Dzień dobry
Proszę o pomoc, zapoznałem się już z postem [viewtopic.php?p=159376&hilit=m35#p159376 ], niestety nie widzę tam rozwiązania. Zamieszczona w poście instrukcja dot. zmiany trybu sterowania przewodowego w moim przypadku nie działa. Jeżeli ktoś ma inne rozwiązanie (poza wymianą silników) - będę wdzięczny.
Pozdrawiam!
Problem z SRW-01 na silnikach Mobilus M35ERS
-
- Posts: 10457
- Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
- Location: Wrocław
Ze silnikami, które mają wbudowane własne sterowniki, z reguły jest problem.
Aby SRW (dowolne) do niego dało się podłączyć, to silnik musi mieć sterowanie przewodowe, które działa w taki sposób, jak zwykle silniki bez sterowników, czyli: muszą być dwa przewody, na które podająć fazę L, roleta jedzie w danym kierunku tak długo, jak długo jest podawane napięcie.
Do tego silnik nie powinien mieć możliwości sterowania z pominięciem SRW, bo inaczej rusza się bez wiedzy SRW i informacja o pozycji rolety ginie.
Aby SRW (dowolne) do niego dało się podłączyć, to silnik musi mieć sterowanie przewodowe, które działa w taki sposób, jak zwykle silniki bez sterowników, czyli: muszą być dwa przewody, na które podająć fazę L, roleta jedzie w danym kierunku tak długo, jak długo jest podawane napięcie.
Do tego silnik nie powinien mieć możliwości sterowania z pominięciem SRW, bo inaczej rusza się bez wiedzy SRW i informacja o pozycji rolety ginie.
-
- Posts: 6
- Joined: Wed Oct 04, 2023 8:17 pm
Dziękuję za odpowiedź...
Czyli jednak wymiana silników jeżeli chcę zostać przy Supli? Nie wspomniałem - nie zależy mi zupełnie na sterowaniu zdalnym z pilota dedykowanego do mobilusów.
Czy u kogoś zadziałała ta procedura zmiany trybu pracy przewodowej i rozwiązała problem współpracy z silnikami M35 mobilusa?
Czyli jednak wymiana silników jeżeli chcę zostać przy Supli? Nie wspomniałem - nie zależy mi zupełnie na sterowaniu zdalnym z pilota dedykowanego do mobilusów.
Czy u kogoś zadziałała ta procedura zmiany trybu pracy przewodowej i rozwiązała problem współpracy z silnikami M35 mobilusa?
-
- Posts: 10457
- Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
- Location: Wrocław
Nie wczytywałem się dokładnie w te wszystkie tematy, w których pytałeś o te rolety, ale była tam informacja, że na jakichś starszych wariantach tych silników, zmiana trybu nie działała.Bmb wrote: Fri Oct 06, 2023 11:00 am Dziękuję za odpowiedź...
Czyli jednak wymiana silników jeżeli chcę zostać przy Supli? Nie wspomniałem - nie zależy mi zupełnie na sterowaniu zdalnym z pilota dedykowanego do mobilusów.
Czy u kogoś zadziałała ta procedura zmiany trybu pracy przewodowej i rozwiązała problem współpracy z silnikami M35 mobilusa?
Ja bym najpierw zupełnie odłączył SRW od tego napędu i podłączył zwykłe dzwonkowe przyciski do rolet (jeden w górę, drugi w dół). Następnie szukałbym ustawienia napędu takiego, aby działało to w ten sposób co opsisałem powyżej, czyli tak długo jak trzymasz "w dół", to roleta jedzie w dół. Jak puścisz to się stopuje. Jak trzymasz w górę, to ma jechać w górę. Pusczenie -> stop.
Upraszczając w ten sposób instalację, masz pewność jak działa silnik i czy udało Ci się go przestawić na ten tryb "z przytrzymaniem".
Jeśli nie działa, to kontaktuj się z działem serwisowym/wsparciem technicznym producenta silnika. Powinni podpowiedzieć czy da się to przestawić i jak to zrobić.
