aplikacja SUPLA długo startuje

wsosniak
Posty: 400
Rejestracja: sob cze 02, 2018 8:02 am

śr paź 03, 2018 8:59 am

Witam
Na telefonach iPhone I Huawei (android) mam zainstalowaną najnowszą wersję aplikacji SUPLA (2.2.4)
Jesli jestem w domu i telefony są przyłączone do mojej sieci wifi (do tej samej co wszystkie urządzenia SUPLA) to mam taki efekt , ze po wystartowaniu aplikacji pokazuje się ekran z komunikatem "...connecting.... " trwa to około 5-7 sekund, i po tym czasie aplikacja jest uruchomiona, widać listę urządzeń , wszytskie ze statusem "na zielono", i mogę sterować moimi urządzeniami bez żadnych problemów, sama aplikacja działa bardzo stabilnie i szybko. No i w zasadzie moża powiedzieć TAK MA PRZECIEŻ BYĆ: najpierw aplikacja musi się połaczyć , potem sprawdzić stan urządzeń a potem można działać. Ale jest jedno ALE : jesli jestem poza domem (poza moim wifi), czyli np korzystam z internetu LTE ktory mi daje operator sieci komórkowej, to uruchomienie tej aplikacji trwa błyskawicznie , nawet nie sekundę, wszystkie urządzenia mają status "zielony", czyli są gotowe do pracy.

Ale żeby jeszcze "dolać oliwy do ognia" :) : mam jeszcze tablet SAMSUNG-a, ktory pracuje tylko na moim wifi, i tam uruchomienie aplikacja trwa bardzo szybko , lista urządzeń pokazuje się od razu , ale wszystkie ze statusem "na czerwono", ale widać jak przez te 5 sekund, urządzenie po urządzeniu , zmienia sie stan z "czerwonego" na "zielony".

Czy ktoś u siebie zauważył podobne zachowanie aplikacji tak jak u mnie na moich telefonach ? tablecie ? sprawdźcie u Was jak to wygląda , pliz :)

Dodam jeszcze :Ten sam efekt miałem przy poprzednich wersjach aplikacji SUPLA . Internet mam LTE z RED BULL MOBILE, router huawei , działa bardzo stabilnie , transfer na poziomie 15-25 Mbit/s.
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 7960
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontaktowanie:

śr paź 03, 2018 9:05 am

Problem z routerem albo z dostawcą internetu.
Może mają wolnego firewall-a i zestawianie połączenia długo trwa.
Supla wysyła małe paczki danych. Jak przeglądasz www, ściągasz coś z netu czy testujesz połączenie to możesz takich problemów nie zobaczyć. Wyłącz sobie LTW w smartfonie oraz WiFi i zobaczysz, że nadal aplikacja się szybko łączy.
wsosniak
Posty: 400
Rejestracja: sob cze 02, 2018 8:02 am

śr paź 03, 2018 10:12 am

Stawiam na RED BULL MOBILE :)

Widze w wątku "Internet za free do obsługi IoT" że @Lector też ma REB BULL MOBILE.
@Lector ? sprawdzisz jak jest u Ciebie ?

a może inne osoby tez mają RED BULL MOBILE i sprawdzą czy mają taki sam efekt u siebie ?

dzięki
Awatar użytkownika
Lector
Posty: 495
Rejestracja: pt lis 17, 2017 2:26 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

śr paź 03, 2018 10:33 am

Red Bull przestanie działać w październiku, ostatnia możliwość włączenia DIL.
Na co dzień korzystam z LTE Orange - dom i komórka. Red Bull w samochodzie.
Awatar użytkownika
wojtas567
Posty: 1950
Rejestracja: ndz kwie 03, 2016 7:16 pm
Lokalizacja: Olsztyn

śr paź 03, 2018 11:52 am

Ja tak mam ale jak "zabiję" aplikację i ponownie uruchamiam to wtedy jest wyraźnie dłużej ładowana.
Pozdrawiam
Wojtek
wsosniak
Posty: 400
Rejestracja: sob cze 02, 2018 8:02 am

śr paź 03, 2018 1:01 pm

wojtas567 pisze:
śr paź 03, 2018 11:52 am
Ja tak mam ale jak "zabiję" aplikację i ponownie uruchamiam to wtedy jest wyraźnie dłużej ładowana.
no własnie tak też mam, tzn miałem (przy "ubiciu" tej aplikacji lub jak działała w tle przez jakiś czas i kiedy przełaczałem się na nią) bo znalazłem przyczyne : to nie był RED BULL MOBILE tylko na moim routerze miałem włączony MAC FILTERING na bazie BLACK LISTy , która to lista była …. pusta :) Wiec pewno za każdym razem router sprawdzał czy dany klient jest na tej liście ..... no i pewno mu to zabierało trochę czasu. Dla pewności wydłuzyłem też czas aktywności LEASE TIME z 8 godz do 24 . NO i teraz śmiga szybciutko
Lector pisze:
śr paź 03, 2018 10:33 am
Red Bull przestanie działać w październiku…..
dobrze że napisałeś :) już szukam innego rozwiązania . DLa porównania , ja ma na tej karcie 360zł do wykorzystania. Wykupie za to pakiety za 20zł (6GB) i jakoś pociągne do konca roku :)
Awatar użytkownika
dawidd
Posty: 445
Rejestracja: wt gru 19, 2017 12:45 pm

śr paź 03, 2018 3:29 pm

co do neta zobacz sobie ten temat:
viewtopic.php?f=6&t=3764
wsosniak
Posty: 400
Rejestracja: sob cze 02, 2018 8:02 am

pt sie 23, 2019 8:02 pm

taka ciekawostka : wymieniłem kartę w routerze z REDBULL MOBILE (co miesiąc pakiet 100GB za 40zł) na kartę LTE od PLUSa (100GB za 45 zł na miesiąc jako bundle do telefonów które juz mam w pakiecie DUET w PLUS-ie) . Pomijając fakt że prędkośc internetu mam teraz 4 razy większą (w REDBUL był średnio 8-10 Mbit/s , a teraz z PLUSa mam 30-40 Mbit/s , a w porywach nawet mam 50Mbit/s!!) to najważniejsze :
- teraz NIE rozłącza mi urządzeń supli (ostatnie połącznie jest niezmienne w cloud od ostatniego restartu routera)
- teraz aplikacja supli startuje mi dużo szybciej :)
Awatar użytkownika
QLQ
Posty: 1166
Rejestracja: ndz wrz 03, 2017 9:13 am
Lokalizacja: Koszalin

pt sie 23, 2019 8:16 pm

Ja stacjonarny mam plus lte na Huawei b593. Mobilny tmobile lte. Supla działa na obydwu bez problemu. Na 3 urządzeniach sams a5, s7, s5. Nie spotkałem się z takim problemem. Stawiałbym na router.

Testowałem też virgin mobile -atrakcyjne cenowo.
wsosniak
Posty: 400
Rejestracja: sob cze 02, 2018 8:02 am

pt sie 23, 2019 8:42 pm

QLQ pisze:
pt sie 23, 2019 8:16 pm
Ja stacjonarny mam plus lte na Huawei b593....
No to teraz mamy dokładnie ten sam zestaw , łącznie z routerem:)
zrezygnowałem z REDBUL MOBILE bo internet 3-4 razy na dzień dostawał "zadyszki" tzn przez 1-2 minuty go nie było , tym samym urządzenia supli robiły reconnect , ja się wkurzałem .... ale teraz widze że jest duża poprawa i mam nadzieję że już tak zostanie :)

ten REDBULL MOBILE to dziadostwo na maksa....
ODPOWIEDZ