Ja tu nie bronię swojego interesu tak samo jak inne osoby które próbują Ci pomóc. Możesz zrezygnować z instalacji i oddać sprzęt ale problem pozostanie i wyjdzie prędzej czy później z innym sprzętem. Poproś jakiegoś zaprzyjaźnionego informatyka aby przeczytał to co już napisaliśmy.
[edit]
Zrób listę całego sprzętu jaki masz podłączony. Łącznie z informacją ile masz sieci WIFi i ile routerów ? Czy są jakieś wzmacniacze itd. Wrzuć tą listę tutaj. Jak pojawią się problemy udostępnij mi przez TeamViewera jakiś komputer z Twojej sieci. Zerknę. Może coś znajdę.
sonoff mini instalacja
-
- Posts: 19241
- Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
- Location: Paczków
Otrzymałem informację z Zamel-a, że już u Ciebie ktoś od nich był. Podobno wiele wskazuje, że masz po prostu problemy z internetem.
-
- Posts: 19241
- Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
- Location: Paczków
Masz też podobno dwa routery. Może masz w obu włączony serwer dhcp i wtedy będziesz miał też takie cyrki. Wyłącz jeden router.
-
- Posts: 1964
- Joined: Tue Aug 22, 2017 8:09 pm
- Location: Pszczyna - ZAMEL
Witam.
Przykro mi czytając Pana wpisy na temat tego, że ZAMEL nie robi nic by pomóc. Na bieżąco odpisuję na e-maile, które Pan wysyła i od samego początku próbuję pomóc. 23 Stycznia byłem u Pana osobiście. Również na forum wszyscy nakierowują Pana na to, że problem jest z siecią w domu. Ewidentnie problem leży po stronie sieci co pokazałem uruchamiając HotSpot w moim smartfonie - na co zareagował Pan pozytywnie, potwierdzając, że problemem faktycznie może być konfiguracja routera.. Ja jako pracownik nie mogę ingerować w ustawienia prywatnych urządzeń klienta, więc poinformowałem o tym, że należy wezwać informatyka, który poprawnie skonfiguruje całą sieć w domu oraz skontaktuje się z dostawcą internetu, aby przedstawił na spokojnie pracownikowi technicznemu problem jaki występuje. Twierdzi Pan, że już tylko jedno z urządzeń (ROW-01) nie łączy się z siecią, więc proszę o przesłanie go do nas celem diagnozy i ewentualnej wymiany na nową sztukę w ramach gwarancji.
Przykro mi czytając Pana wpisy na temat tego, że ZAMEL nie robi nic by pomóc. Na bieżąco odpisuję na e-maile, które Pan wysyła i od samego początku próbuję pomóc. 23 Stycznia byłem u Pana osobiście. Również na forum wszyscy nakierowują Pana na to, że problem jest z siecią w domu. Ewidentnie problem leży po stronie sieci co pokazałem uruchamiając HotSpot w moim smartfonie - na co zareagował Pan pozytywnie, potwierdzając, że problemem faktycznie może być konfiguracja routera.. Ja jako pracownik nie mogę ingerować w ustawienia prywatnych urządzeń klienta, więc poinformowałem o tym, że należy wezwać informatyka, który poprawnie skonfiguruje całą sieć w domu oraz skontaktuje się z dostawcą internetu, aby przedstawił na spokojnie pracownikowi technicznemu problem jaki występuje. Twierdzi Pan, że już tylko jedno z urządzeń (ROW-01) nie łączy się z siecią, więc proszę o przesłanie go do nas celem diagnozy i ewentualnej wymiany na nową sztukę w ramach gwarancji.
43-200 Pszczyna
ul. Zielona 27
Wsparcie techniczne: 32 211-35-55
ul. Zielona 27
Wsparcie techniczne: 32 211-35-55
-
- Posts: 61
- Joined: Fri May 03, 2019 5:06 am
w trakcie zakupu waszych urządzeń nie znalazłem informacji odnośnie skomplikowanemu systemowi montażu, instalacji i uruchomieniu.
https://zamel.com/pl-PL/produkty/supla-sterowanie-wifi
jak się jednak okazuję trzeba posiadać wiedzę informatyczną i to na poziomie inżyniera
prosiłem o kilka wskazówek:
-jaki router
-jakie ustawienia itp
po pana wizycie wysłałem zlecenie do dostawcy internetu - zrobili to co pan zalecił - Konfiguracja ONU w bridge
co do HotSpotu - zgadzam się działało ale przez czas jaki pan to sprawdził, mi to działa nawet w porywach 2 dni,
nie rozumie, że jest to normalne jak pan stwierdził że jest to elektronika
jeżeli mam źle skonfigurowaną sieć, czego nie znalazłem w waszej instrukcji że coś takiego potrzebują wasze urządzenia - jest tylko informacja
DOSTĘP DO SIECI WIFI - to albo coś działa albo nie, a u mnie jest tak
dzień, czasami dwa jest ok wszystkie urządzenia działają, potem jedno, albo kilka się rozłączy, za jakiś dłuższy czas - kilka godzi się połączy i znowu rozłączy i tak od czasu montażu ROW-01, dziś usunę ROW-01 (3 SZT.)
