Sterowanie bramą wjazdową i garażową oraz furtką

mygen

Cześć

Chciałem dowiedzieć się jakim urządzeniem Supla można za pomocą wifi sterować otwieraniem bramy garażowej, wjazdowej oraz furtką i jak to podłączyć. Aktualnie używam pilotów. Bramą wjazdową steruje mechanizm FAAC 740. Brama garażowa to Wiśniowski i do tego furtka. W garażu jest puszka z przyciskiem do zamknięcia bramy garażowej a w środku dołożony mały sterownik Proxima NM żeby jednym pilotem obsługiwać różnych producentów bram jeśli dobrze rozumiem.
Jestem laikiem w tych sprawach ale lubię się pobawić.

Z góry dziękuję za pomoc.
matrix0606

Vivo V21 5G 8G RAM + 4G SWAP - Funtouch OS 12 Global
MOBO - MSI B350 Tomahawk || GPU - XFX Radeon RX 6600 Speedster
CPU - Ryzen5 1400 3,2G || PSU - SPC Vero | L2 500W 80 Plus Bronze
RAM - HyperX 2x8GB 3200MHz CL16 Predator RGB
pzygmunt

SBW-01 lub SBW-02 jeśli chodzi o gotowce.
Jak napiszesz jakie dokładne masz modele wszystkich bram (automatyki bramowej), które chcesz podłączyć to podam Ci linki do schematów podłączenia.
mygen

Witam

Z racji różnych sytuacji życiowych musiałem odłożyć temat. Chciałbym do niego wrócić. Oczywiście poprosić o pomoc w podłączeniu tego bo nie jestem elektrykiem ale zawsze próbuję jak ktoś podpowie i naprowadzi co z czym. Tak jak pisałem wcześniej chciałbym aktualny system pilotów zastąpić czy też dodać (bo może się tak da) systemem wifi i pod Suple to zrobić i korzystać z aplikacji.

To co aktualnie jest to zrobione było przez poprzedniego właściciela.

Napęd bramy to FAAC 740.
Brama garażowa to Wiśniowski + w puszce Proxima NM
Furtka - nie wiem - po prostu klikam na pilocie i zwalnia się elektrozamek :)

Z góry dziękuję za informację i udzieloną pomoc.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
pzygmunt

Masz jakieś wolne przewody pomiędzy centralką jednaj i drugiej bramy ?
mygen

@pzygmunt instalacja była robiona przez poprzedniego właściciela. Tak na pierwszy rzut oka nie widzę nic dodatkowego. Jak mogę to sprawdzić sprawnie?
Pietras81

Jeśli chcesz po taniości to możesz dać youshan lub sonoff sv ewentualnie jak jesteś w stanie dostać się do jednego miejsca z przewodami to jakiś modol na dwa przekazniki. Ja przy faac mam youshona i nawet czyta stan krancowki. Działa tak już 4 rok złego słowa nie powiem. Tylko musi być zasięg wifi ewentualnie można dolutowac do niego antenę. Pamientaj ze co być nie dał to jeśli chcesz urzywac również pilota to nadajnik radiowy od modułu wifi minimum 1 metr dalej bo będzie tragedia z zasięgiem.
https://pietras-81.aqi.eco/
mygen

Pietras81 wrote: Sun May 05, 2024 9:27 am Jeśli chcesz po taniości to możesz dać youshan lub sonoff sv ewentualnie jak jesteś w stanie dostać się do jednego miejsca z przewodami to jakiś modol na dwa przekazniki. Ja przy faac mam youshona i nawet czyta stan krancowki. Działa tak już 4 rok złego słowa nie powiem. Tylko musi być zasięg wifi ewentualnie można dolutowac do niego antenę. Pamientaj ze co być nie dał to jeśli chcesz urzywac również pilota to nadajnik radiowy od modułu wifi minimum 1 metr dalej bo będzie tragedia z zasięgiem.
Możesz podać namiar na tego Youshan bo nie mogę nic znaleźć? Gdzie należy podłączyć jedno lub drugie? W obudowie FAAC czy tam gdzie puszka Wiśniowski?
Pietras81

mygen wrote: Sun May 05, 2024 9:47 am
Pietras81 wrote: Sun May 05, 2024 9:27 am Jeśli chcesz po taniości to możesz dać youshan lub sonoff sv ewentualnie jak jesteś w stanie dostać się do jednego miejsca z przewodami to jakiś modol na dwa przekazniki. Ja przy faac mam youshona i nawet czyta stan krancowki. Działa tak już 4 rok złego słowa nie powiem. Tylko musi być zasięg wifi ewentualnie można dolutowac do niego antenę. Pamientaj ze co być nie dał to jeśli chcesz urzywac również pilota to nadajnik radiowy od modułu wifi minimum 1 metr dalej bo będzie tragedia z zasięgiem.
Możesz podać namiar na tego Youshan bo nie mogę nic znaleźć? Gdzie należy podłączyć jedno lub drugie? W obudowie FAAC czy tam gdzie puszka Wiśniowski?
Raczej musisz jednego podłączyć przy facc a drugiego przy module od Wiśniowskiego. Jeśli chcesz taki modul to napisz na priv wysle fote jak on wygląda.
No chyba ze masz od napędow do jakiegoś wspólnego miejsca podłączone przewody to tam można dać.
https://pietras-81.aqi.eco/

Return to “Ogólna dyskusja”