Cześć,
Jestem raczej początkującym użytkownikiem systemu Supla.
Zaprojektowałem sobie urządzenie w oparciu o moduł ESP32S3WROOM1
Nie jest to gotowa płytka jaką można kupić w sklepie, a mój autorski projekt oparty o moduł ESP. Niestety nie dopatrzyłem się wcześniej, że są pewne ograniczenia w konfiguracji pinów w systemie Supla. I tu przechodzę do sedna:
W konfiguracji mamy do wyboru piny:
GPIO1 do GPIO27
GPIO32 do GPIO39
W moim module występują piny:
GPIO0 - wiadomo bootowanie modułu (tryb programowania) - pomijam
GPIO1 do GPIO21
GPIO35 do GPIO48
Problem w tym że w projekcie wykorzystuję część pinów która nie jest dostępna w konfiguratorze Supla (NP GPIO40).
Czy brak tych pinów w konfiguratorze wiąże się z ograniczeniami modułu (nie powinniśmy ich wykorzystywać) czy po prostu plik generowany jest pod inne typy modułu ESP w których występuje inna numeracja pinów GPIO?
Dodam że wszystko działa na pinach GPIO które są dostępne w konfiguratorze. NP mogę wysterować przekaźniki na GPIO19 i GPIO20.
ESP32S3 - konfiguracja GPIO
-
[email protected]
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 26 times
GPIO są zależne od modułu, aczkolwiek jeśli chcesz sobie zbudować soft np. przez GUI-Generic lokalnie nic nie stoi na przeszkodzie żeby go trochę zmodyfikować 
-
rom32420
Cześć, dziękuję za odpowiedź.
Zauważyłem, że większość płytek ESP32S3 ma numerację GPIO tak jak mój moduł. czyli od 1-21 oraz 35-48.
Pytanie jest takie czy można się spodziewać poprawienia buildera i dodania poprawnej listy GPIO?
Drugie pytanie brzmi w jaki sposób zmodyfikować i dodać potrzebne (brakujące GPIO) do firmware. Jestem tutaj początkującym i pomimo że programuję AVR'y w języku C to w dziale ESP jestem raczkującym użytkownikiem
Zauważyłem, że większość płytek ESP32S3 ma numerację GPIO tak jak mój moduł. czyli od 1-21 oraz 35-48.
Pytanie jest takie czy można się spodziewać poprawienia buildera i dodania poprawnej listy GPIO?