WRÓCĘ DO WERSJI "Z PRZED ROW" - GDZIE WSZYSTKO PRACOWAŁO BEZ PROBLEMU, NAWET BEZ ZMIAN, KTÓRE WYKONAŁ AKTUALNIE DOSTAWCA INTERNETU - sprawdzę czy będzie dobrze
https://zamel.com/pl-PL/produkty/supla-sterowanie-wifi
jak się jednak okazuję trzeba posiadać wiedzę informatyczną i to na poziomie inżyniera
prosiłem o kilka wskazówek:
-jaki router
-jakie ustawienia itp
po pana wizycie wysłałem zlecenie do dostawcy internetu - zrobili to co pan zalecił - Konfiguracja ONU w bridge
co do HotSpotu - zgadzam się działało ale przez czas jaki pan to sprawdził, mi to działa nawet w porywach 2 dni,
nie rozumie, że jest to normalne jak pan stwierdził że jest to elektronika
jeżeli mam źle skonfigurowaną sieć, czego nie znalazłem w waszej instrukcji że coś takiego potrzebują wasze urządzenia - jest tylko informacja
DOSTĘP DO SIECI WIFI - to albo coś działa albo nie, a u mnie jest tak
dzień, czasami dwa jest ok wszystkie urządzenia działają, potem jedno, albo kilka się rozłączy, za jakiś dłuższy czas - kilka godzi się połączy i znowu rozłączy i tak od czasu montażu ROW-01, dziś usunę ROW-01 (3 SZT.)
WRÓCĘ DO WERSJI "Z PRZED ROW" - GDZIE WSZYSTKO PRACOWAŁO BEZ PROBLEMU, NAWET BEZ ZMIAN, KTÓRE WYKONAŁ AKTUALNIE DOSTAWCA INTERNETU - sprawdzę czy będzie dobrze
-
- Posts: 61
- Joined: Fri May 03, 2019 5:06 am
ale jak to jest możliwe, że same rolety działały bez zmian ustawień przez dostawcę internetu a z ROW-01 jest problem,pzygmunt wrote: Mon Jan 27, 2020 11:03 pm Masz też podobno dwa routery. Może masz w obu włączony serwer dhcp i wtedy będziesz miał też takie cyrki. Wyłącz jeden router.
od godziny 8 znowu wszystko jest ok, nic nie robiłem wyjeżdżając z domu był problem
a teraz znowu jest ok, nie wiem jak długo,
teraz się dowiaduję , że musi być informatyk - nie znalazłem informacji na instrukcji obsługi w trakcie zakupu.
mam opis z routera jak to jest "zainstalowane"
mogę go wysłać na email
-
- Posts: 19241
- Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
- Location: Paczków
Rozumiem Twoją frustrację ale zauważ, że zamiast przybliżać się do rozwiązania problemu tylko się od tego oddalamy. Odpowiedz chociażby na moje pytania. Zaproponowałem też pomoc przez teamviewera. Nie podam konkretnego modelu routera bo kupisz nowy i okaże się, że to nie router. Nie chcemy strzelać. Chcemy ustalić konkretną przyczynę. W instrukcji nie ma „wiedzy inżynieryjnej” ponieważ w 99% przypadków nie jest ona potrzebna. Na temat tego 1% można książkę napisać. Nie możesz mieć pretensji do lekarza, że przy konsultacji telefonicznej podaje Ci kilkanaście możliwych przyczyn złego samopoczucia podkreślając, że to wymaga diagnostyki przez specjalistę. Do mechanika jak zadzwonisz mówiąc, że auto nie chce odpalić też Ci poda kilka potencjalnych przyczyn. Będziesz miał wtedy pretensje do producenta, że nie umieścił wszystkich tych rozwiązań w instrukcji ? Nie da się po prostu. Jeden jest lekarzem inny mechanikiem, a inny informatykiem.
Abyśmy mogli Ci pomóc musisz uzbroić się w cierpliwość i współpracować.
Abyśmy mogli Ci pomóc musisz uzbroić się w cierpliwość i współpracować.
-
- Posts: 4340
- Joined: Sat Dec 22, 2018 8:55 pm
- Location: Zielona Góra
Jako ciekawostkę podam Ci przykład Wi-Fi w hotelu w Amsterdamie, w którym aktualnie mieszkam. Niby wszystko działa (strony www się ładują, poczta Exchange działa), a aplikacja Supla się nie uruchamia (stoi na ekranie łączenie). Po wyłączeniu w smartfonie Wi-Fi i przełączeniu na dane komórkowe Supla się bezproblemowo uruchamia. Jak widać, dostęp do Internetu przez Wi -Fi oferowany przez hotel jest delikatnie mówiąc ułomny. Nie mogę na tym dostępie zestawić nawet VPN do firmy. A wydawałoby się, że przecież jam mam Wi-Fi to powinno wszystko działać.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
-
- Posts: 9706
- Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
- Location: Wrocław
To jednak trochę mocno co innego. Hotele często wystawiają tylko dostęp do www i to przez jakieś dziwne logowania. Tam prawie wszystkie porty są poblokowane.Robert Błaszczak wrote: Tue Jan 28, 2020 8:25 pm Jako ciekawostkę podam Ci przykład Wi-Fi w hotelu w Amsterdamie, w którym aktualnie mieszkam. Niby wszystko działa (strony www się ładują, poczta Exchange działa), a aplikacja Supla się nie uruchamia (stoi na ekranie łączenie). Po wyłączeniu w smartfonie Wi-Fi i przełączeniu na dane komórkowe Supla się bezproblemowo uruchamia. Jak widać, dostęp do Internetu przez Wi -Fi oferowany przez hotel jest delikatnie mówiąc ułomny. Nie mogę na tym dostępie zestawić nawet VPN do firmy. A wydawałoby się, że przecież jam mam Wi-Fi to powinno wszystko działać.
Kiedy będzie Supla Offline Party / SOP#2025 ?
-
- Posts: 61
- Joined: Fri May 03, 2019 5:06 am
Tylko dlaczego z 11 urządzeń rozłącza się na początku zawsze tren sam ROW
Jak jest problem z siecią to powinno wszystko wywalić
Porównanie z hotelem - lekka przesada
Jak jest problem z siecią to powinno wszystko wywalić
Porównanie z hotelem - lekka przesada