Cześć,
poproszę o wsparcie w temacie podłączenia, jestem laikem ale sterownik do rolet udało mi się podłączyć. Tutaj za bardzo nie chce kombinować żeby nie spalić sterownika. Coś tam ze schematu rozumiem ale nie do końca.
Poniżej zdjęcia instalacji ( na kolory kabli aż tak nie zwracajcie uwagi, jeden kabel "ochronny" musiałem wykorzystać bo elektryk zapomniał dołożyć kabla )
Pierwsze zdjęcie tego co jest w gniazdku a drugie zdjęcie tego co mam w szafce tam gdzie jest zasilacz ledów którymi chcę sterować - tutaj dorzuciłem zrzut sterownika, prośba o podpowiedź co z czym połączyć.
Podłączenie DIW-01
-
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
Czy zasilacz LE który posiadasz jest przystosowany do ściemniacza?
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Robert Błaszczak
-
Tak, jak kupowałem ledy i zasilacz podczas urządzania domu sprzedawca poinformował mnie, że w każdej chwili mogę zamontować dodatkowy ściemniacz. Z racji tego, że mam już rolety sterowane przez sterowniki SUPLA tutaj też chciałem skorzystać z tej firmy.
-
Ja bym ponowił pytanie Roberta: czy jesteś pewien że *zasilacz* jest przystosowany do współpracy ze ściemniaczem?
W większości przypadków LEDy ściemnia się po stronie napięcia DC 12-24 V - czyli ściemniacz na takie napięcie montuje się się między zasilaczem a LEDami. Takie urządzenie to np. SLW-02.
DIW-01 służy do ściemniania źródeł światła na 230 V. Może on też współpracować z LEDami, ale warunek jest taki, że ich zasilacz musi współpracować z tego typu regulacją jasności.
Pomijając dylemat czy podłączyć SLW, czy DIW, to patrząc po zdjęciach może być problem z podłączeniem obu modułów. DIW wymaga L oraz N - na pierwszym zdjęciu nie widać, czy masz w tej puszce dostępny przewód N.
Jeśli natomiast będzie trzeba zastosować SLW, to nie ma tam wolnych przewodów, aby dać osobno przycisk na niskie napięcie.