Row-02 problem z załączaniem i wyłączaniem

Sterownik dwukanałowy
swistek.p@gmail.com
Posts: 5
Joined: Sun Jul 03, 2022 8:21 am

Post

Witam. Mam row-02 który steruje 2 przelaźnikami które załączają elektrozawory na 24V do nawadniania. Steruje tym bezpośrednio z aplikacji. Problem polega z tym że czasami nie da się załączyć lub wyłączyć. Przykładowo stoję obok sterownika naciskam na aplikacji załącz ikonka w aplikacji pokazuje że jest załączone w tym samym momencie na sterowniku słychać kliknięcie przekaznika (ale tak jakby tylko na chwilę) dioda na chwile się zaświeca ale zaraz ikonka w aplikacji zmienia się na niezałączone. Oczywiście przekaznik w w row-02 się nie załącza. Po kilku próbach daje się załączyć ale przy wyłączaniu występują dokładnie takie same objawy. Nie ma reguły czasami kilka razy jest ok. A czasami od razu problemy. Co to może być?
Patryk
Posts: 2851
Joined: Mon Jan 07, 2019 7:51 pm
Location: Rybnik

Post

Może jest slaby sygnał wifi.
Kliknij w apce na telefonie ikonę "i" i prześlij scren-a.
swistek.p@gmail.com
Posts: 5
Joined: Sun Jul 03, 2022 8:21 am

Post

Tak wygląda zasięg.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
djalex
Posts: 713
Joined: Fri Dec 20, 2019 10:59 pm
Location: Rydułtowy

Post

Tak się dzieje od jakiegoś czasu a wcześniej było dobrze czy od razu po instalacji jest nie tak?
User avatar
pzygmunt
Posts: 19372
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

Spróbuj zmienić kanał na którym pracuje AP.
swistek.p@gmail.com
Posts: 5
Joined: Sun Jul 03, 2022 8:21 am

Post

Witam, zmieniłem kanał Wifi w ruterze i nic się nie zmieniło. Mało tego kupiłem dwa dodatkowe Row-02 i zamontowałem i robi się to samo tylko rzadziej. W innych miejscach w domu ma zainstalowane jeszcze 3 Row-02 i tam nie mam problemów.
User avatar
pzygmunt
Posts: 19372
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

Ile routerów/AP masz w sieci ? Jeśli więcej niż jeden sprawdź czy masz włączony tylko jeden serwer DHCP.
Sprawdź też czy router nie ma jakiś limitów ustawionych oraz czy pula DHCP jest odpowiednia. Jeśli to nic nie zmieni spróbuj pożyczyć (albo wykopać z szafy) jakiś inny router i podłącz go równolegle do tego co masz lub po prostu na próbę podmień.
Objawy, które opisujesz to zwykle problemy z zasięgiem lub problemy z samym routerem, który nie radzi sobie z urządzeniami IoT.
Upewnij się też, że wszędzie masz najnowsze oprogramowanie, mam tu na myśli router, ROW itd.

Return to “ZAMEL ROW-02”