ZAMEL MEW-01

Huziol
Posts: 15
Joined: Sat Jun 12, 2021 7:03 pm

Post

Witam.
Mam problem z licznikiem zamontowanym na 3 obwodach, instalacja jednofazowa.
Przekładniki zamontowane za bezpiecznikiem każdego z obwodów zgodnie z DTR i kierunkiem przepływu pradu, ale do złącz ZUG za przekładnikami nie ma podłączonych żadnych odbiorów, przewody napięciowe do licznika są podłączone przy bezpiecznikach przed przekładnikami.

Po resecie licznika i upgrade firmware dalej wskazania oddawania energii, chyba produkuje ją powietrze w rozdzielnicy ;)

Screeny w załączeniu:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
pzygmunt
Posts: 18632
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

Odłącz przekładniki. Sprawdź czy pojawi się tam 0.0.
Przy braku obciążenia mogą pojawiać się błędne odczyty. Wynika to z charakterystyki tego typu układów pomiarowych.
Huziol
Posts: 15
Joined: Sat Jun 12, 2021 7:03 pm

Post

Ok, dzięki za podpowiedź, jutro przed podłączeniem obwodów pod odbiory docelowe sprawdzę wskazania bez przekładników, ewentualnie ich zapięcia, może są nie dopięte.
Co do wskazań na stronie cloud.supla to mam wskazania średnio 4,00000 kWh dla każdego z odczytów, w apce jest prawidłowo 0,000040 kWh, skal się rozjechała dla małych wskazań ;)

Edit 20.11.2021 19:30 - aby postów nie dublować.
Podłączenie pod odbiory od razu skończyło wskazywanie oddawania energii czynnej do instalacji na 1 (oświetlenie) i 2 (gniazdka cały dom bez łazienki) przekładniku, ale na 3 (gniazda łazienka) coś tam dalej wskazuje w małych ilościach.
Kąt fazowy to się chyba ciągle kręci i zmienia wartości jak chce, ale to 1-fazowa instalacja, więc tak pewnie jest. Wyłączona pralka działa jak uśpiony komputer, bierna pojemnościowa powoli się generuje do sieci w małych ilościach.
rawa
Posts: 22
Joined: Thu Oct 21, 2021 10:41 am

Post

Witam ponownie !!!
Po miesięcznym użytkowaniu mew-01 mam niezgodność energii czynnej pobranej podawanej z licznika elektrowni i mew-01.
Energia czynna wysłana jest zgodna.
Od początku listopada Mew pokazuje pobranie pobranie 153kWh a licznik ISKRA 181kWh , błąd jest na tyle duży że na pewno nie chodzi tu o tolerancję pomiarową urządzeń.
Odczyt na polu 1+2+3 i porównanie do wyników zarejestrowanych o północy 31.10. na 1.11. więc nie jest to błąd wynikający z pominięcia jednego dnia.
Wg mojego rozumowania jeśli ilość wysłana jest zgodna to i zliczanie impulsów licznika elektrowni też jest oki, więc gdzie może być przyczyna , ktoś ma jakąś teorię na ten temat.

pozdrawiam
User avatar
pzygmunt
Posts: 18632
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

O jakim zliczaniu impulsów piszesz ?
rawa
Posts: 22
Joined: Thu Oct 21, 2021 10:41 am

Post

Myślę że licznik ISKRA tak jak inne które znam mierzy energię zliczając impulsy, skoro energia wysłana się zgadza a pobierana nie to prawdopodobnie nie chodzi o błąd określenia 1 kWh , a ewentualnie jakiś mnożnik dla 1.8.0 , to są moje domysły nie mam pojęcia co podejrzewać na taki rozjazd.
User avatar
pzygmunt
Posts: 18632
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

Nie mam pojęcia Co Ty porównujesz. Najpierw przeczytaj poniższy post.
viewtopic.php?f=23&t=8692
rawa
Posts: 22
Joined: Thu Oct 21, 2021 10:41 am

Post

Po raz kolejny proponujesz mi sprawdzenie poprawności instalacji MEW-01.
Nie sprawdzam bo niczego nie zmieniałem i jest to poprawnie zainstalowane.

Co porównuję ?
Wskazanie miernika energii elektrycznej ISKRA (1.8.0) ze wskazaniem MEW-01 zakładka 1+2+3 w linii Energia czynna pobrana za wybrany okres (od początku listopada) , odejmując zanotowane wcześniej wartości.
ISKRA pokazuje pobranie w tym okresie 181kWh, a MEW-01 153kWh.
Wartości wysłanych kWh na obu urządzeniach w tym okresie są takie same i wynoszą 72kWh.
Mam nadzieję że jest już jasne co mi się nie zgadza.
User avatar
pzygmunt
Posts: 18632
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

Wybacz kolego ale nie pamiętam, komu co piszę. Napiszesz za tydzień to standardowo odeślę Cie do tego posta bo po prostu nie pamiętam czy już Ci o tym pisałem. Jak zauważysz mam ponad 12tys. posów na forum. Nie sposób co chwilę czytać całej historii.
Porównaj cały okres, a nie wybrany.


"Nie sprawdzam bo niczego nie zmieniałem i jest to poprawnie zainstalowane" - kiedykolwik to sprawdzałeś czy po prostu uznałeś, że jest OK ?
smarthomepch
Posts: 15
Joined: Tue Jul 13, 2021 7:43 pm

Post

Cześć,
jaka jest ostatnia wersja firmware’u dla MEW-01 i skąd można ją pobrać?
Aktualnie mam 2.7.24

Dzięki za pomoc

Return to “ZAMEL MEW-01”