sposób, zmodyfikuj swoje sceny z wentylatorem, żeby w rubryce "Warunek wykonania sceny" umieścić stan, który Ciebie interesuje, znaczy, możesz tam umieścić więcej niż jeden stan :)

Nawiążę tylko do mojej wcześniejszej wypowiedzi, że warto robić więcej scen niż wszystko w jednej, bo później mamy więcej możliwości przy modyfikacji, jeśli coś "nie bangla" lub nawet możliwość wpisania konkretnych/przeciwnych warunków, których nie można zrobić w jednej scenie :)
Mega Ci dziękuje bardzo to doceniam, jutro spróbuje poprawić swoje sceny z wentylatorem, dzięki 👍
Tonik1717
Posty: 28
Rejestracja: ndz sty 02, 2022 8:56 pm

Arghatell pisze: sob lis 05, 2022 4:43 pm
Robisz sobie 2 sceny. Na początek pierwsza:
"Wyłączanie światła"
W rubryce: "Warunek wykonania sceny"
wstawiasz warunek przekaźnika, który odpowiada za światło czyli:
przykład: {{state(12345).hi}}
Tutaj znalazłem u siebie błąd. Zamiast stanu lampy "hi" miałem "on" i przez to wariował sterownik z klawiszem. Teraz jest ok.
kurus
Posty: 1036
Rejestracja: śr sty 15, 2020 8:17 pm

@Arghatell próbowałem już na wszystkie sposoby i nie mogę poradzić sobie z tym wentylatorem, mam wrażenie że, nie idzie przerwać opóźnionej akcji jaka się wykonuje poprze zmianę stanu kanału i niespełnienie warunku..
Awatar użytkownika
Arghatell
Posty: 121
Rejestracja: czw cze 11, 2020 10:39 pm

kurus pisze: pn lis 07, 2022 9:46 am @Arghatell próbowałem już na wszystkie sposoby i nie mogę poradzić sobie z tym wentylatorem, mam wrażenie że, nie idzie przerwać opóźnionej akcji jaka się wykonuje poprze zmianę stanu kanału i niespełnienie warunku..
Przecież to proste i już to przerabialiśmy. Tworzysz dwie sceny na jeden przypadek w sensie, że 2 sceny do włączania i dwie do wyłączania. Pierwsza scena aktywuje drugą. W drugiej scenie, która ma włączyć lub wyłączyć wentylator ustawiasz warunek w jakim ma być stanie wentylator. Jeśli wyłączasz to warunek ma być, że jest włączony i odwrotnie :) Opóźniona scena się nie wykona, jeśli warunek nie będzie spełniony w momencie jej wykonania.
kurus
Posty: 1036
Rejestracja: śr sty 15, 2020 8:17 pm

Arghatell pisze: pn lis 07, 2022 10:58 pm
kurus pisze: pn lis 07, 2022 9:46 am @Arghatell próbowałem już na wszystkie sposoby i nie mogę poradzić sobie z tym wentylatorem, mam wrażenie że, nie idzie przerwać opóźnionej akcji jaka się wykonuje poprze zmianę stanu kanału i niespełnienie warunku..
Przecież to proste i już to przerabialiśmy. Tworzysz dwie sceny na jeden przypadek w sensie, że 2 sceny do włączania i dwie do wyłączania. Pierwsza scena aktywuje drugą. W drugiej scenie, która ma włączyć lub wyłączyć wentylator ustawiasz warunek w jakim ma być stanie wentylator. Jeśli wyłączasz to warunek ma być, że jest włączony i odwrotnie :) Opóźniona scena się nie wykona, jeśli warunek nie będzie spełniony w momencie jej wykonania.

