Witam,
czy można pobrać kod źródłowy wygenerowany przez GG i zrobić w nim kilka zmian przed kompilacją?
Czyli: w GG zaznaczam moduły, które potrzebuję i mogę pobrać źródło przed kompilacją.
Wtedy mogę wprowadzić moje małe zmiany w obrębie konkretnego modułu (chodzi mi o kierunek wiatru na kanale temperatury z czujnika AS5600), ale pozostałe moduły już mam przygotowane i dopiero wtedy kompiluję.
Można to jakoś zrobić?
Kod źródłowy z GG
-
- Posts: 2882
- Joined: Mon Dec 11, 2017 9:43 pm
Nie.
To tak nie działa, ale...
... możesz pobrać źródła GG, uruchomić sobie środowisko do kompilacji na komputerze, mieszać w kodzie do woli i kompilować.
To tak nie działa, ale...
... możesz pobrać źródła GG, uruchomić sobie środowisko do kompilacji na komputerze, mieszać w kodzie do woli i kompilować.
Czekam na kolejne Supla Offline Party
-
- Posts: 343
- Joined: Thu Feb 09, 2023 1:25 pm
Tak myślałem, ale lepiej zapytać.
Co do pobrania źródeł, to znalazłem na GH @Krycha88 - to chyba to źródło?
Jest platform.io -> Czyli środowisko VSC, czy tak?
Co do pobrania źródeł, to znalazłem na GH @Krycha88 - to chyba to źródło?
Jest platform.io -> Czyli środowisko VSC, czy tak?
-
- Posts: 343
- Joined: Thu Feb 09, 2023 1:25 pm
Pobrałem Gui-Generic-Master do środowiska VSC.
W gałęzi src jest wiele różnych plików. Nazwy mniej więcej oddają zawartość.
Przeglądałem kilka stron wątku GuiGeneric na forum, ale tam się chyba dyskutuje o builderze w internecie, a nie lokalnym.
Myślałem, że będę mógł w środowisku VSC na stacji lokalnej uruchomić coś w rodzaju GuiGeneric jak w sieci i będę mógł wybierać moduły do kompilacji.
A te moduły będę mógł lokalnie modyfikować w miarę potrzeb i umiejętności.
Testy, poprawki i ponowna kompilacja i tak do skutku.
Jak tego używać? Czy jest dostępny jakiś opis?
Od czego wystartować?
Nie widzę jakiegoś main.cpp itp.
W gałęzi src jest wiele różnych plików. Nazwy mniej więcej oddają zawartość.
Przeglądałem kilka stron wątku GuiGeneric na forum, ale tam się chyba dyskutuje o builderze w internecie, a nie lokalnym.
Myślałem, że będę mógł w środowisku VSC na stacji lokalnej uruchomić coś w rodzaju GuiGeneric jak w sieci i będę mógł wybierać moduły do kompilacji.
A te moduły będę mógł lokalnie modyfikować w miarę potrzeb i umiejętności.
Testy, poprawki i ponowna kompilacja i tak do skutku.
Jak tego używać? Czy jest dostępny jakiś opis?
Od czego wystartować?
Nie widzę jakiegoś main.cpp itp.
-
- Posts: 606
- Joined: Mon Feb 06, 2023 8:56 am
Zamiast main masz plik .Ino, a te wszystkie flagi co widzisz na stronie ustawia się w pliku platformio.ini, odkomentowujac co tam chcesz uzyc,nazwy czasem są tylko podchwytliwe , wtedy odkomentowuje się dany fragment kodu , tam też wybierasz sobie płytkę na którą chcesz to wgrać.iM@rek wrote: ↑Sun Jan 28, 2024 9:55 pm Pobrałem Gui-Generic-Master do środowiska VSC.
W gałęzi src jest wiele różnych plików. Nazwy mniej więcej oddają zawartość.
Przeglądałem kilka stron wątku GuiGeneric na forum, ale tam się chyba dyskutuje o builderze w internecie, a nie lokalnym.
Myślałem, że będę mógł w środowisku VSC na stacji lokalnej uruchomić coś w rodzaju GuiGeneric jak w sieci i będę mógł wybierać moduły do kompilacji.
A te moduły będę mógł lokalnie modyfikować w miarę potrzeb i umiejętności.
Testy, poprawki i ponowna kompilacja i tak do skutku.
Jak tego używać? Czy jest dostępny jakiś opis?
Od czego wystartować?
Nie widzę jakiegoś main.cpp itp.
