Problem z THW-01

jacekc
Posts: 42
Joined: Sun May 10, 2020 8:12 pm

Post

Witam, nie wiem co się dzieje, ale od dwóch dni wariują mi czujniki temperatury i wilgotności THW-01. Do tej pory działały bez zarzutu. Ale co ciekawe, mam dwa i oba w tym samym czasie się rołączają. Mam jeszcze czujnik Sonof i Fakro na bramce i tam nie ma problemów. Sygnał jest powyżej 50%. Nie sądzę aby było to coś aplikacją, bo taki sygnał dostaje z chmury w komputerze i na telefonach iOS i android. Czy ktoś na odpowiedź , czy to tylko u mnie takie cuda?😉
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
pzygmunt
Posts: 18919
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

Jaki masz tam zasilacz ?
Prześlij zrzut ekranu po dotknięciu ikonki (i) jak THW będzie online.
User avatar
uchnast.michal
Posts: 1150
Joined: Tue Jun 04, 2019 11:37 am

Post

U mnie na najnowszym firmware działa prawidłowo. Dzisiaj aktualizowałem.
e-talking............
Byłem tam - Supla Offline Party 2023
jacekc
Posts: 42
Joined: Sun May 10, 2020 8:12 pm

Post

pzygmunt wrote: Sun Jul 21, 2024 7:26 pm Jaki masz tam zasilacz ?
Prześlij zrzut ekranu po dotknięciu ikonki (i) jak THW będzie online.
Jeden zasilacz 3,4A, 17W drugi zaś od telefonu Samsunga. Nie mam jak się teraz do niego dostać. Dowcip polega na tym, że czujniki wyłączają i włączają się synchronicznie. Ale jeśli poczynię jakąś ingerencję na stronie (zmienię ikonę) to łączą się wraz z całym dobytkiem. Soft świeży, zrobiony po pierwszych kliku wyłączeniach. Tak jak wcześniej pisałem do tej pory działały bez zarzutu. Jeden od kiedy się pojawiły, drugi od ok roku. Szwankować zaczęły jednocześnie. Może coś z routerem? Dołączam jeszcze screen przerw w zapisie.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
pzygmunt
Posts: 18919
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

Jaki masz AP/router ?Może w nim poszła jakaś aktualizacja ?
User avatar
klew
Posts: 9196
Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
Location: Wrocław

Post

Sprawdź też ile masz urządzeń na Wi-Fi. Możliwe, że router już nie daje rady
Widzimy się na Supla Offline Party - 19.10.2024
https://forum.supla.org/viewtopic.php?t=15820
jacekc
Posts: 42
Joined: Sun May 10, 2020 8:12 pm

Post

Sprawa chyba się wyjaśniła.
Musiałem awaryjnie użyć starszego routera. Niestety w nim wyższy zakres częstotliwości (5 GHz) miał inną nazwę, niż dotychczas używany.
2,4 GHz miał dokładnie tę samą nazwę jak w dotychczasowym. Problemy z termometrami ustąpiły gdy na 5 GHz ustawiłem poprawną nazwę sieci.
Nie wiem, czy ma znaczenie to na jakim zakresie pracuje telefon ( na nim rejestrowałem) w trakcie rejestracji urządzeń.
Może to był powód przerw.
Dziękuję Panom za wskazówki.

p.s. Wrócił właściwy router i jest OK.
User avatar
klew
Posts: 9196
Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
Location: Wrocław

Post

jacekc wrote: Wed Jul 24, 2024 6:59 pm Sprawa chyba się wyjaśniła.
Musiałem awaryjnie użyć starszego routera. Niestety w nim wyższy zakres częstotliwości (5 GHz) miał inną nazwę, niż dotychczas używany.
2,4 GHz miał dokładnie tę samą nazwę jak w dotychczasowym. Problemy z termometrami ustąpiły gdy na 5 GHz ustawiłem poprawną nazwę sieci.
Nie wiem, czy ma znaczenie to na jakim zakresie pracuje telefon ( na nim rejestrowałem) w trakcie rejestracji urządzeń.
Może to był powód przerw.
Dziękuję Panom za wskazówki.

p.s. Wrócił właściwy router i jest OK.
Obecnie praktycznie wszystkie urządzenia typu "IoT" pracują na Wi-Fi w paśmie 2,4 GHz. Dopiero od niedawna jest jeden lub dwa warianty ESP32, które wspierają pasmo 5 GHz, ale raczej trudno na takie trafić ;).

Także sama sieć 5 GHz na routerze nie jest problemem samym w sobie. Czasem routery coś mieszają jak są dwa pasma z tą samą nazwą sieci, ale to też nie jest reguła.
Widzimy się na Supla Offline Party - 19.10.2024
https://forum.supla.org/viewtopic.php?t=15820
jacekc
Posts: 42
Joined: Sun May 10, 2020 8:12 pm

Post

klew wrote: Wed Jul 24, 2024 9:45 pm
jacekc wrote: Wed Jul 24, 2024 6:59 pm Sprawa chyba się wyjaśniła.
Musiałem awaryjnie użyć starszego routera. Niestety w nim wyższy zakres częstotliwości (5 GHz) miał inną nazwę, niż dotychczas używany.
2,4 GHz miał dokładnie tę samą nazwę jak w dotychczasowym. Problemy z termometrami ustąpiły gdy na 5 GHz ustawiłem poprawną nazwę sieci.
Nie wiem, czy ma znaczenie to na jakim zakresie pracuje telefon ( na nim rejestrowałem) w trakcie rejestracji urządzeń.
Może to był powód przerw.
Dziękuję Panom za wskazówki.

p.s. Wrócił właściwy router i jest OK.
Obecnie praktycznie wszystkie urządzenia typu "IoT" pracują na Wi-Fi w paśmie 2,4 GHz. Dopiero od niedawna jest jeden lub dwa warianty ESP32, które wspierają pasmo 5 GHz, ale raczej trudno na takie trafić ;).

Także sama sieć 5 GHz na routerze nie jest problemem samym w sobie. Czasem routery coś mieszają jak są dwa pasma z tą samą nazwą sieci, ale to też nie jest reguła.
W tym wypadku nazwy różniły się jednym elementem aby można było widzieć do czego się łączę. ;)

Return to “ZAMEL THW-01”