Walczę z tym 3 dni i nie umiem uzyskać pożądanego efektu...
Nie byłoby żadnego problemu, gdyby nie ta opóźniona akcja z wyłączeniem wentylatora po 60s od zgaszenia światła, gdybym tego nie chciał to nawet w cloud robię grupę światło łazienka i wentylator i włączam i wyłączam bez problemu.. teraz tez jest ok wentylator wyłączy się po 60sek od zgaszenia światła.
Problem jest taki że jak po przykładowo 30s od zgaszenia światła włączysz je ponownie to wentylator i tak się wyłączy po 60sek, nawet jeśli warunkiem wykonania sceny jest zgaszone światło.. i zostajesz z włączonym światłem bez wentylatora..

sceny mam takie:

włącz światło i wentylator łazienka
wyzwalacz: {{ state(swiatlo).on }}
warunek: {{ state(swiatlo).on }}
akcja: włącz wentylator


wyłącz światło i wentylator po 60s łazienka
wyzwalacz: {{ not state(swiatlo).on }}
warunek: {{ not state(swiatlo).on }} #jak widać warunek to wyłączone światło gdzie po przykładowo 30sek włączam je ponownie czyli warunek nie spełniony, a i tak się wykonuje akcja wyłącz wentylator po 60sek
akcja: wyłącz wentylator po 60sek
Awatar użytkownika
Arghatell
Posty: 121
Rejestracja: czw cze 11, 2020 10:39 pm

kurus pisze: czw lis 10, 2022 8:18 am
Problem jest taki że jak po przykładowo 30s od zgaszenia światła włączysz je ponownie to wentylator i tak się wyłączy po 60sek, nawet jeśli warunkiem wykonania sceny jest zgaszone światło.. i zostajesz z włączonym światłem bez wentylatora..
Bo usilnie próbujesz ogarnąć to jedną sceną, zamiast rozpisać na dwie sceny i w drugiej scenie, jako warunek ustawiasz stan światła a w kanale odpalasz wentylator.

W pierwszej scenie jako opóźnienie masz wstawiony wentylator a powinna być tam podana scena druga, czyli po 60 sekundach jak odpalisz drugą scenę a światło będzie włączone, to scena się nie wykona i wentylator się nie wyłączy. Już pisałem, że to przerabialiśmy :)

Jak zauważyłem, zakładasz, że jeśli scena, którą masz została uruchomiona to można przerwać jej działanie. Nie, nie można, ten pocisk już leci, dlatego masz utworzyć scenę z warunkiem światła i ta scena po odpaleniu nawet 100sek, jeśli światło będzie włączone to się nie wykona. Teraz rozumiesz?
safek1
Posty: 35
Rejestracja: pt kwie 03, 2020 3:52 pm

Panowie mam takie szybkie pytanie jest gdzieś jakiś słowniczek, ściągawka do komend aby tworzyć sceny?
SOYER
Posty: 802
Rejestracja: śr sie 10, 2022 12:29 pm
Lokalizacja: Kryry

Na pierwszej stronie tego wątku, ale bardzo, bardzo, ogólna.
kurus
Posty: 1036
Rejestracja: śr sty 15, 2020 8:17 pm

Arghatell pisze: czw lis 10, 2022 9:19 am
kurus pisze: czw lis 10, 2022 8:18 am
Problem jest taki że jak po przykładowo 30s od zgaszenia światła włączysz je ponownie to wentylator i tak się wyłączy po 60sek, nawet jeśli warunkiem wykonania sceny jest zgaszone światło.. i zostajesz z włączonym światłem bez wentylatora..
Bo usilnie próbujesz ogarnąć to jedną sceną, zamiast rozpisać na dwie sceny i w drugiej scenie, jako warunek ustawiasz stan światła a w kanale odpalasz wentylator.

W pierwszej scenie jako opóźnienie masz wstawiony wentylator a powinna być tam podana scena druga, czyli po 60 sekundach jak odpalisz drugą scenę a światło będzie włączone, to scena się nie wykona i wentylator się nie wyłączy. Już pisałem, że to przerabialiśmy :)

Jak zauważyłem, zakładasz, że jeśli scena, którą masz została uruchomiona to można przerwać jej działanie. Nie, nie można, ten pocisk już leci, dlatego masz utworzyć scenę z warunkiem światła i ta scena po odpaleniu nawet 100sek, jeśli światło będzie włączone to się nie wykona. Teraz rozumiesz?
Niestety nadal nie rozumiem, robię wszystko metoda prób i ani razu nie uzyskałem żądanego efektu juz chyba nie uzyskam, musi zostać jak jest, nie na moją głowę te wszystkie reguły..
ODPOWIEDZ

Wróć do „SUPLA Scripts”