problem z wejściem w tryb konfiguracji

Sterownik rolet
User avatar
Mirosław F.
Posts: 1854
Joined: Tue Aug 22, 2017 8:09 pm
Location: Pszczyna - ZAMEL

Post

Jesteś w stanie podłączyć jedną sztukę poza domem? Jak długo były nie skonfigurowane?
43-200 Pszczyna
ul. Zielona 27
Wsparcie techniczne: 32 211-35-55
User avatar
Robert Błaszczak
Posts: 4116
Joined: Sat Dec 22, 2018 8:55 pm
Location: Zielona Góra

Post

Czy blisko swojego domu masz sąsiadów? Wygląda, jakby któryś z sąsiadów zamontował sobie Wi-Fi mesh na Tendzie.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak


Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Nieziem
Posts: 6
Joined: Wed Sep 30, 2020 9:27 pm

Post

Mam nowych sąsiadów po drugiej stronie ulicy, ale jak wczoraj rozmawiałem to się zarzekali, że nic nie robili. :-)
Natomiast, jeżeli to sieje od sąsiadów to jestem na przegranej pozycji ... przecież nie każę im wyłączać sieci bo u mnie nie działają rolety.
Sterowniki nie były skonfigurowane kilka tygodni ... powiedzmy, że dwa miesiące ... budowa się kończyła, osprzęt zamontowany, ale jeszcze nikt tam nie mieszkał to nie było potrzeby/czasu.
Dzisiaj postaram się podłączyć jeden sterownik poza domem i sprawdzić ...

AKTUALIZACJA:
No to powiem tak ...
Jeden sterownik podłączyłem poza domem i wszystko poszło ok.
Wróciłem do domu, znowu podłączyłem do gniazdka i mam coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=7xVHUYnqKgk
W tym przypadku przynajmniej rolety z przycisku działają. :-)
Jeszcze w międzyczasie przypadkiem udało mi się złapać jeden z pozostałych sterowników ... ten teraz działa bez zarzutów.

Jakieś dalsze sugestie?
Nieziem
Posts: 6
Joined: Wed Sep 30, 2020 9:27 pm

Post

Pomoc nie nadeszła, więc jakoś poradziłem sobie sam ...
Musiałem wykręcić wszystkie sterowniki i przenieść je w inne miejsce. Dopiero wtedy udawało się wejść w tryb konfiguracji.
Niestety po powrocie do domu znowu nie było możliwości konfiguracji w domowej sieci.
Musiałem cały proces powtórzyć tym razem montując domowy router w nowym miejscu i ustawiając sterowniki już pod docelową sieć.
Teraz wszystko śmiga ...
Ale powiem szczerze, że to była jednorazowa zabawa ... jeżeli sytuacja się powtórzy to drugi raz już mi się nie będzie chciało wszystkiego robić.
Nie wiem, co jest powodem takiej sytuacji ... chyba jakieś czary. :-)

Pytanie dodatkowe:
Czy jest jakaś możliwość zmiany ustawień Wi-Fi (nazwa i hasło) w sterowniku bez konfigurowania jej od początku?

Pozdrawiam.
User avatar
pzygmunt
Posts: 18608
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

Nie ma takiej możliwości. Sugeruję wydzielić osobną sieć Wifi dla urządzeń IoT lub przy zmianie routera ustawić nazwę i hasło takie jak były poprzednio. Coś jest w Twoim domu co nie przeszło badań CE lub w ogóle nie miało.
User avatar
Mirosław F.
Posts: 1854
Joined: Tue Aug 22, 2017 8:09 pm
Location: Pszczyna - ZAMEL

Post

Może posiadasz jakieś zasilacze do Ledów z aliexpress lub podobnych serwisów ?
43-200 Pszczyna
ul. Zielona 27
Wsparcie techniczne: 32 211-35-55
Nieziem
Posts: 6
Joined: Wed Sep 30, 2020 9:27 pm

Post

Nie mam żadnych takich wynalazków ... albo przynajmniej o żadnych mi nie wiadomo.
Tym bardziej nic nowego się w domu nie pojawiło w momencie, w którym zaczął występować problem.
Zresztą to chyba też nie powinno tak być, że byle pojedynczy zasilacz będzie rozwalał całą automatykę w domu.
Przeciętny Kowalski w takiej sytuacji od razu będzie dzwonił do Instalatora, że mu jakieś rzeczy z odzysku zamontował.
W dzisiejszych czasach każdy ma w domu router, zasilacze do LEDów i sto innych rzeczy, które mogą powodować zakłócenia, ale takie sterowniki powinny być na to odporne ...

No nic, zobaczymy jak długo to teraz wytrzyma.
Pozdrawiam.
User avatar
Mirosław F.
Posts: 1854
Joined: Tue Aug 22, 2017 8:09 pm
Location: Pszczyna - ZAMEL

Post

Jeżeli mówimy o odporności na surge i burst to owszem nasze urządzenia spełniają te normy - jeżeli wszyscy trzymamy się normy CE - oczywiście nie mowa tu o China export. Nie mówię że Ty masz jakieś urządzenia nie spełniające norm lecz staramy się wszyscy ustalić co może być powodem takiego zachowania urządzeń u Ciebie. Dla nas klient jest najważniejszy.
43-200 Pszczyna
ul. Zielona 27
Wsparcie techniczne: 32 211-35-55
User avatar
pzygmunt
Posts: 18608
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

Uaktualnileś fimware przy okazji konfiguracji ?
Nieziem
Posts: 6
Joined: Wed Sep 30, 2020 9:27 pm

Post

Oczywiście, że nie zrobiłem aktualizacji. :-)
I teraz już nie mam zamiaru ryzykować ... chyba, że to będzie niezbędne (wersja oprogramowania 2.7.24).
Co do wsparci klienta końcowego nie mam żadnych zastrzeżeń!
Zarówno kontakt na forum, jak i przez maila jest o niebo lepszy niż w zdecydowanej większości polski firm.

Generalnie, jeżeli teraz wszystko będzie działać bez zastrzeżeń, to uznam, że dom stoi na jakimś starożytnym cmentarzu i raz na jakiś czas dzieją się w nim czary. :-)
Przy ewentualnej powtórce problemu, na pewno tu wrócę po pomoc!

Pozdrawiam.

Return to “ZAMEL SRW-01”