Zaproszenie do testów Auraton/Supla

LukiSpajder
Posts: 371
Joined: Tue Aug 18, 2020 2:22 pm

Post

lukfud wrote: Sat Oct 05, 2024 6:04 pm
LukiSpajder wrote: Sat Oct 05, 2024 6:00 pm
pzygmunt wrote: Sat Oct 05, 2024 5:02 pm Aktualizacja wrzucona
Jak dam „yes” przy aktualizacji zapisze i zresetuje bramkę potem przełączę w tryb konfiguracji to mam „no”.
Czy tak powinno być ?
Może ktoś sprawdzić u siebie czy też tak się dzieje
Tak, tak ma być ;)

Oki 👍, nie było tematu .
W zamel też tak jest - nie sprawdziłem

Aktualizacja poszła mam 24.10.01
User avatar
lukfud
Posts: 2213
Joined: Thu Nov 23, 2017 11:33 pm
Location: Warszawa

Post

Robert Błaszczak wrote: Sat Oct 05, 2024 1:36 pm Uff, to czekam spokojnie na aktualizację :mrgreen:
Już jest w porządku, możesz ponownie parować (wcześniej raz jeszcze factory na bramce) ;)
https://www.facebook.com/groups/supladiy/
Mmof
Posts: 978
Joined: Sun Jan 26, 2020 5:49 pm

Post

Niestety u mnie od początku pod górkę, bramka bardzo ciężko się łączy z siecią a jak zrobiłem aktualizację to praktycznie nie mogę jej połączyć. Jak ją trzymam w ręku obok siebie to się połączy a jest 50cm od routera, a z hotspotem w telefonie łączy się bez problemu. Nic napisałem do Auraton może wymienią.😔
Tylko czy jest to problem tej jednej bramki ciężko stwierdzić będzie widać jak podmienią na inną. Po przełączeniu w tryb Config. sieć rozsyła losowo raz ja widać raz nie .

Edit: Po długiej walce jakoś sie połączył z siecią ale zauważyłem że HC siła mostu 50% potrafi być rozłączony do czasu aż podniosę temperaturę na HM i w momencie jak dostanie sygnał do załączenia przekaźnika w tym momencie łączy się dopiero z Box-em już to pisałem ale u mnie może jest to związane z przypadłością tego Box-a odnośnie problemów z łączności bo chyba nikt nie zgłaszał podobnego zachowania.
User avatar
Zibi_007
Posts: 160
Joined: Tue Oct 31, 2023 10:06 pm

Post

Mmof wrote: Sat Oct 05, 2024 7:39 pm Niestety u mnie od początku pod górkę, bramka bardzo ciężko się łączy z siecią a jak zrobiłem aktualizację to praktycznie nie mogę jej połączyć. Jak ją trzymam w ręku obok siebie to się połączy a jest 50cm od routera, a z hotspotem w telefonie łączy się bez problemu. Nic napisałem do Auraton może wymienią.😔
Tylko czy jest to problem tej jednej bramki ciężko stwierdzić będzie widać jak podmienią na inną. Po przełączeniu w tryb Config. sieć rozsyła losowo raz ja widać raz nie .

Edit: Po długiej walce jakoś sie połączył z siecią ale zauważyłem że HC siła mostu 50% potrafi być rozłączony do czasu aż podniosę temperaturę na HM i w momencie jak dostanie sygnał do załączenia przekaźnika w tym momencie łączy się dopiero z Box-em już to pisałem ale u mnie może jest to związane z przypadłością tego Box-a odnośnie problemów z łączności bo chyba nikt nie zgłaszał podobnego zachowania.

Miałem podobnie, ale po kilku resetach w końcu stabilnie rozgłosił sieć i dodałem bramkę do Supli. Później już nie było problemu, ale też zmieniłem lokalizację bramki. Pisałem już o tym wcześniej.
Możesz spróbować coś jeszcze zrobić. Sprawdź jakimś skanerem sieci, jakie kanały masz w najbliższej okolicy w miarę wolne. Przełącz na nie router i sprawdź, czy problem ustąpił. To tylko kilka minut roboty, nic nie kosztuje, a może pomóc. Może nie trzeba będzie odsyłać bramki do producenta ;-)
Nec Hercules contra plures!
Mmof
Posts: 978
Joined: Sun Jan 26, 2020 5:49 pm

Post

Zibi_007 wrote: Sat Oct 05, 2024 9:57 pm
Mmof wrote: Sat Oct 05, 2024 7:39 pm Niestety u mnie od początku pod górkę, bramka bardzo ciężko się łączy z siecią a jak zrobiłem aktualizację to praktycznie nie mogę jej połączyć. Jak ją trzymam w ręku obok siebie to się połączy a jest 50cm od routera, a z hotspotem w telefonie łączy się bez problemu. Nic napisałem do Auraton może wymienią.😔
Tylko czy jest to problem tej jednej bramki ciężko stwierdzić będzie widać jak podmienią na inną. Po przełączeniu w tryb Config. sieć rozsyła losowo raz ja widać raz nie .

Edit: Po długiej walce jakoś sie połączył z siecią ale zauważyłem że HC siła mostu 50% potrafi być rozłączony do czasu aż podniosę temperaturę na HM i w momencie jak dostanie sygnał do załączenia przekaźnika w tym momencie łączy się dopiero z Box-em już to pisałem ale u mnie może jest to związane z przypadłością tego Box-a odnośnie problemów z łączności bo chyba nikt nie zgłaszał podobnego zachowania.

