SRW-01 Jedna z kilku rolet nie zawsze działa.
-
- Posts: 11
- Joined: Sat Feb 26, 2022 3:33 pm
Witam, mam taki problem. Instalacja u klienta, 10 rolet, każda posiada przycisk lokalny przy każdej z rolet. Zamontowałem do każdej puszki SRW-01, stworzyłem grupę "wszystkie rolety" i zaprogramowałem, że dłuższe przytrzymanie jakiegokolwiek przycisku w dół zamyka wszystkie rolety, a przycisku w górę otwiera wszystkie. Problem mam z jedną z rolet, otóż gdy wywołam akcję zamknięcia bądź otwarcia całej grupy czy to z poziomu aplikacji czy z przycisku lokalnego to wszystkie rolety działają, problem pojawia się gdy chwilę po wykonanej akcji wywołam ją jeszcze raz (czyli np. zamykam wszystkie rolety, a po 5 sekundach chce je wszystkie otworzyć) wtedy jedna zawsze ta sama roleta nie jedzie z resztą. Zauważyłem że trzeba dać jej odpocząć z kilka minut po każdorazowym zamykaniu grupowym aby pojechała z resztą rolet. Z przycisku lokalnego można sterować góra dół bez problemu. Gdy załączam jazdę grupową słychać cyknięcie przekaźnika a roleta nie startuje. Zauważyłem, że ta roleta się trochę przycina mechanicznie, czy możliwe jest że SRW-01 ma pomiar obciążenia na stykach wyjściowych i wykrywa przeciążenie przez co może nie chcieć jej wystartować, chociaż z przycisku lokalnego działa bez zarzutów. Proszę o pomoc bo nie wiem czy powiedzieć klientowi, że to problem mechaniczny rolety i żeby przyjechał serwisant do rolet czy wymienić sterownik na nowy.
-
- Posts: 3104
- Joined: Thu Apr 30, 2020 5:18 pm
- Location: Częstochowa
SRW chyba nie mial pomiaru, dopiero mSRW ma pomiar.
Jedna z opcji to awaria rolety. Skoro slychać cykanie to moduł wydaje się być w porządku. Sprawdziłbym czas zamykania/otwierania - być może jest za długi (ale wtedy nie byłoby cykania). Co się dzieje w apce? Animacja tej rolety jedzie czy też stoi nieruchomo?
A tak najprościej skoro masz 10 rolet po prostu podmień moduł z inną roletą i będziesz od razu wiedział, gdzie jest problem. 15 min roboty max a tak będziesz się głowił i będziemy wymieniać posty bezproduktywnie.
Jedna z opcji to awaria rolety. Skoro slychać cykanie to moduł wydaje się być w porządku. Sprawdziłbym czas zamykania/otwierania - być może jest za długi (ale wtedy nie byłoby cykania). Co się dzieje w apce? Animacja tej rolety jedzie czy też stoi nieruchomo?
A tak najprościej skoro masz 10 rolet po prostu podmień moduł z inną roletą i będziesz od razu wiedział, gdzie jest problem. 15 min roboty max a tak będziesz się głowił i będziemy wymieniać posty bezproduktywnie.
YoMan
________________________________________
Wziąłem udział w SOP2023 & SOP2024
________________________________________
Wziąłem udział w SOP2023 & SOP2024
-
- Posts: 3104
- Joined: Thu Apr 30, 2020 5:18 pm
- Location: Częstochowa
to raczej nie powinien cykać przekaźnik ... albo cyka 2x (wlacz-wyłącz)
Sprawdź czasy otwierania/zamykania (kalibracja) - step 2 - podmień moduły
YoMan
________________________________________
Wziąłem udział w SOP2023 & SOP2024
________________________________________
Wziąłem udział w SOP2023 & SOP2024
-
- Posts: 476
- Joined: Tue Jul 21, 2020 7:35 am
...a jaki jest zasięg sieci WiFi dla tego modułu SRW?
Czy napęd rolety nie posiada przypadkiem zabezpieczenia przeciążeniowego?
Krańcówki mechaniczne czy elektroniczne. Jeżeli elektroniczne, to może warto zresetować ustawienia i ponownie przeprowadzić kalibrację.
Być może coś innego jeszcze, ale warto to sprawdzić.
Czy napęd rolety nie posiada przypadkiem zabezpieczenia przeciążeniowego?
Krańcówki mechaniczne czy elektroniczne. Jeżeli elektroniczne, to może warto zresetować ustawienia i ponownie przeprowadzić kalibrację.
Być może coś innego jeszcze, ale warto to sprawdzić.

