licznik energii - różne wskazania

Post Reply
PLF10T
Posts: 227
Joined: Sun May 22, 2016 6:24 pm

Fri Jul 05, 2019 10:15 am

Dlaczego wartość pobranej energii na liście urządzeń:

Image

jest inna niż sumaryczna wartość energii pobranej w szczegółach urządzenia:

Image

?
User avatar
pzygmunt
Posts: 7073
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków
Contact:

Fri Jul 05, 2019 11:28 am

Dlatego, że ten firmware dla tego urządzenia jest skopany.
PLF10T
Posts: 227
Joined: Sun May 22, 2016 6:24 pm

Fri Jul 05, 2019 12:31 pm

To już wiem, bo zgłaszałem w innym wątku niespójność kolejnych odczytów.
Ale jeśli już do chmury poszły nieoczekiwanie zawyżone wskazania zużycia to dlaczego ta sama chmura w jednym miejscu pokazuje mało, a w drugim dużo? Czy to nie powinno być źle, ale spójnie?
User avatar
pzygmunt
Posts: 7073
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków
Contact:

Fri Jul 05, 2019 1:20 pm

Dlatego, że to co wyświetla się na liście brane jest z jednej zmiennej, a to co w szczegółach z drugiej. Obie wysyła urządzenie.
PLF10T
Posts: 227
Joined: Sun May 22, 2016 6:24 pm

Fri Jul 05, 2019 1:36 pm

Z ciekawości: dlaczego chmura i cały proces przesyłania danych dla licznika energii używają dwóch zmiennych? Kiedy miałoby to mieć praktyczne zastosowanie? Czy mogą być sytuacje, gdy różne wyniki z tych dwóch zmiennych to poprawne zachowanie?
User avatar
pzygmunt
Posts: 7073
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków
Contact:

Fri Jul 05, 2019 3:24 pm

Pierwsza wersja protokołu wysyłała dane urządzenia w rozmiarze nie większym niż 8 bajtów.
Zdarzenie typu "ChannelValueChanged".

Wraz z licznikami pojawiała się możliwość przesyłania większych struktur danych.
Zdarzenie typu "ChannelExtendedValueChanged".

Aby zachować kompatybilność wsteczną muszą działać obie wersje. Lista kanałów pokazuje to co potrafią wysyłać stare i nowe urządzenia czyli to co jest w "ChannelValue". Szczegóły mogą już sięgać do "ExtendedValue". Dodawanie ifologii do listy kanałów nie miało uzasadnienia.
djack2017
Posts: 322
Joined: Mon Nov 27, 2017 7:36 am

Sun Jul 07, 2019 9:30 am

PLF10T wrote:
Fri Jul 05, 2019 10:15 am
Dlaczego wartość pobranej energii na liście urządzeń:

Image

jest inna niż sumaryczna wartość energii pobranej w szczegółach urządzenia:

Image

?
Dlatego, że w oknie głównym wyświetlana jest energia pobierana w danym dniu (liczona od zera od mniej więcej północy), a w oknie rozszerzonym energia całkowita pobierana przez urządzenie, sumowana przez cały czas.
W innym wątku pisałem, że pierwsza wersja Sonoff-POW nie była zbyt udana (wykorzystywała przetwornik napięcie->częstotliwość do pomiarów), dlatego też szybko wypuszczono wersję Sonoff-POW R2, która ma "prawdziwy" układ pomiarowy. Jak ktoś chce faktycznie używać tego typu urządzenia do dlugookresowych pomiarów to powinien zapomnieć o wersji Sonoff-POW i przejść na wersję R2.
PLF10T
Posts: 227
Joined: Sun May 22, 2016 6:24 pm

Sun Jul 07, 2019 10:55 am

A da się coś zrobić z tym:

viewtopic.php?f=42&t=5009

?
Post Reply