Miałem podobnie, ale po kilku resetach w końcu stabilnie rozgłosił sieć i dodałem bramkę do Supli. Później już nie było problemu, ale też zmieniłem lokalizację bramki. Pisałem już o tym wcześniej.
Możesz spróbować coś jeszcze zrobić. Sprawdź jakimś skanerem sieci, jakie kanały masz w najbliższej okolicy w miarę wolne. Przełącz na nie router i sprawdź, czy problem ustąpił. To tylko kilka minut roboty, nic nie kosztuje, a może pomóc. Może nie trzeba będzie odsyłać bramki do producenta ;-)
Właśnie nie mam żadnych sieci obcych tylko moje a jest Mesh więc nie za bardzo jest jak zmienić kanały bo nie widzę opcji w tym routerze a do routera dostawcy internetu nie mam takiego dostępu jest zablokowany. Jutro spróbuję kilka razy zresetować bramkę może to coś pomoże. 😉
wilq
Posts: 5
Joined: Tue Jul 23, 2019 8:11 pm

Post

Witam.
Chciałbym podziękować za możliwość brania udziału w testach.

Posiadam w ramach testów urządzenia: box, głowicę na grzejnik oraz czujnik wewnętrzny.

Głowica jest sparowana z czujnikiem a całość z BOXem.

Po po początkowych problem z prawidłowym działaniem (rozłączanie się urządzeń). Objawiało się to sposób taki, że po prawidłowym sparowaniu z boxem głowica czasami i czujnik temperatury tracił połączenie). Pojawiały się też sytuacje, że box także tracił połączenie z cloud (lampki na boxie pokazywały, że wszystko jest ok). Wszystkie urządzenie urządzenia znajdowały się w jednym pomieszczeniu. Generalnie ciężko było wskazać przyczynę tego działania (zmiana kanału w routerze, zmiana lokalizacji urządzeń, kolejność parowania żadnego efektu).
Zmiana w "Certificate verification" na skip certificate verication (INSECURE) naprawił wszystkie dotychczasowe problemy. Po kilku dniach przenoszenia w różne miejsca boxa wszystko działa stabilnie. Po wyłączeniu i włączeniu zasilania urządzenia wracają momentalnie do prawidłowego działania. Na ten moment nie zauważyłem innych problemów. Głowica szybko reaguje na polecenia z telefonu.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
pzygmunt
Posts: 19106
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

wilq wrote: Sun Oct 06, 2024 9:49 am Zmiana w "Certificate verification" na skip certificate verication (INSECURE) naprawił wszystkie dotychczasowe problemy.
To nie mogło mieć wpływu na jakość połączenia. Jeśli łączysz się z instancją bez podpisanego przez nas certyfikatu to po prostu nie uzyskałbyś połączenia wcale.
User avatar
pzygmunt
Posts: 19106
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

Mmof wrote: Sat Oct 05, 2024 10:10 pm Właśnie nie mam żadnych sieci obcych tylko moje a jest Mesh więc nie za bardzo jest jak zmienić kanały bo nie widzę opcji w tym routerze a do routera dostawcy internetu nie mam takiego dostępu jest zablokowany. Jutro spróbuję kilka razy zresetować bramkę może to coś pomoże. 😉
Możesz podać model routera ?
Mmof
Posts: 978
Joined: Sun Jan 26, 2020 5:49 pm

Post

pzygmunt wrote: Sun Oct 06, 2024 9:55 am
Mmof wrote: Sat Oct 05, 2024 10:10 pm Właśnie nie mam żadnych sieci obcych tylko moje a jest Mesh więc nie za bardzo jest jak zmienić kanały bo nie widzę opcji w tym routerze a do routera dostawcy internetu nie mam takiego dostępu jest zablokowany. Jutro spróbuję kilka razy zresetować bramkę może to coś pomoże. 😉
Możesz podać model routera ?
Tak ten Sagem to główny od T-Mobile nie mam do niego dostępu i właśnie w pierwszej kolejności tu chciałem podłączyć Box bo najmniej obciążony jest i blisko by miał Box (udało się i jest podłączony ale bardzo ciężko było dopiero za 10 może 15 razem się połączył) a TP-Link to reszta sieci i do niego są jeszcze reapetery RE300 połączone w OneMesh.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Robert Błaszczak
Posts: 4271
Joined: Sat Dec 22, 2018 8:55 pm
Location: Zielona Góra

Post

Mmof wrote: Sun Oct 06, 2024 10:38 am Tak ten Sagem to główny od T-Mobile nie mam do niego dostępu i właśnie w pierwszej kolejności tu chciałem podłączyć Box bo najmniej obciążony jest i blisko by miał Box (udało się i jest podłączony ale bardzo ciężko było dopiero za 10 może 15 razem się połączył) a TP-Link to reszta sieci i do niego są jeszcze reapetery RE300 połączone w OneMesh.
Jakby Ci się chciało zrobić taki test. Reset bramki do fabrycznych, wyłączenie wszystkich innych TP-Linków i RE300 i wtedy sprawdził, czy są problemy z podłączeniem.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak


Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl

Return to “Nowości”