-
- Posts: 11
- Joined: Sat Feb 26, 2022 3:33 pm
Siła sygnału wifi 70%, co do przeciążeniowego w rolecie to nie wiem czy miałby wpływ na tą sytuację gdyż sterowanie z przycisku lokalnego góra dół działa bez zarzutów problem tylko z sterowania z aplikacji, czasy zamknięcia otwarcia ustawione na 23sek. Jak pisał przedmówca najlepiej zamienić sterowniki miejscami aby zobaczyć w czym tkwi problem. Tylko u klienta w najbliższym czasie nie zawitam. Dam znać co udało się ustalić.
-
- Posts: 10692
- Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
- Location: Wrocław
Sprawdź jeszcze jaki czas połączenia i czas pracy się wyświetla w apce pod (i). A szczególnie czy któryś z tych czasów się nie resetuje, gdy ten problem wystąpił
-
- Posts: 11
- Joined: Sat Feb 26, 2022 3:33 pm
Jeżeli by się okazało że się resetuje to jaka tego możliwa przyczyna?
-
- Posts: 476
- Joined: Tue Jul 21, 2020 7:35 am
W tych resetach, to zapewne chodzi o dobrą łączność tego modułu z cloud-em i łączny czas pracy, ale najlepiej to wyjaśni klew.
edit;
(Widzę, że w tym samym czasie pisaliśmy).
Ja natomiast zastanawiam się, czy w SRW można włączyć opcję " krok po kroku" przy sterowaniu z dwóch przycisków i czy to może powodować taki problem.
edit;
Wróciłem do domu i sprawdziłem u siebie (z tym, że mam mSRW) i nie ma opcji "SBS". wiec ten trop raczej nie jest dobry. Przy okazji sprawdziłem aktualizację i okazało się, że jest nowa wersja softu. Może warto też zaktualizować u Ciebie moduły SRW.
Objawy masz dość dziwne i na ich podstawie trudno coś więcej powiedzieć (przynajmniej ja nie potrafię
).
Luźne przewody nie powodowałyby takich problemów.
Ostatnio pojawiały się informacje o "wyrzucaniu" z sieci urządzeń, a przyczyną były ograniczenia ruterów, ale Twoje objawy też nijak się do tego mają.
jeszcze raz edit
;
Sceny, harmonogramy - czy coś z tego (przypadkiem) nie dotyczy tej rolety?
edit;
(Widzę, że w tym samym czasie pisaliśmy).
Ja natomiast zastanawiam się, czy w SRW można włączyć opcję " krok po kroku" przy sterowaniu z dwóch przycisków i czy to może powodować taki problem.
edit;
Wróciłem do domu i sprawdziłem u siebie (z tym, że mam mSRW) i nie ma opcji "SBS". wiec ten trop raczej nie jest dobry. Przy okazji sprawdziłem aktualizację i okazało się, że jest nowa wersja softu. Może warto też zaktualizować u Ciebie moduły SRW.
Objawy masz dość dziwne i na ich podstawie trudno coś więcej powiedzieć (przynajmniej ja nie potrafię

Luźne przewody nie powodowałyby takich problemów.
Ostatnio pojawiały się informacje o "wyrzucaniu" z sieci urządzeń, a przyczyną były ograniczenia ruterów, ale Twoje objawy też nijak się do tego mają.
jeszcze raz edit

Sceny, harmonogramy - czy coś z tego (przypadkiem) nie dotyczy tej rolety?