-
- Posts: 479
- Joined: Fri Dec 30, 2016 5:51 pm
Dzięki za opis w końcu mam wyświetlanych 8 linków z temperaturą na lcd 2004
-
- Posts: 343
- Joined: Thu Feb 09, 2023 1:25 pm
Ok, rozumiem.rafalekkalwak@wp.pl wrote: ↑Mon Jan 29, 2024 4:57 am Zamiast main masz plik .Ino, a te wszystkie flagi co widzisz na stronie ustawia się w pliku platformio.ini, odkomentowujac co tam chcesz uzyc,nazwy czasem są tylko podchwytliwe , wtedy odkomentowuje się dany fragment kodu , tam też wybierasz sobie płytkę na którą chcesz to wgrać.
Pobrałem aktualne Gui-Generic-Master z GH Krycha88.
Skopiowałem GUI-Generic.ino do main.cpp, żeby nie marudził.
Dodałem folder GGM do obszaru w VSC.
Na dzień dobry podkreślił pierwszą linię
#include "SuplaDeviceGUI.h"
i polecił dodanie kilku linii do "include patch". Po trzech dodaniach wygląda tak:
Code: Select all
${workspaceFolder}/**
/Users/marek/.platformio/packages/framework-arduino-avr/libraries/SPI/src
/Users/marek/.platformio/packages/toolchain-atmelavr/avr/include/avr
/Users/marek/.platformio/packages/toolchain-atmelavr/avr/include
Zaproponował zaktualizowanie elementu "includePatch"
Czyli znowu czegoś brakuje.
Miałem nadzieję, że GGM po pobraniu będzie kompletny, ale najwyraźniej czegoś mi brakuje w środowisku.
Czy ktoś może podać link do kompletnego repozytorium GGM, lub podpowiedzieć, co mam dograć do pobranego repozytorium.
Czy też mam plik po pliku (b Ła∂ po błędzie) wynajdywać brakujące biblioteki?
Póki co, nawet nie próbowałem kompilacji - chciałbym najpierw wyczyścić main.cpp, żeby VCS nie nie rzucał z błędami.
Potem zacznę mieszać w platfomio.ini.
Jasne, że nikt nie mówił, że będzie łatwo
-
- Posts: 606
- Joined: Mon Feb 06, 2023 8:56 am
A czy ktoś coś mówił o przerzucaniu do main.cpp ? Nie rób tego to będzie łatwiej.iM@rek wrote: ↑Thu Feb 01, 2024 6:55 pmOk, rozumiem.rafalekkalwak@wp.pl wrote: ↑Mon Jan 29, 2024 4:57 am Zamiast main masz plik .Ino, a te wszystkie flagi co widzisz na stronie ustawia się w pliku platformio.ini, odkomentowujac co tam chcesz uzyc,nazwy czasem są tylko podchwytliwe , wtedy odkomentowuje się dany fragment kodu , tam też wybierasz sobie płytkę na którą chcesz to wgrać.
Pobrałem aktualne Gui-Generic-Master z GH Krycha88.
Skopiowałem GUI-Generic.ino do main.cpp, żeby nie marudził.
Dodałem folder GGM do obszaru w VSC.
Na dzień dobry podkreślił pierwszą linię
#include "SuplaDeviceGUI.h"
i polecił dodanie kilku linii do "include patch". Po trzech dodaniach wygląda tak:Następnie VCS skończyły się pomysły i zgłosił brak dostępu do pliku Ticker.h: (dependency of "SuplaDeviceGUI.h"Code: Select all
${workspaceFolder}/** /Users/marek/.platformio/packages/framework-arduino-avr/libraries/SPI/src /Users/marek/.platformio/packages/toolchain-atmelavr/avr/include/avr /Users/marek/.platformio/packages/toolchain-atmelavr/avr/include
Zaproponował zaktualizowanie elementu "includePatch"
Czyli znowu czegoś brakuje.
Miałem nadzieję, że GGM po pobraniu będzie kompletny, ale najwyraźniej czegoś mi brakuje w środowisku.
Czy ktoś może podać link do kompletnego repozytorium GGM, lub podpowiedzieć, co mam dograć do pobranego repozytorium.
Czy też mam plik po pliku (b Ła∂ po błędzie) wynajdywać brakujące biblioteki?
Póki co, nawet nie próbowałem kompilacji - chciałbym najpierw wyczyścić main.cpp, żeby VCS nie nie rzucał z błędami.
Potem zacznę mieszać w platfomio.ini.
Jasne, że nikt nie mówił, że będzie łatwo
Repozytorium jest kompletne
-
- Posts: 479
- Joined: Fri Dec 30, 2016 5:51 pm
rafalekkalwak@wp.pl podpowiesz co zrobić żeby platformio kompilowało na płytkę ESP32S2 mini
nie wiem co ustawić a na ESP32dev idzie bez problemu .
nie wiem co ustawić a na ESP32dev idzie bez problemu .