-
- Posts: 4482
- Joined: Sat Dec 22, 2018 8:55 pm
- Location: Zielona Góra
Poczytaj punkt 15 instrukcji: https://mobilus.pl/files/instrukcje/mob ... _a4_pl.pdf
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
-
- Posts: 6
- Joined: Wed Oct 04, 2023 8:17 pm
Problem rozwiązany!!!
Dla kolejnych, którzy mają taki problem bądź napotkają na niego w przyszłości:
- miałem ustawiony tryb pracy siłownika gdzie krótkie wciśnięcie (i zwolnienie) przycisku powodowało ciągły ruch siłownika do położenia krańcowego (według wspomnianej powyżej przez #Robert Błaszczak instrukcji Mobilusa - to tryb pracy bez podtrzymania(??)), zatrzymanie realizowane było poprzez krótkie wciśnięcie przycisku w kierunku przeciwnym do ruchu siłownika, rolety dodatkowo miały zaprogramowane 2 piloty;
- następnie (kolejność ważna):
1. Odłączyłem SRW-01, pozostawiłem jedynie sterowanie łącznikiem podwójnym roletowym;
2. Rozpocząłem od wykasowania pilotów (punkt 4 instrukcji, podpunkt 1.b. - czyli reset do ustawień fabrycznych -> punkt 11 instrukcji);
[edit] 3. Ustawiłem krańcówki elektroniczne przy pomocy łącznika (punkt 10 instrukcji);
4. Zmieniłem tryb sterowania przewodowego (punkt 15 instrukcji).
Te cztery kroki spowodowały, że ostatecznie siłownik zmienił tryb pracy, w którym siłownik pracuje tylko gdy trzymany jest przycisk. Wcześniejsze próby zmiany trybu sterowania bez fabrycznego resetu niestety nie dawały oczekiwanych rezultatów! Ważne - reset fabryczny wykasuje również położenia krańcowe stąd punkt 3.
Serdecznie Dziękuję za pomoc #klew i #Robert Błaszczak
Pozdrawiam!
Dla kolejnych, którzy mają taki problem bądź napotkają na niego w przyszłości:
- miałem ustawiony tryb pracy siłownika gdzie krótkie wciśnięcie (i zwolnienie) przycisku powodowało ciągły ruch siłownika do położenia krańcowego (według wspomnianej powyżej przez #Robert Błaszczak instrukcji Mobilusa - to tryb pracy bez podtrzymania(??)), zatrzymanie realizowane było poprzez krótkie wciśnięcie przycisku w kierunku przeciwnym do ruchu siłownika, rolety dodatkowo miały zaprogramowane 2 piloty;
- następnie (kolejność ważna):
1. Odłączyłem SRW-01, pozostawiłem jedynie sterowanie łącznikiem podwójnym roletowym;
2. Rozpocząłem od wykasowania pilotów (punkt 4 instrukcji, podpunkt 1.b. - czyli reset do ustawień fabrycznych -> punkt 11 instrukcji);
[edit] 3. Ustawiłem krańcówki elektroniczne przy pomocy łącznika (punkt 10 instrukcji);
4. Zmieniłem tryb sterowania przewodowego (punkt 15 instrukcji).
Te cztery kroki spowodowały, że ostatecznie siłownik zmienił tryb pracy, w którym siłownik pracuje tylko gdy trzymany jest przycisk. Wcześniejsze próby zmiany trybu sterowania bez fabrycznego resetu niestety nie dawały oczekiwanych rezultatów! Ważne - reset fabryczny wykasuje również położenia krańcowe stąd punkt 3.
Serdecznie Dziękuję za pomoc #klew i #Robert Błaszczak
Pozdrawiam!
Last edited by Bmb on Thu Oct 12, 2023 9:28 am, edited 3 times in total.
-
- Posts: 4482
- Joined: Sat Dec 22, 2018 8:55 pm
- Location: Zielona Góra
Dziękuję za szczegółową informację zwrotną. Przyda się zapewne następnym użytkownikom tych silników.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl